Deres kok er japaner!

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Deres kok er japaner!

Indlægaf Willow » tirs 27. jan 2015 01:48

Gintoki skrev:
Willow skrev:Altså, jeg kender dem ikke selv, men faldt over den her og tænkte det havde interesse :)

http://www.downtown.dk/kbh/deals/122082

Den side kan jeg så ikke få lov til at kigge på unde at melde mig til madklubben :/

Du kan ikke her i tråden skrive om stedet eller finde et bedre link?


Det tror jeg desværre ikke. Det er et link til en downtown deal, hvor man kan få en tre-retters menu hos restaurant banzai for 200 kr (hvad jeg kan gennemskue ud fra banzais egen hjemmeside, koster den normalt 288)

Men dealen kan du kun få igennem downtown. Jeg har bare ikke selv en downtownprofil, og linket virker, når jeg trykker på det, så kan ikke umiddelbart gennemskue hvad der er i vejen.

Eventuelt kan i kigge på downtown.dk og selv kigge efter dealen :)

http://www.restaurantbanzai.dk/m_menu.html det er den her menu, man kan få.
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Deres kok er japaner!

Indlægaf Gintoki » tirs 27. jan 2015 11:02

Willow skrev:Det tror jeg desværre ikke. Det er et link til en downtown deal, hvor man kan få en tre-retters menu hos restaurant banzai for 200 kr (hvad jeg kan gennemskue ud fra banzais egen hjemmeside, koster den normalt 288)

Men dealen kan du kun få igennem downtown. Jeg har bare ikke selv en downtownprofil, og linket virker, når jeg trykker på det, så kan ikke umiddelbart gennemskue hvad der er i vejen.

Eventuelt kan i kigge på downtown.dk og selv kigge efter dealen :)

http://www.restaurantbanzai.dk/m_menu.html det er den her menu, man kan få.

Det var nu ikke tilbuddet jeg var interesseret i men hvilken restaurant der var snak om, for det kunne jeg ikke engang se på dit foregående link men tak for linket til restaurant banzai ^^
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Deres kok er japaner!

Indlægaf Willow » tirs 27. jan 2015 13:02

Gintoki skrev:
Willow skrev:Det tror jeg desværre ikke. Det er et link til en downtown deal, hvor man kan få en tre-retters menu hos restaurant banzai for 200 kr (hvad jeg kan gennemskue ud fra banzais egen hjemmeside, koster den normalt 288)

Men dealen kan du kun få igennem downtown. Jeg har bare ikke selv en downtownprofil, og linket virker, når jeg trykker på det, så kan ikke umiddelbart gennemskue hvad der er i vejen.

Eventuelt kan i kigge på downtown.dk og selv kigge efter dealen :)

http://www.restaurantbanzai.dk/m_menu.html det er den her menu, man kan få.

Det var nu ikke tilbuddet jeg var interesseret i men hvilken restaurant der var snak om, for det kunne jeg ikke engang se på dit foregående link men tak for linket til restaurant banzai ^^


Ah, Sorry, jah, jeg har jo ikke været der, så kan ikke udtale mig om kvaliteten, men jeg udnytter selv tit sådan nogle tilbud XD

Kunne godt tænke mig at prøve deres okonomiyaki :3
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Deres kok er japaner!

Indlægaf JoaCHIP » tirs 27. jan 2015 14:18

Downtown linket var også blokeret af en popup på min side, men så er det jo godt at have en hvis grad af hacking skills. Her er indholdet:

Banzai er en japansk restaurant i den fint restaurerede Skydebanegade på Vesterbro. Lokalet er ikke stort, men alligevel er der gjort plads til en smuk, japansk stenhave med rindende vand for at skabe den helt rette atmosfære. Og god atmosfære, det er her!

Billede

Det dansk-japanske par Akiko Nagae og David Muir har i en årrække kørt det lille spisested, der repræsenterer det traditionelle, japanske køkken. De viser på fornemmeste vis, at det japanske køkken byder på meget mere end sushi. Lovprisningen strømmer da også over Banzai, som får rosende ord af selveste Adam Price og er blevet belønnet med en plads på den internationale liste og restaurantguide ”Where Chefs Eat”.

Hurra for Banzai!
Menuen serveres i fornemme skåle og en såkaldt ”bentoboks” med ris som tilbehør. Målet er at give gæsterne en så autentisk oplevelse som muligt, og der gøres ingen forsøg på at tilpasse maden efter danske ganer. Det er frisklavet mad med nye, kraftige og vidunderlige smage. Banzai er et sted, som ikke går på kompromis med hverken smag eller kvalitet – et stort hurra for dét!
RYST OG NYD!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Deres kok er japaner!

Indlægaf nielsm » tirs 27. jan 2015 15:40

Gintoki skrev:Og mange af de kokke der arbejder på asiatiske restauranter i DK er enten danskere eller thailændinge, dvs. det er svært at finde noget autentisk japansk mad :P

Ja på de fleste sushi-steder og kinesiske buffeter, måske. De gode japanske restauranter har japansk køkkenpersonale og chefkok.

Da jeg var inde på Issa i går stod kokken og talte japansk med to andre japanere der sad i baren :)

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Deres kok er japaner!

Indlægaf SsjGogo » tirs 27. jan 2015 19:01

Var verdensmesteren i sushi ikke dansk - og bosat i København?
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Deres kok er japaner!

Indlægaf JoaCHIP » ons 11. feb 2015 21:54

Verdensmesteren i sushi? ;D

Jeg kommer til at tænke på engang hvor Bjørn Svin jokede med en eller anden god anmeldelse han havde fået, som næsten havde lydt som om han var blevet kåret som "verdensmester i techno". For hvordan hulen afgør man sådan noget? Giver det overhovedet mening... eller er det bare fordi vi er et lille land som hungrer efter accept på et mere globalt plan, at vi er så ivrige efter præmier og udmærkelser af den slags. Den aften havde han ihvertifald god griner over at nævne: "Ja, jeg er jo åbenbart verdensmester i techno... " :D

Han spiller på Vega i morgen iøvrigt.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Deres kok er japaner!

Indlægaf SsjGogo » ons 11. feb 2015 22:12

Ved at anerkendte kokke prøvesmager tror jeg, og uafhængigt af hinanden bedømmer kvaliteten af det frembragte mad. :)

Mad er nok mere en håndgribelig størrelse end musik. :)

Nu er techno dog heller ikke musik. :D sorry i had to tease :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Deres kok er japaner!

Indlægaf JoaCHIP » lør 15. aug 2015 12:50

Hecko X skrev:2 minutters gang fra Sukiyaki finder man Issa, som også er et autentisk japansk spisested. Det er dog ret småt med plads, og efter deres boom af gæster efter en god anmelde i BT, så kan det anbefales at bestille pladser.

Det der boom har vist lagt sig igen (så eksotiske er de fleste danskere jo alligevel ikke), og nu fik jeg endelig checket den ud sammen med nielsm, og vi kunne endda sidde udendørs. Det var mega godt! Og de har mere end bare sushi. Jeg fik f.eks. tonkatsu, hvilket jeg virkeligt havde savnet.

Billede
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Deres kok er japaner!

Indlægaf SsjGogo » lør 15. aug 2015 17:34

Jeg var i øvrigt inde og spise på Umami igår - angiveligt stedet med Danmarks bedste sushi.

2500 kr senere (som blev lagt ud af en ven) følte jeg mig røvrendt. Sushien var middelmådig - "kobe" kødet fra Japan har jeg smagt bedre fra Aldi, og tjenernes kendskab til de serverede retter var en joke.

Steder bør undgås!
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster