Japanske ''kælenavne?''

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Japanske ''kælenavne?''

Indlægaf Shadari » lør 22. feb 2014 15:19

nielsm skrev:Dianna => ディアナ eller デアナ
Tilbage-romaniseret er det henholdsvis "Diana" og "Deana", traditionelt findes lyden "di" ikke i japansk så der er ikke noget separat tegn for den, derfor bruger man en kombination i stedet. Men man kan også ændre lyden en smule og bare skrive "de" (udtales som i dansk "det"), som er et enkelt tegn.
Det ene "n" forsvinder i japaniseringen, hvis man tog det med ville udtalen blive ret mærkelig for man skulle holde n-lyden i lang tid så, som om det var "Diannnnnnna".

Hvor har du lært Japan sk henne ?
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Japanske ''kælenavne?''

Indlægaf nielsm » lør 22. feb 2014 15:30

Shadari skrev:Hvor har du lært Japan sk henne ?

Øh, mange steder :P
Dels har jeg studeret det selv, fundet sider på internet der har haft grammatik, tegn osv.
Dels har jeg gået på tre forskellige skoler, først Studieskolen i København, som var et kort aftenskolekursus. Det gav ikke særlig meget og var relativt dyrt, synes jeg dog. Derefter et års gymnasieniveau som aftenskole på VUF (Frederiksberg). Og så tog jeg et år ud af min uddannelse på Københavns Universitet til at lære noget Japansk dér, som "sidefag" (det hedder det vist egentlig ikke).

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Japanske ''kælenavne?''

Indlægaf Shadari » lør 22. feb 2014 15:58

nielsm skrev:
Shadari skrev:Hvor har du lært Japan sk henne ?

Øh, mange steder :P
Dels har jeg studeret det selv, fundet sider på internet der har haft grammatik, tegn osv.
Dels har jeg gået på tre forskellige skoler, først Studieskolen i København, som var et kort aftenskolekursus. Det gav ikke særlig meget og var relativt dyrt, synes jeg dog. Derefter et års gymnasieniveau som aftenskole på VUF (Frederiksberg). Og så tog jeg et år ud af min uddannelse på Københavns Universitet til at lære noget Japansk dér, som "sidefag" (det hedder det vist egentlig ikke).

(Y) (N)
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster