Leif (en jeg kender spørger) Hvilken by kom den første manga

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Leif (en jeg kender spørger) Hvilken by kom den første manga

Indlægaf Shadari » tors 27. jun 2013 14:54

Ja en jeg kender der hedder leif (inkl mig) er lidt interreseret i at vide hvilken by i Japan hvor manga først blev polulær og hvor den stammer fra :)

- Håber i har nogle svar VH Dianna
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Leif (en jeg kender spørger) Hvilken by kom den første m

Indlægaf l.mathiasen » tors 27. jun 2013 16:22

Kommer vel an på hvad du anser som den første manga? Der var jo tegneserier før 2. verdenskrig, men det vi kender som manga i dag blev jo nok skabt med stort amerikansk indflydelse lige efter krigen, og den første store serie lige efter krigen som jeg lige umiddelbart kender var Sazae-san (dens anime har faktisk kørt siden 1969 og nu med omkring 7000 afsnit). Jeg får lidt forskellige infomation men enten boede skaberen i Yokohama området eller på den sydlige ø Kyushu da hun startede serien. og senere i Tokyo. Betragter man Osamu Tezuka som skaberen af manga som vi kender det i dag var del vel i Osaka han boede på det tidspunkt?
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Leif (en jeg kender spørger) Hvilken by kom den første m

Indlægaf JoaCHIP » fre 16. aug 2013 13:13

Nogen mener at manga endda startede med de ting som tegneren Hokusai begyndte at lave i år 1812. Han kommer fra Katsushika distriktet i det nordøstlige Tokyo (som faktisk hed "Edo" dengang).
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Leif (en jeg kender spørger) Hvilken by kom den første m

Indlægaf Shadari » ons 25. sep 2013 14:46

JoaCHIP skrev:Nogen mener at manga endda startede med de ting som tegneren Hokusai begyndte at lave i år 1812. Han kommer fra Katsushika distriktet i det nordøstlige Tokyo (som faktisk hed "Edo" dengang).

Ok tak for det :)
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster