vil i gerne besøge Japan?

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: vil i gerne besøge Japan?

Indlægaf l.mathiasen » tors 5. jan 2012 00:23

ah ved nu ikke om kvinder nu altid kan vide sig sikre i Japan http://www.japanfortheuninvited.com/art ... oping.html
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Nashayla
Jonin
Jonin
Indlæg: 209
Tilmeldt: man 9. maj 2011 19:49
Køn: Kvinde
Kontakt:

Re: vil i gerne besøge Japan?

Indlægaf Nashayla » fre 6. jan 2012 18:25

Gintoki skrev:@ Nashayla, du har et underligt syn på Danmark :S Kvinder bliver ikke mere eller mindre voldtaget i DK af at gå alene på gaden iført kjole end i Japan..


Hvorfor er der så mange voldtægter i avis nyhederne i forhold til Japan ? Jeg synes altid en gang om ugen der er en eller anden blive der er blevet udsat for overfald eller voldtægt. Det præger medierne alt for meget.
俺の温州蜜柑は何時も結構 ♥ 食べたいですか? :D

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: vil i gerne besøge Japan?

Indlægaf SsjGogo » fre 6. jan 2012 19:24

Voldtægter er faktisk ikke særlig udbredt i Danmark - ser man på Danmarks Statistik (som er en lidt mere objektiv kilde end Ekstra Bladet). Dog har der været en stigning gennem de sidste par år.

Uden at kunne sige det med garanti, så kan forskellen skyldes, at danske kvinder i højere grad anmelder voldtægter end deres japanske fæller.

Hvad vedrører hygiejne - så har jeg kun været i fastland Asien ( og Hong Kong), og der var renlighed nu ikke i førersædet, tværtimod. Dog kan jeg forestille mig, at japanere er anderledes her.

Jeg synes personligt, at Japan er et fantastisk land, med en meget fascinerende kultur - men omvendt så elsker jeg Danmark. Som tidligere flygtning, der er kommet hertil fra krig og ødelæggelse - er den sociale sikkerhed, åbenhed (ja den eksisterer faktisk til trods for DF'ere, take it from a perk), og udviklingsmuligheder fantastiske i DK.

Danmark er nogle gange, hvad jeg ynder at kalde - "Pensionisternes paradis". Her er der ingen jordskælv, vulkaner, tsunamier, slanger (hugorm måske), bjørne, ulve (måske en), og så har du stadig mulighed for, at brokke dig - at du kun får tørret røven 1. gang af hjemmehjælpen fremfor 2. gange om dagen.

Folk der vil have lidt perspektiv kan prøve at besøge et plejehjem eller en anden institution på Balkan.

De samme muligheder føler jeg ikke - og dette begrunder jeg i egne studier, snak med japanere og mange danskere der har besøgt Japan, at jeg ville have i Japan som europær.

Så naturligvis vil jeg besøge Japan, men jeg har det egentlig meget fint med, at kalde Danmark mit hjem.
www.gogonoter.dk

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: vil i gerne besøge Japan?

Indlægaf Hecko X » søn 8. jan 2012 03:09

SsjGogo skrev:Voldtægter er faktisk ikke særlig udbredt i Danmark - ser man på Danmarks Statistik (som er en lidt mere objektiv kilde end Ekstra Bladet). Dog har der været en stigning gennem de sidste par år.

Uden at kunne sige det med garanti, så kan forskellen skyldes, at danske kvinder i højere grad anmelder voldtægter end deres japanske fæller.

Words as taken from straight out of my... keyboard... I suppose.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: vil i gerne besøge Japan?

Indlægaf nielsm » søn 8. jan 2012 03:13

Hvis man skal tro på Sankakucomplex så er Japan mindst lige så slemt som Danmark når det kommer til sexforbrydelser. (Og Sankakucomplex er en pålidelig kilde når Ekstra Bladet er blevet trukket ind i debatten i forvejen =)

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: vil i gerne besøge Japan?

Indlægaf Hecko X » søn 8. jan 2012 09:38

nielsm skrev:Hvis man skal tro på Sankakucomplex så er Japan mindst lige så slemt som Danmark når det kommer til sexforbrydelser. (Og Sankakucomplex er en pålidelig kilde når Ekstra Bladet er blevet trukket ind i debatten i forvejen =)

Japans juridiske system er nærmest notoriøst for ikke at tage voldtægtssager alvorligt. I diverse videnskabelige studier over de seneste 20 år(Decisions not to Report Sexual Assault in Japan - Dussich, Fujiwara & Sagisaka; Rape and Sexual Assault in Japan: Potential Gender Bias in Pre-Trial Procedures - Harriet Gray; etc.) har man konstateret at årsagen til at Japan statistisk set har så relativt få voldtægtssager er fordi:

a) Der er færre end 10% af kvinder som bliver voldtaget, der faktisk tør stå frem og anmelde det
b) Det kun er omkring 60% af sagerne hvor voldtægtsofferet får tilhold, ud af de 10% der står frem.
c) Definition på voldtægt, hvad angår det japansk juridiske system, har så mange smuthuller man tror det er løgn, fx er voldtægt af en kæreste eller ægtemand ikke anset som voldtægt, da det er kvindens 'pligt' at være til sexuel rådighed, når kæresten/ægtemanden ønsker det, hvilket jo er absurd.

Så ud fra dette kan vi antage at Japans per kapita voldtægtssager 0,014 ud af 1.000 indbyggere snarere er 0,2 ud af 1.000 (0,014 / 0,6 / 0,9 = 0,2), hvilket er dobbelt så meget som Danmarks 0,09 ud af 1.000 (source).

Hvis vi ser helt numerisk på det, svarer det til at Danmark har cirka 500 tilfælde af voldtægt om året, hvorimod Japan har cirka 25.600 tilfælde af voldtægt om året. Hvis man også inkludere sexuelt overfald af lavere grad (fx at blive taget på i toget eller bussen), så stiger tallet markant.


TL;DR:
It's far more likely to get raped in Japan than in Denmark, so always go in groups of three or more when it's late at night, or have the cab driver walk you to your door.

Brugeravatar
M.Mikkelsen
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: ons 4. jan 2012 16:53
Køn: Mand
Geografisk sted: Okinawa

Re: vil i gerne besøge Japan?

Indlægaf M.Mikkelsen » søn 8. jan 2012 10:04

Tjah, hverken sankaku complex eller ekstrabladet skal nok tages for seriøst i denne sammenhæng. Man kan kigge på statistikker og på hvilke psykologiske faktorer (så som at forskellige kulturer kan føre til forskellige reportrater) der eventuelt måtte havde indflydelse på disse. Jeg vil dog samtidig sige at man skal passe meget på med at sige "ah statistikken viser at Japan har en lav voldtægtsrate, sikkert fordi det er komplet underraporteret" bare fordi man ikke kan lide statistikken. På den anden side, skal man heller ikke tage nævnte statistik som værende et 100% sandt billede på virkeligheden. Men jeg finder hele emnet en smule søgt, hverken Danmark eller Japan har en videre høj rate af voldtægter, selvom bare en enkelt naturligvis er en for meget.

Sankaku Complex er ironisk nok, ofte temmelig anti-japansk, eller i hvert fald glade for at prøve på at skabe drama. Så jeg vil generelt tage alt hvad jeg læste derpå med et gran salt, men læser ret sjældent noget derfra, da det er en forfærdelig amatøragtig side. Ikke at ekstra bladet er mindre amatøragtigt, naturligvis. : p

Med hensyn til renlighed, tro mig, japanere går voldsomt meget op i det. Måske lidt for meget, her og der. Renlighed har rødder noget længere tilbage i deres kultur end den har her i Europa. På den anden side, får man nogen gange fornemmelsen af at det er vigtigere at ting ser rent ud, end noget andet. Ikke at det så i virkeligheden er beskidt, men at ting der ellers er rene, ikke er i orden, hvis det ikke ser rent ud. Lidt svært at forklare præcis hvad jeg mener.

Vil sige at som udlænding i Japan har jeg ikke følt nogen slem xenfobi eller andet, men som europæer vil jeg generelt heller ikke være blandt de grupperinger der har størst chance for at blive udsat for den slags. På den anden side, som europæer, vil du altid være en udlænding, lige meget hvor længde du har boet i landet. Naturligvis, hvis en person hypotetisk har boet her i rigtig mange år, snakker sproget flydende, har masser af japanske venner, gift med en japaner etc. betyder dette ikke nødvendigvis at vedkommende vil blive set ned på på nogen måde, bare ikke som værende fuldt ud japaner.

Kender et koreansk par, der har en restuarant her i byen. De har det generelt fint med at bo her, men som manden siger, nogen gange bliver de nød til at holde japanererne i ørene og minde dem om at de rent faktisk er koreanere. Ellers har japanere en tendens til bare at lade som om de også er japanere, hvilket har lidt uheldige konnotationer, når man tænker på hvorledes Japan forsøgte at tvangsjapanificere Korea i sin tid.

Naturligvis må man heller aldrig glemme at når man bor i et fremmed land, så er der 2 parter der skal gøre sit til for at få det til at fungere. De indfødte og personen udefra. Mange af de folk der bor i japan og brokker sig over japanere evig og altid, gør ikke nødvendigvis den indsats der skal til selv, for at bare indpasse sig en smule til japansk kultur (og her snakker jeg ikke assimilation, men en balance), og ligger i stedet hele skylden over på den anden part. Men dette er lidt tricky, for her kommer vi hurtigt ud i DF's ubehagelige, "det er altsammen udlændingenes skyld" som har overtaget så meget af debatten herhjemme og har ført til 10 års ødelæggende udlændingepolitik, der desværre også permanent har flyttet hele debatten til højre. Så vil på ingen måde antyde dette, heller ikke i Japan.

Naturligvis er japansk udlændingepolitik i praksis mindst lige så slem som dansk, omend de snakker mindre om den. Men her er en interessant ting at den japanske regering har en langt mere stram udlændingepolitik end den enkelte japaner egentlig er enig i, når man snakker med dem (da jeg selv er udlænding, skal det tages med et gran salt, men stadig). Men her kommer vi til en af Japan's store svagheder; deres demokrati. Det japanske folk er simpelthen ikke interesserede i politik overhovedet og føler ikke de har den store indflydelse på det. Hvilket ikke er helt forket, for selvom premiereministeren skifter ofte, gør politikken det sjældent. De samme familier der var ved magten inden og under 2. verdenskrig er det på mange måder stadigvæk. Ikke for at sige at Japan ikke er et demokkrati, det er det naturligvis, det er bare ikke det mest vel-fungerende. Nok fordi det blev indført udefra.



Nå, men tilbage til udgangspunktet for tråden. Da jeg lige nu er midt i et års besøg til Japan, må svaret være ja. Finder både landet, kulturen og sproget ganske fascinerende. Jeg vil helt klart også anbefalde landet som turistmål, for godt nok er det dyrt, men det har rigtig meget at byde på. Tog til Tokyo i min efterårsferie (her i Japan) og havde det ganske sjovt, men må sige at Akihabara ærlig talt ikke var så interessant, fandt stedet mere interessant da jeg var på familieferie i Japan for 6-7 år siden. De fleste af de store animebutikker sælger præcis det samme, så når du har været i en, har du været i næsten dem alle. Så for mig er det nok mere et must at besøge Kyoto end Tokyo, som turist.
Senest rettet af M.Mikkelsen søn 8. jan 2012 10:42, rettet i alt 3 gange.

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: vil i gerne besøge Japan?

Indlægaf Gintoki » søn 8. jan 2012 10:07

Hecko X skrev:
nielsm skrev:TL;DR:
It's far more likely to get raped in Japan than in Denmark, so always go in groups of three or more when it's late at night, or have the cab driver walk you to your door.

As long as the cab driver is not male or he will rape you and your group *_* :P
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Gin
Chibi
Chibi
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 7. nov 2011 23:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Danmark, Viborg

Re: vil i gerne besøge Japan?

Indlægaf Gin » tors 19. jan 2012 09:55

Yoite skrev:
Gin skrev:Ja det vil jeg gerne.
Jeg skal faktisk på ferie derover i Juni måned :)
Jeg skal være der fra ca. d.4 Juni til d.28/29 hvor jeg så skal bo i Tokyo :P


Jeg sir det bar ik... hold øje med din kuffert... ellers blir dit tøj udskiftet med mig :pirat


-putter dig ned i min kuffert- XD
I thought you were interesting before, but now you're just creepy.

Billede

Brugeravatar
UhOhBroia
Chibi
Chibi
Indlæg: 38
Tilmeldt: søn 11. nov 2012 15:08
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Albertslund/Taastrup

Re: vil i gerne besøge Japan?

Indlægaf UhOhBroia » tors 15. nov 2012 10:38

Arg jeg ville så gerne være uvekslings student i Japan! Men jeg er bare ikke særlig god til Japansk Jeg elsker bare deres kultur og sprog og enda deres skole uniformer ( Dont judge me I think they are cool... *_* )
I dream of frills and laces <3


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster