Japan - hvorfor???

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
Kijoi Mudasan
Chunin
Chunin
Indlæg: 148
Tilmeldt: lør 28. sep 2013 01:24
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København

Japan - hvorfor???

Indlægaf Kijoi Mudasan » ons 8. okt 2014 10:30

Hvorfor er du interesseret i Japan?
Hvad er det ved Japan der fanger dig?

Er det kun manga/anime, eller er der mere ved Japan?

Hvornår begyndte din interesse, og hvordan begyndte den?

Hvorfor er du vild med manga/anime?

Har du oplevet noget specielt (japan relateret), som har gjort et indtryk på mig - tell me stoooriesss!


whyyy ??? whyyyy ??? whyyyyyyy ???
- jeg er en nysgerrig satan!
( >:) )
SEE YOU SPACE COWBOY...

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Japan - hvorfor???

Indlægaf SsjGogo » ons 8. okt 2014 16:25

Det er primært balancen mellem traditionen og "det moderne" i Japan, der altid har fanget mig.

Begge dele virker ret fjerne fra min hverdag, hvilket i øvrigt mange dele af det fjerne østen gør, hvilket har givet en (måske ufortjent) mystik, som har fanget mig.

Min interesse herfor opstod i en meget ung alder, hvor jeg for første gang så - meget dårligt producerede - samurai og ninja film, som senere hen blev erstattet af klassiske film som bl.a. De 7 Samurai.

I den her periode opdagede jeg også anime, som jeg indledningsvis ikke umiddelbar forbandt med Japan. Det at anime kan udnytte tegnede film til at vise så dybe, sjove, platte og ligegyldige temaer synes jeg var og stadig er fantastisk.

På dette tidspunkt var mit kendskab til tegnefilm primært Tom og Jerry, diverse Disney produktioner m.v., så jeg blev blændet af, at tegnefilm også kan være "rigtige fortællinger".

Jeg har stadig ikke haft fornøjelsen af at besøge Japan, så frygter lidt, at meget af mystikken vil forsvinde, som den gjorde det ift. Kina, hvor jeg var på en lang rejse, men fascinationen af anime og manga er stadig intakt - og jeg er først nu begyndt at opdage den japanske musikscene, som er MEGET anderledes og meget interessant.

Jeg har dog aldrig dannet mig illusioner om, at Japan er det forjættede land, som er en direkte afspejlning af det som anime skilder. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
DoomeDane
Chibi
Chibi
Indlæg: 44
Tilmeldt: tors 9. aug 2012 16:29
Geografisk sted: Tokyo

Re: Japan - hvorfor???

Indlægaf DoomeDane » tors 23. okt 2014 11:13

Som ganske ung i de tidelige 90' var ninja turtles and bjørnehunden silver tegnefilm samt spillefilmene som ninja kids ( nej ikke ninja kid) og sidekicks, film jeg så om og om igen, elskede dem!
Igennem min folkeskole tid var jeg utrolig historie interessert og specielt i Japansk historie, religion, kultur, bushido ovs.
Det var sjovt nok først da jeg som 15 årig blev introdukseret for "rigtig" Japans anime for første gang, da jeg ved et tilfælde fik fat i Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan, hvilket lige var noget for en ung teenager <3
( som jeg i god tro havde troet var noget ganske andet end hvad det vidste sig for )
Derefter gik de stærkt med Japansk anime og et par år efter byggede jeg på med manga, hvilket jeg i dag bruger mest tid på af de to ( ser næsten aldrig anime mere )

Med min kombineret interesse for Japansk historie/kultur og anime/manga
flyttede jeg til Japan som 18 årig for at starte på en japansk sprogskole i Tokyo,
efter et år der søgte jeg ind på et Japansk universitet( efter bestået optagelses prøve) hvor jeg fik en bachelor gang i computer grafik.
Igennem min universitets tid fik jeg udeboende SU, hvilket dog langt fra rækkede til både, husleje, mad, alm. udgifter og dertil 60.000kr+ årlige tuition fees til universitet.
Hvilket betød at jeg arbejde deltid storset fra dag ét, i jobs alt fra hotel bartender til projekter engineer hos Goldman Sachs.
Det har dog været det hele værd! I dag (25år gammel) arbejder jeg som 3D artist hos et Japansk spilfirma i Akihabara centrum.

Jeg nyder storbyslivet med dejlige venner og fest og farver hver dag :D

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Japan - hvorfor???

Indlægaf SsjGogo » lør 25. okt 2014 13:54

Det er godt nok et modigt valg du traf DoomDane, og fedt at det lykkedes.

Jeg ville aldrig selv gide/turde det - mest pga familie og venner, og det faktum at jeg nyder livet i DK (for det meste) - men dit "eventyr" lyder super spændende.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Japan - hvorfor???

Indlægaf JoaCHIP » lør 25. okt 2014 15:49

DoomeDane skrev:Det har dog været det hele værd! I dag (25år gammel) arbejder jeg som 3D artist hos et Japansk spilfirma i Akihabara centrum.

Jeg nyder storbyslivet med dejlige venner og fest og farver hver dag :D

Herlig successhistorie! Post gerne lidt af din grafik en dag. Det er altid sjovt at se hvad folk laver... (jeg har selv lavet en lille smule 3D grafik i tidens løb).
RYST OG NYD!


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster