Årsdagen for den japanske katastrofe

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Årsdagen for den japanske katastrofe

Indlægaf SsjGogo » søn 11. mar 2012 11:01

I dag er det 1 år siden, at et historisk stort jordskælv, og efterfølgende tsunami, ramte Japan.

Tusindvis af mennesker mistede deres liv, endnu flere er blevet hjemløse og Japan står med en historisk stor regning.

Men japanerne har samtidig vist en motivation og indsats, som man kun kan have beundring for. De står sammen, og de har løftet i flok. Det er både inspirerende og tankevækkende.

En tanke herfra til de efterladte og et ønske om en lysere fremtid...
www.gogonoter.dk

AkaXIII
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1052
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 11:06

.

Indlægaf AkaXIII » søn 11. mar 2012 12:26

.
Senest rettet af AkaXIII lør 21. okt 2017 00:06, rettet i alt 1 gang.

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Årsdagen for den japanske katastrofe

Indlægaf Hecko X » man 12. mar 2012 18:43

Discovery Channel har en 6 episoders special kaldet "Rebuilding Japan", der omhandler ulykken samt det efterfølgende år. Tror første afsnit bliver vist den 25. marts eller lige deromkring.

Brugeravatar
ZealCat
Jonin
Jonin
Indlæg: 427
Tilmeldt: søn 13. nov 2011 22:57
Geografisk sted: Wow... Haven't I been here before?? x3
Kontakt:

Re: Årsdagen for den japanske katastrofe

Indlægaf ZealCat » tirs 13. mar 2012 00:15

jeg så en dokumentar som hedder noget med "katastofen set igennem børns øjne" den blev også sendt på dr2 (mener jeg at det var) igår lige omkring klokken 19..

Wow den var godt nok rørende at se... Fordi det var børn der boede lige uden for zonen som fortalte om deres liv nu og før ._.
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Årsdagen for den japanske katastrofe

Indlægaf SsjGogo » tirs 13. mar 2012 07:29

ZealCat skrev:jeg så en dokumentar som hedder noget med "katastofen set igennem børns øjne" den blev også sendt på dr2 (mener jeg at det var) igår lige omkring klokken 19..

Wow den var godt nok rørende at se... Fordi det var børn der boede lige uden for zonen som fortalte om deres liv nu og før ._.

Så den også. Children of the tsunami
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
M.Mikkelsen
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: ons 4. jan 2012 16:53
Køn: Mand
Geografisk sted: Okinawa

Re: Årsdagen for den japanske katastrofe

Indlægaf M.Mikkelsen » lør 17. mar 2012 13:17

Der er ikke så meget jeg kan tilføje, forfærdelig begivenhed. Husker at jeg fulgte med i hvad der skete med vantro. Ligemeget hvor moderne en nation er, er vi stadig magtesløse overfor så voldsomme naturkatastrofer. En sang man hører ofte i Japan i forbindelse med katastrofen er http://www.youtube.com/watch?v=snfe27tee2Y. Den handler om ens hjemby og minder derom. Mange menneskers hjemby blev total ødelagt af tsunamien, så derfor er det blevet en meget rammende, nostalgisk sang for mange i den forbindelse.


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster