Nyt dansksproget site om Japan

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
konbini.dk
Chibi
Chibi
Indlæg: 9
Tilmeldt: lør 3. mar 2012 14:58

Nyt dansksproget site om Japan

Indlægaf konbini.dk » lør 3. mar 2012 15:04

Hej alle,
jeg har startet et nyt Japan-relateret site, der hedder konbini.dk. På sitet skriver jeg om japansk kultur, politik, og meget andet, så det kunne måske have interesse for nogen af jer herinde.

Der er også en Facebook-side, hvor jeg poster lidt ekstra indhold i form af interessante artikler fra andre sites og den slags.

Konbini.dk

Konbini.dk Facebook side.

Jeg håber at I kigger forbi :)

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Nyt dansksproget site om Japan

Indlægaf SsjGogo » lør 3. mar 2012 19:32

Kære Konbini

Først og fremmest, tak for dit medlemskab af AniManga.

På AniManga støtter vi op om folks egne projekter - og det er rart, at der er flere derude, der involverer sig i, at fremme japansk kultur.

Jeg vil dog for god ordens skyld spørge, hvilke tilladelser du har til at vise japansk (hvis sådan nogle er påkrævet) tv, herunder give detaljerede instrukser om, hvordan man kan installere software på sin pc, der kan give adgang til japansk tv.

Linking til folks hjemmesider forudsætter, at hjemmesiden ikke indeholder ulovligt materiale - hvilket jeg håber, at du forstår.
www.gogonoter.dk

konbini.dk
Chibi
Chibi
Indlæg: 9
Tilmeldt: lør 3. mar 2012 14:58

Re: Nyt dansksproget site om Japan

Indlægaf konbini.dk » lør 3. mar 2012 21:08

Hej,
tak for velkomsten.

Jeg forstår godt at I er forsigtige med spørgsmål angående ophavsret og den slags i disse tider, så det forstår jeg godt.

Jeg viser ikke Japansk TV, så det behøver jeg ingen tilladelse til. Programmet er ikke ulovligt, og ligeledes er det selvfølgelig heller ikke ulovligt at fortælle hvordan man installerer det. Så der er ingen grund til bekymring. Jeg ville ikke selv have det på min hjemmeside, hvis det udsatte mig for at komme i søgelyset i forbindelse med ophavsret.

Mvh

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Nyt dansksproget site om Japan

Indlægaf psyg » søn 4. mar 2012 06:42

jeg ville være utrolig påpasselig med at instalere kinesisk p2p software (og kinesisk software generalt).

optagelse og streaming af japansk tv mod japansk lovgivning, så man må fomode at softwaren krænker ophavs retten, da de givet vis ikke har tiladelse til at streame det, men det bryder selfølgelig ikke nogle love så længe man ikke bruger det.
「タダより高いものはない」

konbini.dk
Chibi
Chibi
Indlæg: 9
Tilmeldt: lør 3. mar 2012 14:58

Re: Nyt dansksproget site om Japan

Indlægaf konbini.dk » søn 4. mar 2012 09:32

Jeg skal ikke kunne sige hvad japansk lov siger, men den lov mit site er dækket af er dansk lov, og der er intet ulovligt materiale på mit site. Hvis administratorerne her mener at det på en eller anden måde overtræder Animanga.dk's regler, jamen så sletter I bare mine indlæg. Det er helt i orden. Det er jeres site, og jeg vil på ingen måde tage det ilde op.

Konbini.dk er et site, der vil komme til at indeholde en masse materiale om japan-relaterede emner, som man ellers ikke kan læse om på dansk. Jeg har en stor viden om japanske samfundsforhold og kultur, som jeg gerne vil dele med omverden. Ambitionen er at lave et site, som jeg selv gerne ville have haft at der var dengang jeg gik i gang med at lære japansk. At se japansk TV er en stor hjælp folk, der er ved at lære sproget (og for folk, der gerne vil følge med i hvad der sker i Japan), og mine indlæg her er kun skrevet fordi jeg tænkte at folk her kunne drage nytte af mit site :)

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Nyt dansksproget site om Japan

Indlægaf SsjGogo » søn 4. mar 2012 11:09

Jeg havde håbet på, at ingen bruger skrev noget - så ville vi kunne have let it pass - but no! :(


Såfremt programmet giver adgang til streaming/tv, og hermed krænker ophavsretten - har du via dine instrukser medvirket til brud på ophavsretten, og det er i sig selv ansvarspådragende i denne sammenhæng - der er i øvrigt retspraksis på det i Danmark.

Se eksempelvis MP3 dommen - som jeg mener kan fortolkes udvidende i sådanne situationer.

Det er i dette sammenhæng også underordnet, at du er på en dansk site. Jeg vil dog ikke kede dig med de konventioner, som er indgået på området.

For at bruge en banal sammenligning vil det svare til, at du giver instrukser til, hvordan man omgik blokaden til en torrent site, hvor der kun var adgang til ulovligt materiale.

På AniManga går vi meget op i, at folks personlige indlæg ikke slettes, isærdeles ikke dem, der byder på folks egne projekter, hvilke vi støtter op om.

Derfor vil jeg foreslå - at du overvejer (også for din egen skyld), at slette artiklen om det kinesiske p2p software, såfremt du ikke er sikker på, at den adgang til tv man får via softwaren er lovlig eller ej.

Isærdeles fordi, at din site indeholder en masse saglig og godt materiale om Japan - det ville være synd, at vores brugere ikke skulle kunne se det, pga. en tvivlsom artikel. :)
www.gogonoter.dk

konbini.dk
Chibi
Chibi
Indlæg: 9
Tilmeldt: lør 3. mar 2012 14:58

Re: Nyt dansksproget site om Japan

Indlægaf konbini.dk » søn 4. mar 2012 15:57

Hej,
da der ikke er noget ophavsretsbeskyttet materiale, er det ikke på nogen måde ulovligt, heller ikke med mine instrukser. Jeg er rimeligt godt inde i ophavsret og regler, da jeg har arbejdet med den slags i en årrække. Det er ikke imod dansk lov på nogen måde. Det er faktisk heller ikke ulovligt at give instrukser til hvorledes man omgår DNS-spærringer efter dansk lov. Det er det derimod efter amerikansk lov.

Jeg synes det er en god ressource, så jeg har ikke tænkt mig at slette artiklen. Hvis I synes at det er imod jeres regler herinde, så sletter I bare mine indlæg og jeg linker ikke til sitet igen herinde. No hard feelings :) Jeg er sikker på at jeres brugere nok skal falde over det i andre sammenhænge, f.eks. når de googler eller noget. Det var kun fordi jeg tænkte at det var relevant. Det går nok det hele.

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Nyt dansksproget site om Japan

Indlægaf psyg » man 5. mar 2012 05:56

SsjGogo skrev:Jeg havde håbet på, at ingen bruger skrev noget - så ville vi kunne have let it pass - but no! :(

heh sorry -_-*

lavede lidt hurtigt research på det og det eneste jeg rigtig fandt på sprog jeg kunne forstå var en bunke japanere hvor halvdelen snakkede om hvor ulovligt det var og den anden halv del snakkede om hvor meget virus der var i skitted, så tænkte jeg lige ville smide den del af advarslen ud, og det andet blev så hæfted på.

det skal nævnes at der er en online version af det også som angiveligt skulle være endnu være iforhold til virus, så pas på det også :p
「タダより高いものはない」

konbini.dk
Chibi
Chibi
Indlæg: 9
Tilmeldt: lør 3. mar 2012 14:58

Re: Nyt dansksproget site om Japan

Indlægaf konbini.dk » man 5. mar 2012 08:30

For god ordens skyld kan jeg sige, at der ikke er noget virus i den version af programmet jeg har. Det er selvfølgelig undersøgt, da ingen skal udsættes for noget ubehageligt. Endvidere skal programmet ikke installeres, da det kører fra en eksekvérbar fil. Jeg ved at flere herboende japanere bruger det uden problemer, og det gør jeg også selv. :)

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Nyt dansksproget site om Japan

Indlægaf JoaCHIP » tors 29. mar 2012 14:52

Hey, cool site. Du har fat i nogen gode emner, kan jeg se.

Hehe Manabe Daito er for vanvittig! :D

Wow, den der video om atomkraftværket er skræmmende. :#
RYST OG NYD!


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster