Japansk undervisning i Storkøbenhavn

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
smile
Ungdoms Projektleder
Ungdoms Projektleder
Indlæg: 216
Tilmeldt: tirs 21. aug 2012 18:17
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Taastrup

Re: Japansk undervisning i Storkøbenhavn

Indlægaf smile » tors 30. maj 2013 23:00

SsjGogo skrev:Havde kigget på dette her http://www.aof.dk/kurser/Sprog/Japansk/3679752/ - kender I det?

Det er der jeg går til Japansk, og jeg synes at det er godt i hvert fald! :)
Bøh!

Brugeravatar
M.Mikkelsen
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: ons 4. jan 2012 16:53
Køn: Mand
Geografisk sted: Okinawa

Re: Japansk undervisning i Storkøbenhavn

Indlægaf M.Mikkelsen » fre 31. maj 2013 12:49

Det kommer meget an på hvor seriøst man gerne vil lære sproget. Hvis det bare er for sjov og for at kunne kommunikere en lille smule som turist er aftenskolekurser fine. De har også den fordel at de ikke tager en masse tid, så de kan nemt tages mens man har travlt med andre ting. Men hvis man gerne vil lære bare lidt mere skal man nok over i noget mere seriøst, som f.eks. de enkeltfag på VUC etc. Da jeg gik i gymnasiet tog jeg japansk 1 og 2 på aftenskole. Tror det var FOF, men i Århus. Var ganske sjovt og gav mig en meget basal ide om japansk grammatik, så vil ikke sige at det var spild af tid. Men efter at havde lært japansk lidt mere seriøst må jeg sige at jeg reelt set næsten intet lærte.

Aftenskole er generelt sat sådan op at læreren ikke kan stille nogen relle krav til eleverne da ikke alle er lige intereserede i at lære, ikke har lige meget tid etc. For mit 17-årige selv i hvert fald, gjorde at der ikke blev lavet særlig meget udover selve lektionerne, der alle var meget nemme og derfor krævede meget lidt forberedelse. Så da der f.eks. ikke blev brugt hiragana og katakana til lektionerne lærte jeg ikke engang disse, på trods af at det faktisk er meget nemt. Man skal bare sætte sig ned og gøre det, tager ikke særlig lang tid.

Men som sagt var det meget sjovt og jeg lærte skam noget. Man skal bare ikke forvente at aftenskole giver noget særligt japanskniveau. Hvis man supplerer godt op med selv-studier kan det dog sagtens tænkes at det giver meget mere end jeg her giver udtryk for.
Senest rettet af M.Mikkelsen fre 31. maj 2013 13:24, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
dakiholic
Chibi
Chibi
Indlæg: 27
Tilmeldt: man 19. nov 2012 05:16
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Japansk undervisning i Storkøbenhavn

Indlægaf dakiholic » fre 31. maj 2013 13:13

Jeg går på FoF aftenskole hold. det er inde ved Nørreport (Kosmopol) er rigtig glad for jeg startede. Vi bruger "Genki" bøgerne og læreren er japansk, det starter igen i september.
har ikke gået andre steder så jeg kan ikke sammenligne det, men vil syntes personligt det er god undervisning.

Brugeravatar
DoomeDane
Chibi
Chibi
Indlæg: 44
Tilmeldt: tors 9. aug 2012 16:29
Geografisk sted: Tokyo

Re: Japansk undervisning i Storkøbenhavn

Indlægaf DoomeDane » lør 1. jun 2013 04:29

Nu var jeg så privilegeret at jeg i sin tid tog til Japan for at lære japansk i et års tid og derefter var mit japansk niveau så godt at jeg kunne bestå optagelseseksamen hos det japansk universitet jeg godt ville studere ved. Dermed sagt, jeg kunne aldrig forestille mig at lære japansk fra en ikke japansk person, så hvis det er muligt prøv at led efter et undervisning sted der har en japansk lærer ( hvilket jeg ved der er )
P.S Inden jeg tog til Japan kunne jeg ikke et ord japansk,,,,

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Japansk undervisning i Storkøbenhavn

Indlægaf LiseR » lør 1. jun 2013 21:55

Som lærer må jeg lige bemærke, at der sagtens kan være fordele ved at blive undervist af en der ikke har sproget som sit modersmål. :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
smile
Ungdoms Projektleder
Ungdoms Projektleder
Indlæg: 216
Tilmeldt: tirs 21. aug 2012 18:17
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Taastrup

Re: Japansk undervisning i Storkøbenhavn

Indlægaf smile » lør 1. jun 2013 22:16

Hende min lærer fra AOF er i hvert fald japaner hvis det er :p
Bøh!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Japansk undervisning i Storkøbenhavn

Indlægaf SsjGogo » lør 1. jun 2013 22:38

Tak for jeres mange inputs - jeg vil tage det med i overvejelserne. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
kishimotomochi
Kage
Kage
Indlæg: 576
Tilmeldt: lør 9. jul 2011 10:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Japansk undervisning i Storkøbenhavn

Indlægaf kishimotomochi » søn 2. jun 2013 23:44

Det eneste jeg kender til er ungdomsskolen der tilbyder japansk. Men det er nok til folk på max.18 går jeg ud fra.

Positivt; det er et godt sted at starte læren er virkelig hyggelig og tager sin tid med eleverne

Negativt; de starter om hvert forløb,det vil sige at hvis du har været med en gang og gerne vil fortsætte så lære du ikke noget nyt, du lære bare alt det du lærte første gang om!
Blog:
cherrydunia.blogspot.dk
Tumblr:
thoselittlefandoms.tumblr.com
cherrydunia.tumblr.com

petapeta
Chibi
Chibi
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn 7. jul 2013 10:16

Re: Japansk undervisning i Storkøbenhavn

Indlægaf petapeta » søn 7. jul 2013 10:19

Hej
Jeg leder også efter et sted at lære japansk i Storkøbenhavn og kom forbi denne tråd. Jeg skrev mig op på VUC i københavn, men det hold blev ikke oprettet :( Det skal helst være på A-niveau eller noget tilsvarende. Har I nogen forslag?
Tak på forhånd

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Japansk undervisning i Storkøbenhavn

Indlægaf psyg » søn 7. jul 2013 19:09

jeg stod i den samme situation for et par år siden, og jeg fandt ikke nogen fornuftige løsninger... de fleste andre muligheder kostede enten en formue eller var på lavere niveau end det jeg aldrede havde haft.

jeg endte op med at holde gang i mit japanske 1 år og så tilmelde mig året efter hvor det heldigvis blev opretted, en del af de andre der var på holdet tog det første år en gang mere for at holde det ved lige.

hvis du går efter at holde det ved lige, så find et eller andet som intresere dig og brug ½ time på det dagligt, læs manga på japansk, machine assisted visual novel læsning, importerede japanske konsol spil, japanske nyheds sites, find en japaner at skrive med, nørd kanji eller ligndene det etenlig ikke så vigtigt med hvad man holder sig igang med så længe man bruger tid på det ofte. der er massere af ting som burte være overkomeligt men at der dog skal ligges en vis insats i som man kan lave.

hvis du tager et år mere så er den største udfordring ikke at nakke sidemanden når han spørg om et eller andet som blev gennemgået sidste uge (som du nu har hørt (minst) 4 gange fordi du også var der sidste år :P)
「タダより高いものはない」


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster