Okay, nogen har måske Shirobako, og lært lidt om anime-branchens af og til skrappe arbejdsforhold. Og virkeligheden kan sagtens være værre, hvilket jeg før har hørt en fugl synge om.
Men spilbranchen er nu en gang helt særlig (jeg har selv arbejdet i den), og her er en lille historie fra de varme lande...
http://motherboard.vice.com/read/konami ... ne-factory
Spilindustrien
Spilindustrien
RYST OG NYD!
- Mathias
- Missing-Nin
- Indlæg: 1269
- Tilmeldt: søn 13. jul 2014 20:09
- Køn: Mand
- Geografisk sted: Holsted - Sydjylland
Re: Spilindustrien
Ja alle de nyheder jeg læste omkring Konami arbejdsforhold var skræmmende.
Det værste, efter at folk lider under det, er at spil kommer til at lide under det.
Jeg er spændt på Phantom Pain, men med de forhold, hvor længe kommer Metal Gear Online til at holde...
Vidste altid at Konami ikke er et specielt godt selvskab på grund af de beslutninger de har taget, men alle de her historier om deres arbejdsforhold cementerer det bare utroligt.
Skræmmende, og trist for dem som er i det
Det værste, efter at folk lider under det, er at spil kommer til at lide under det.
Jeg er spændt på Phantom Pain, men med de forhold, hvor længe kommer Metal Gear Online til at holde...
Vidste altid at Konami ikke er et specielt godt selvskab på grund af de beslutninger de har taget, men alle de her historier om deres arbejdsforhold cementerer det bare utroligt.
Skræmmende, og trist for dem som er i det
I am not childish! Do you honestly think a CHILD could afford all these plushies?
Re: Spilindustrien
Jeg arbejder selv som game artist og animator i den japanske spilbranche og har gjort det i et par år nu, og har aldrig oplevet de forehold som Konami artiklen beskriver.
Min virksomhed er af mindre størrelse ( ca 60 ansatte ) med hovedsageligt mandelige programmører, dog er andelen af kvindelige kunstnere langt størrer end mandlige ( da jeg started var jeg eneste mandlige game artist med 9 kvindelige kolleger ) Vi producere konsol- og mobilspil for store virksomheder så som Square enix og NTT docomo ( japans største telefirma ) Jeg finder min arbejdsplads værende ekstrem behagelig, hvor vi må tage pauser som vi vil, møde- og tage fri som vi vil ( så længde man arbejder de krævede 40 timer om ugen ) Hvis vi er utilfredse med projektledere kan vi uden bekymring gå til vores chef og klage uden at være bange for at blive fyret, etc.
Dog har jeg hørt om skrækhistorier fra spilindustrien om folk der blev sat på værdigløse spilprojekter fordi virksomheden ikke kunne bruge dem og da det er ekstremt svært at fyre folk i japan er det deres måde at løse det på ( at få folk til at sige op, dem selv ).
Min virksomhed er af mindre størrelse ( ca 60 ansatte ) med hovedsageligt mandelige programmører, dog er andelen af kvindelige kunstnere langt størrer end mandlige ( da jeg started var jeg eneste mandlige game artist med 9 kvindelige kolleger ) Vi producere konsol- og mobilspil for store virksomheder så som Square enix og NTT docomo ( japans største telefirma ) Jeg finder min arbejdsplads værende ekstrem behagelig, hvor vi må tage pauser som vi vil, møde- og tage fri som vi vil ( så længde man arbejder de krævede 40 timer om ugen ) Hvis vi er utilfredse med projektledere kan vi uden bekymring gå til vores chef og klage uden at være bange for at blive fyret, etc.
Dog har jeg hørt om skrækhistorier fra spilindustrien om folk der blev sat på værdigløse spilprojekter fordi virksomheden ikke kunne bruge dem og da det er ekstremt svært at fyre folk i japan er det deres måde at løse det på ( at få folk til at sige op, dem selv ).
Re: Spilindustrien
Dejligt med noget reelt indsigt DDane, og hold da op det lyder som et spændende job!
Hvilke spil har I været over ift Square?
Hvilke spil har I været over ift Square?
www.gogonoter.dk
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster