Deres kok er japaner!

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Deres kok er japaner!

Indlægaf SsjGogo » tors 16. maj 2013 12:50

Shihoudani skrev:Ved ikke om deres restaurant er yderligt autentisk, men Wagamama ved/i Tivoli (man kan komme ind fra gaden også uden at skulle gå i Tivoli) har noget af det bedste Ramen suppe jeg har smagt. De har også sidedishes, teriyaki og andre japanske retter, åbent køkken og venlige tjener. :) og så har almindelige mennesker råd til det xD Vil ihvertfald varmt anbefale den!


Nu er det naturligvis smag og behag - så jeg skal ikke jorde foreslaget, men personligt synes jeg ikke, at deres ramen er særlig velsmagende, og med drikkevarer kommer man hurtig på 200 + kr.

I øvrigt er det lidt irriterende, at de skal køre "New Yorker"

Men smag og behag! :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Shihoudani
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1252
Tilmeldt: fre 12. aug 2011 00:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Storkøbenhavn, Sjælland
Kontakt:

Re: Deres kok er japaner!

Indlægaf Shihoudani » tors 16. maj 2013 13:22

Men det gør man jo stort set også på alle andre traditionelle japanske restuaranter, sushi, etc. jeg kan godt lide dem, og synes de var værd at fremhæve. :)
Don't get into an argument with someone who can type faster than you.

Jeg sælger manga, kostumer og anime lige her!

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Deres kok er japaner!

Indlægaf Gintoki » tors 16. maj 2013 16:55

Har fået at vide af flere at Wagamamas Ramen ikke smager i nærheden af rigtig Ramen, men hvad er så rigtig Ramen, det tror jeg der er lige så mange meninger om som der er indbyggere i Japan der kan lave Ramen suppe :P Personligt syntes jeg deres mad smager meget godt og har spist der et par gange og har planer om at spise der igen :3

Prismæssigt, så er det den samme pris som så mange andre spisesteder i KBH og er hvad jeg vil betragte som i den billigere ende, ellers skal man tage på en shawarmabiks :P

I øvrigt, så er Wagamama det eneste sted i KBH der mig bekendt laver Ramen suppe :/
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Deres kok er japaner!

Indlægaf Hecko X » fre 17. maj 2013 09:35

Gintoki skrev:Har fået at vide af flere at Wagamamas Ramen ikke smager i nærheden af rigtig Ramen[...]

I øvrigt, så er Wagamama det eneste sted i KBH der mig bekendt laver Ramen suppe :/

Personligt synes jeg deres ramen supper smager henad opvaskevand :/

Men Issa laver nuddelsupper, som faktisk er rigtigt gode, og der er en japansk restaurant på en sidegade til Strøget (har glemt hvor præcist), der også laver autentiske nuddelsupper. Der er med garanti mange flere steder også

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Deres kok er japaner!

Indlægaf nielsm » fre 17. maj 2013 09:55

Lige når det kommer til nuddelsupper kan man lige så godt også kigge på kinesiske restauranter, og andre asiatiske køkkener. Det er ikke en usædvanlig ting! Den bedste ramen jeg selv har fået var på en kinesisk restaurant i Amsterdam. (Og ud over det er det ikke svært at lave selv.)

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Deres kok er japaner!

Indlægaf Gintoki » fre 17. maj 2013 13:17

Hecko X skrev:
Gintoki skrev:Har fået at vide af flere at Wagamamas Ramen ikke smager i nærheden af rigtig Ramen[...]

I øvrigt, så er Wagamama det eneste sted i KBH der mig bekendt laver Ramen suppe :/

Personligt synes jeg deres ramen supper smager henad opvaskevand :/

Men Issa laver nuddelsupper, som faktisk er rigtigt gode, og der er en japansk restaurant på en sidegade til Strøget (har glemt hvor præcist), der også laver autentiske nuddelsupper. Der er med garanti mange flere steder også

Smag og behag I guess :P Du må gerne lige undersøge nærmere hvor den restaurant er da jeg da gerne vil tjekke det ud ^^

@ nielsm: Ja det kan man altid men nu snakker vi om spisesteder hvor maden er færdiglavet og ikke hvad man kan lave selv :P
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Deres kok er japaner!

Indlægaf Kiwi » fre 17. maj 2013 14:38

Nu har jeg ikke den vildt store erfaring med japanske spisesteder, så jeg skal ikke kunne svare på hvor autentisk smagen er. Men hvis man kommer til sydsjælland laver Sushis Hus i Vordingborg ihvertfald ganske god mad. Jeg har ikke lige tjek på nationaliteten på personalet, men jeg mener jeg læste noget om at deres kok fik en god placering i en sushi konkurrence.

Vi har også Snekken, der har en kinesisk kok som er rigtig dygtig.

Begge steder har et ok pris niveau, specielt set i forhold til kvaliteten.

Brugeravatar
Chuchu
Chunin
Chunin
Indlæg: 162
Tilmeldt: tirs 10. apr 2012 23:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Ishøj

Re: Deres kok er japaner!

Indlægaf Chuchu » lør 18. maj 2013 21:27

Hvad angår Wagamamas ramen, må jeg hoppe med på vognen om, at den ikke er specielt god (alligevel har jeg ædt den to gange grundet tivolipakke). Bestilte chili-ramen begge gange, og det smager jo ikke af noget - så kan man selvfølgelig benytte noget af det chili der står til rådighed på bordet, men det smager heller ikke af noget :p

Nu ved jeg ikke noget om, hvordan en ramen skal smage, men vil nok altid komme til at sammenligne nuddelsupper på restauranter med den min mor laver, som er the best :3

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Deres kok er japaner!

Indlægaf nodokasa » tirs 21. maj 2013 11:15

Ikke for at kritisere, men der blev spurgt efter restauranter i Århus, ikke KBH. ;)
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Deres kok er japaner!

Indlægaf SsjGogo » tirs 21. maj 2013 13:29

nodokasa skrev:Ikke for at kritisere, men der blev spurgt efter restauranter i Århus, ikke KBH. ;)


Nu talte ophavsmanden (Joachip) om restauranter generelt - men du har ret i, at ingen rigtig svarede på Mikkels spørgsmål.

Men mon ikke der er et autentisk eller godt japansk sted i Aarhus også.
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster