Kawaii tøj butikker?

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
UhOhBroia
Chibi
Chibi
Indlæg: 38
Tilmeldt: søn 11. nov 2012 15:08
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Albertslund/Taastrup

Kawaii tøj butikker?

Indlægaf UhOhBroia » søn 11. nov 2012 18:44

Jeg leder efter nogle kawaii tøj butikker men jeg kan ikke rigtig finde nogle gode nogle... Er der nogle der kender en kawaii tøj butik eller noget som minder om det? :engel: (Helst en som ligger på sjælland xD )

Xoxo Malene
I dream of frills and laces <3

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Kawaii tøj butikker?

Indlægaf nielsm » søn 11. nov 2012 18:56

Jeg kan ikke påstå at være en ekspert på dametøj (det er ikke noget jeg køber eller bruger), men prøv at fortælle lidt mere om hvad det er du søger. Er det ting med bestemte snit, ting der efterligner karakterer, ting med særlige tryk på, eller hvad?
Hvis det ikke er særlige tryk så er det vist, til nogen grad, mere om hvordan man sammensætter sin påklædning end de enkelte dele.

Men prøv at fortælle lidt mere om hvad du leder efter, evt. med nogen eksempelbilleder.


Tilføjelse: Også i hvilket område du er, eller hvor langt du er villig til at rejse for det! Og om netbutikker er okay.

Brugeravatar
UhOhBroia
Chibi
Chibi
Indlæg: 38
Tilmeldt: søn 11. nov 2012 15:08
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Albertslund/Taastrup

Re: Kawaii tøj butikker?

Indlægaf UhOhBroia » søn 11. nov 2012 19:15

nielsm skrev:Jeg kan ikke påstå at være en ekspert på dametøj (det er ikke noget jeg køber eller bruger), men prøv at fortælle lidt mere om hvad det er du søger. Er det ting med bestemte snit, ting der efterligner karakterer, ting med særlige tryk på, eller hvad?
Hvis det ikke er særlige tryk så er det vist, til nogen grad, mere om hvordan man sammensætter sin påklædning end de enkelte dele.

Men prøv at fortælle lidt mere om hvad du leder efter, evt. med nogen eksempelbilleder.


Tilføjelse: Også i hvilket område du er, eller hvor langt du er villig til at rejse for det! Og om netbutikker er okay.



Jeg bor på Sjælland og jeg ville gerne rejse over hele Sjælland for at finde det (Men hvis der nu var noget extraordinært på Jylland ville jeg også gerne tage der til :D )
Men jeg havde tænkt på noget i stilen af det her: Billede Billede Billede Bare I bund og grund noget piget og sødt noget, med frynser og sløjfer og søde prints. Jeg vil gerne bestille noget over nettet men fragten plejer bare at gøre det hele 3x så dyrt. :sur:

Xoxo Malene
I dream of frills and laces <3

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Kawaii tøj butikker?

Indlægaf nielsm » søn 11. nov 2012 19:33

Hmm, det du leder efter er vist det man kalder "otome-kei" (direkte oversat betyder det bare "pige-stil"), så der er i hvert fald noget du kan søge på.

Også tag et kig på det danske Starlight Magazine.

Brugeravatar
UhOhBroia
Chibi
Chibi
Indlæg: 38
Tilmeldt: søn 11. nov 2012 15:08
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Albertslund/Taastrup

Re: Kawaii tøj butikker?

Indlægaf UhOhBroia » søn 11. nov 2012 19:40

nielsm skrev:Hmm, det du leder efter er vist det man kalder "otome-kei" (direkte oversat betyder det bare "pige-stil"), så der er i hvert fald noget du kan søge på.

Også tag et kig på det danske Starlight Magazine.


Jeg vidste slet ikke at der var sådan et blad mange tak! :engel:

Xoxo Malene
I dream of frills and laces <3

Brugeravatar
Sa-chan
Chibi
Chibi
Indlæg: 48
Tilmeldt: man 24. okt 2011 18:53
Køn: Kvinde

Re: Kawaii tøj butikker?

Indlægaf Sa-chan » tirs 13. nov 2012 20:19

Hej :)
Der findes flere forskellige steder hvor du kan finde den slags tøj.
Først og fremmest vil jeg gerne henvise dig til [urlwww.j-fashion.dk]J-fashion[/url], som er en dansk side med primært fokus på Lolita stilen.
Derudover er der også Asian fashion and style DK på facebook.
Hvis du udelukkende er interesseret i at købe tøjet foreslår jeg at du kigger på Pastelbats FAQ da hun nævner mange af de butikker hun køber sit tøj fra :)

De stile du umiddelbart leder efter hedder nok enten fairy-kei, dolly-kei, Hime gyaru, gyaru, pastelgoth, mori girl osv :)
Hvis du har brug for mere hjælp så send mig endelig en besked enten her på animanga :)

Ps, almindelige butikker som H&M, Gina Tricot, Topshop, Urban Outfitters har som oftest enkelte dele du kan bruge til langsomt at opbygge dig en garderobe hvis du er meget bekymret over shipping :)


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster