Livet på Okinawa

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Livet på Okinawa

Indlægaf SsjGogo » lør 21. nov 2015 21:16

Måske I også synes det her var lidt sjovt - et lille indblik i, hvorfor folk på Okinawa bliver så gamle:

https://www.dr.dk/tv/se/livets-opskrift ... -5#!/03:03

I øvrigt er de andre afsnit i serien også meget hyggelige, og udstiller måske meget godt, hvordan den moderne/vestlige levestil med stress og dårlig ernæring har sine konsekvenser.

Jeg er dog langt fra, at lave min egen tandpasta fra aske (se afsnit 2 fra Grækenland) :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Livet på Okinawa

Indlægaf Gintoki » lør 21. nov 2015 22:36

Nåja, for japan har jo slet ikke stress og hårdtslidende arbejde :P Mig bekendt, så er deres arbejdsuge længere end her i DK :/
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Livet på Okinawa

Indlægaf SsjGogo » søn 22. nov 2015 10:00

Bestemt - men det er måske deres ernæring der gør det. Det skal dog tilføjes, at det er specifikt Okinawa, der berøres og ikke Japan som hele. Det lader til, at livet kører i et andet gear der end evt Tokyo.

I alle tre afsnit er det maden, og "roen", der går igen. Men gener og miljø har jo også meget at sige, ifølge programmet 50%.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
M.Mikkelsen
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: ons 4. jan 2012 16:53
Køn: Mand
Geografisk sted: Okinawa

Re: Livet på Okinawa

Indlægaf M.Mikkelsen » fre 27. nov 2015 16:33

Japanerere der kommer fra hovedlandet og bor på Okinawa snakker ofte om at her følges shimajikan eller Ø-tid, så Okinawa er nok generelt noget mere afslappet med tid end hovedlandet. Jeg kan i hvert fald bekræfte at de offentlig busser ikke kommer til tiden. Overhovedet. :p

VIl prøve at se programmet senere, men en ting der er lidt sjovt med Okinawa er at rigtig mange traditionelle retter involverer gris, så der er et hvis fællesskab med Danmark der. De har deres egen grisesort Aguu, som de er meget stolte af, i hvert fald reklamerer alle restuaranter højt med at de serverer aguu gris. Måske mest for at lokke turister fra hovedlandet ind. ;)

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Livet på Okinawa

Indlægaf Tanerion » fre 27. nov 2015 17:07

Heroppe blev Ø-tid afskaffet i 90'erne :p
Alle de gamle Japanere jeg typisk hører prale med hvor sunde de er spiser som regel godt med tang.
Den i øjeblikket ældste Færing er dog ved at være godt træt af livet siger han så måske er det godt at vi ikke allesammen bliver så gamle. Hans hemmelighed til et langt liv er iøvrigt vitamintilskud sagde han engang.

Sådan ser mine indlæg ud når jeg er træt...
Ramble, ramble, ramble... og så sidder jeg et par minutter og overvejer om jeg skal klikke 'Udfør' eller slette det hele.

EDIT: Har 2000 indlæg ser jeg nu. Lidt uventet.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Livet på Okinawa

Indlægaf JoaCHIP » fre 27. nov 2015 20:44

Tanerion skrev:Den i øjeblikket ældste Færing er dog ved at være godt træt af livet siger han så måske er det godt at vi ikke allesammen bliver så gamle. Hans hemmelighed til et langt liv er iøvrigt vitamintilskud sagde han engang.

Nogen gange er vi (her i de nordlige lande) altså lidt hardcore.

Tanerion skrev:Sådan ser mine indlæg ud når jeg er træt...
Ramble, ramble, ramble... og så sidder jeg et par minutter og overvejer om jeg skal klikke 'Udfør' eller slette det hele.

BWahaha jeg er plørefuld lige nu. Og jeg quoter dit indlæg med glæde, for det har nerve! (Y)
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Livet på Okinawa

Indlægaf SsjGogo » lør 28. nov 2015 00:56

Sådan!
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster