Jeg vil lære japansk ><

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
Madsjen
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1054
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 00:57
Køn: Mand
Geografisk sted: tårnby, sjæland, danmark, europa, jorden, mælkevejen, universet :D

Jeg vil lære japansk ><

Indlægaf Madsjen » fre 8. jul 2011 02:13

Ja, som titlen anyder har jeg længe ville lære japansk... Det har bare været umugeligt at finde noget sted :'( hvis nogen kan hjælpe bliver jeg meget glad :D
Nothing to see here...

Move along!

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Jeg vil lære japansk ><

Indlægaf Gintoki » fre 8. jul 2011 02:40

Nu er det lidt svært at anbefale et sted eftersom jeg ikke ved hvor på planeten du befinder dig men søg på noget AOF aftenskole, det går jeg selv til og har gjort i et lille års tid efterhånden :) Der er også nogle steder hvor du kan gå på decideret linjer med japansk undervisning men det kender jeg ikke lige så meget til :P
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Jeg vil lære japansk ><

Indlægaf nielsm » fre 8. jul 2011 02:46

Du glemmer at sige hvor i landet du er, men siden du har nævnt Vestamager andetsteds her på forummet går jeg ud fra du er i københavnsområdet.
I så fald, kig på VUF, de tilbyder japansk som HF enkeltfag/aftenskole. Hvis du har afsluttet en gymnasieuddannelse kan du bare melde dig til, hvis du går i gymnasiet nu kan du måske få lov til at tage det som valgfag uden for din egen skole.
I København er der også Studieskolen, du skal bare være forberedt på at det er mere intensivt, med en lidt anden fokus, og meget dyrere, end HF enkeltfag hos VUF!

Brugeravatar
Madsjen
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1054
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 00:57
Køn: Mand
Geografisk sted: tårnby, sjæland, danmark, europa, jorden, mælkevejen, universet :D

Re: Jeg vil lære japansk ><

Indlægaf Madsjen » fre 8. jul 2011 03:07

Ahhh yes... Info, info, info...

Jeg bor på amager, men går stadig i folkeskole (9.klasse)

Jeg ved ikke helt hvor jeg vil hen med mit spørgsmål, men det skal klart være for sjov. Jeg skal ikke bruge japansk til noget
Nothing to see here...

Move along!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Jeg vil lære japansk ><

Indlægaf nielsm » fre 8. jul 2011 03:32

Okay, i så fald er det måske ikke det bedste at tage de muligheder jeg har foreslået, i hvert fald. Jeg er ikke sikker på du kan få adgang til VUF inden du går på en gymnasieskole eller er fyldt 18. Du kan nok få adgang til Studieskolen, men på den anden side koster det en pæn sjat penge, og med din alder ville du også være meget ung på sådan et hold, du ville sandsynligvis komme på hold med folk der ville være 10 år eller mere ældre end dig.

Hvis du har mod på selvstudie så start med at lære kana-tagnene, hiragana og katakana, og opbyg en grundlæggende ordforråd. Jeg har desværre ikke lige nogen gode links ved hånden eller boganbefalinger. Well, måske Nihongoresources lektionerne.
Det japanske sprog er meget forskelligt fra europæiske sprogstammer, så det kan være en meget stor omvæltning at prøve at lære. Derfor skal du endelig ikke være bange for at gå gennem mange forskellige "fra grunden" lektioner, det hjælper altid at få et alternativt forslag til forståelsen.

Brugeravatar
Madsjen
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1054
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 00:57
Køn: Mand
Geografisk sted: tårnby, sjæland, danmark, europa, jorden, mælkevejen, universet :D

Re: Jeg vil lære japansk ><

Indlægaf Madsjen » fre 8. jul 2011 03:43

Then selvstudie it is :D det var netop 10 år+ senariet der skæmte mig, og det er bare for sjov så jeg gidder heller ikke bruge en shitload of money på det :D

Tak for hjælpen
Nothing to see here...

Move along!

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Jeg vil lære japansk ><

Indlægaf Gintoki » fre 8. jul 2011 13:06

Madsjen hvis det bare er for sjov og hyggens skyld du vil lære japansk så vil jeg anbefale dig at kigge på noget AOF aftenskolekursus, det jeg går til er to timer ugentligt og er meget hyggeligt, det koster omkring 700,- for et halvt år :3 Og det er altså sjovere at have en lære samt andre at snakke med end at selvstudere et fremmet sprog. Desuden så er min lærerinde fra Tokyo og har altid en sjov lille historie eller ting at fortælle fra Japan :D
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Jeg vil lære japansk ><

Indlægaf Hecko X » fre 8. jul 2011 14:23

Madsjen skrev:Ahhh yes... Info, info, info...

Jeg bor på amager, men går stadig i folkeskole (9.klasse)

Jeg ved ikke helt hvor jeg vil hen med mit spørgsmål, men det skal klart være for sjov. Jeg skal ikke bruge japansk til noget

Der findes en ungdomsskole ved Østerbro på Randersgade(?), hvor man i hvert fald tidligere har kunne får gratis japanskundervisning indtil man fyldte 18. Ved ikke om kurserne (begynder og avanceret) stadig findes, men du kan lige prøve at undersøge det.

Udover japansk undervisning er der også af og til japanske filmaftener og små sociale events med japansk/Japan som tema (fx sushi-aften).
Senest rettet af Hecko X fre 8. jul 2011 14:25, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
RuneU
Chunin
Chunin
Indlæg: 109
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:04
Køn: Mand
Geografisk sted: Taastrup

Re: Jeg vil lære japansk ><

Indlægaf RuneU » fre 8. jul 2011 14:24

Jeg har fulgt samme AOF kursus som Gintoki og har været meget glad for det.
Men jeg må indrømme at meget af det jeg har lært har jeg lært via selvstudie.

Der er masser af ressurser på nettet, men det er selvfølgelig på engelsk.
Så dit engelsk-niveau kan være afgørende.

Jeg har prøvet mange gratis hjemmesider, men den bedste til at give ordforråd har været smart.fm som tidligere var gratis.
Nu hedder den iknow.jp og koster penge, men der er vist enkelte gratis kurser stadig.
Jeg har valgt at købe abonnement her.

Derudover er audio lektioner rigtig gode til at lære at lytte til og forstå talt japansk.
Jeg har benyttet http://www.japanesepod101.com i snart 1 år og de er rigtig gode.
Der er vist en del gratis lektioner, men også her har jeg købt abonnement.

Som NielsM er inde på kan det være en god ide at lære kana (hiragana og katakana).
Det er en stor hjælp.

Brugeravatar
Madsjen
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1054
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 00:57
Køn: Mand
Geografisk sted: tårnby, sjæland, danmark, europa, jorden, mælkevejen, universet :D

Re: Jeg vil lære japansk ><

Indlægaf Madsjen » fre 8. jul 2011 17:12

Den der AOF aftenskole lyder god, men hvad er aldrene på folk der... Gidder ikke sidde og være 10 år yngre end de andre xD
Nothing to see here...

Move along!


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster