vil i gerne besøge Japan?

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
noesmos
Genin
Genin
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 10. jul 2011 20:21
Geografisk sted: silkeborg

vil i gerne besøge Japan?

Indlægaf noesmos » man 18. jul 2011 16:59

så spørgsmålet lyder: vil i gerne besøge Japan? eller måske bor der?

personligt vil jeg gerne besøge Japan, of course. det er jo enhver anime/mangafans drøm (så måske er det et dumt spørgsmål at stille xD)

bare skriv hvad i vil se/opleve i Japan og hvorfor

POST LØS ;)

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: vil i gerne besøge Japan?

Indlægaf SsjGogo » man 18. jul 2011 17:45

Selvom det lyder banalt, så vil jeg faktisk besøge landet, for at se landet. Udover anime og manga, har jeg altid været fascineret af Japan. Jeg ser på landet som et velfungerende sammenstød af tradition og teknologi, at jeg iøvrigt er anime og manga fan, hjælper naturligvis på det hele.

Jeg sparer op til en lidt mere omfattende rejse, hvor jeg gerne vil besøge alle de større øer. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: vil i gerne besøge Japan?

Indlægaf Sunny88 » man 18. jul 2011 18:30

at rejse hen og opleve japan har været en livsdrøm for mig i over 10 år. Ja siden jeg var en helt lille møgunge på de 8-9 år har det været et ønske.
Jeg har længe været facineret over alt lige fra deres bygningsværker, til deres imponerende og specielle kultur. Hvad der dog ikke findes i denne verden som jeg ikke ville give for at opleve det! Manga og anime er da også noget jeg elsker ja. Men jeg ville aldrig tage til japan og så kun gå med manga/anime i tankerne. det er blot et sidespor jeg ville opleve mens jeg var derhenne. (ville f.eks. gerne se et af deres manga biblioteker eller store centre kun til manga og anime. Har set videoer af det på youtube, det ser utroligt ud!! F*ck Fætter BR da! :p )
- Et sted jeg meget gerne ville opleve når jeg engang kommer derhen, er Kinkaku-ji i Kyoto. Min ven tog billeder af det da hun var i japan for et par år siden. For silvan da hvor er det område smukt!!!

Desværre synes jeg kun at jeg finder rejser til en formue (yeah I'm poor.. wuuuhuu?) Og skulle jeg endelig selv få råd til at rejse derned i 2-4 uger, (med hotel, for kender ingen i japan der kan huse mig) mangler jeg stadig en tæt ven/familie medlem jeg kan tage med. de har heller ikke penge. Så det forbliver nok en livsdrøm de næste mange år frem desværre :'(
Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: vil i gerne besøge Japan?

Indlægaf SsjGogo » man 18. jul 2011 18:31

Jeg har dog tænkt tanken, om man ikke skulle lave en Animanga.dk tur til Japan, både grundet hyggen og grundet mulige mængde rabatter.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: vil i gerne besøge Japan?

Indlægaf ReficulNatas » man 18. jul 2011 18:44

Ja, jeg vil gerne til Japan... Igen.. ^^
Jeg var en måned derovre i sommeren 2010, og jeg elskede alt ved det:
Venlige mennesker
Maden (Fugu fisk smager godt, når du er kommet dig over at det ikke smager af fisk)
Butikkerne Og deres ganske fornuftige priser på figurer!
Bygningerne
Naturen

Billede

Billede

Billede
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
noesmos
Genin
Genin
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 10. jul 2011 20:21
Geografisk sted: silkeborg

Re: vil i gerne besøge Japan?

Indlægaf noesmos » man 18. jul 2011 19:30

ja, jeg vil helt klart prøve at opleve og "mærke" deres tradition og deres ritualer. og som i har sagt og vist har Japan jo en smuk natur og bygninger som bare skal ses i virkeligheden.

det lyder måske mærkelig men jeg vil faktisk gerne opleve et jordskæv som de jo har mange af. der er jo aldrig naturkatastrofer i Danmark så det er jo også en speciel oplevelse for os danskere ;)

ReficulNatas skrev:Ja, jeg vil gerne til Japan... Igen.. ^^
Jeg var en måned derovre i sommeren 2010, og jeg elskede alt ved det:


Firetruck hvor er du heldig xD

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: vil i gerne besøge Japan?

Indlægaf Sunny88 » man 18. jul 2011 21:00

ReficulNatas skrev:Ja, jeg vil gerne til Japan... Igen.. ^^
Jeg var en måned derovre i sommeren 2010, og jeg elskede alt ved det.


Stop being to lucky!!! ):
- men har du mulighed for at fortælle hvad du gav for rejsen? hvordan foregik den, hvilke byer så du? hvad med hoteller? hvordan rejste du rundt? havde du venner/familie med dig, eller var du alene? etc. etc.
Everything helps :D
Billede

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: vil i gerne besøge Japan?

Indlægaf *Wish* » man 18. jul 2011 21:12

Jeg var derovre i sommeren 2008, og jeg skal af sted igen torsdag i næste uge. ^^ Yay for opsparing. Jeg skal af sted sammen med min kæreste og 10 venner, og jeg glæder mig meget. Det er helt uvirkeligt, at vi skal af sted om så kort tid. Japan har en meget anderledes kultur, som man skal opleve selv. Det kan ikke ses gennem Youtube og billeder. Jeg er vild med madkulturen, og der er mange spændende ting at se og opleve generelt.

Vi giver ca. 7000 kr. for hotelovernatning inkl. morgenmad ca. halvdelen af tiden. Vi er af sted i 26 dage. Flybilletten kostede 5415 kr. Japan Rail Pass til 14 dage blev ca. 3000 kr.

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: vil i gerne besøge Japan?

Indlægaf ReficulNatas » man 18. jul 2011 22:39

Sunny88 skrev:Stop being to lucky!!! ):
- men har du mulighed for at fortælle hvad du gav for rejsen? hvordan foregik den, hvilke byer så du? hvad med hoteller? hvordan rejste du rundt? havde du venner/familie med dig, eller var du alene? etc. etc.
Everything helps :D


Jeg var derovre med min kæreste, vi landede i Narita lufthavn, og tog derfra til Narita by, da vi havde besluttet at starte der, efter at have læst om byen i min Lonely Planet Japan bog ^^
Vi tog derhen for at se Narita-san-koen som er en rigtig skøn park der ligger omkring et ret stort tempel ^^
Vi overnattede på Kirinoya Ryokan, som koster 5000 yen for et enket rum, og 9000 for et dobbelt. Det er de flinkeste mennesker, og morgenmaden er fantastisk :D
Narita har også en fin lille restaurant, som jeg ikke kan huske hvad hedder, som laver en fantastisk Sukiyaki.

Jeg kan ikke huske rækkefølgen for de byer/steder vi besøgte, men vi startede i Narita, tog mod vest over til Nagano, derefter sydpå gennem Kyoto, Osaka, Hiroshima og Fukuoka, derefter tilbage mod Tokyo.

Arashima er en sød lille by, med en fantastisk natur (billede nummer to i min tidligere post er derfra)
Vi var også i Tokushima for at se Naruto broen.
I nærheden af Kyoto ligger også Arashiyama Abe Park, som vi var ovre at se, udelukkende fordi min kæreste insisterede.. ^^

Vi var der en måned, vi rejste med offentlig transport, og vi sov på hotel alle nætter, bort set fra de to-tre dage vi var i Hiroshima, da vi kun kunne få plads på et Youth Hostel på det tidspunkt, da vi kom til byen under en mindre fest ^^
Vi reserverede aldrig, vi tog det hele som det kom ^^

Vi brugte, i alt, to personer ca. 50.000.
På mad, hoteller, transport, souvenirs og fly. ^_^
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: vil i gerne besøge Japan?

Indlægaf Hebi » tirs 19. jul 2011 13:05

SsjGogo skrev:Jeg har dog tænkt tanken, om man ikke skulle lave en Animanga.dk tur til Japan, både grundet hyggen og grundet mulige mængde rabatter.


Not bad O_O
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster