Japansk-pop kultur i tårnby?

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
Madsjen
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1054
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 00:57
Køn: Mand
Geografisk sted: tårnby, sjæland, danmark, europa, jorden, mælkevejen, universet :D

Japansk-pop kultur i tårnby?

Indlægaf Madsjen » fre 22. jul 2011 00:09

Hejsa :D

Jeg sidder i tårnby ungeråd, og har fået til opgave at finde ideer til det næste arrangement der har noget med japansk kultur at gøre... Nu står jeg som en person med et par ideer, men hvad ville i selv tage afsted for at opleve?
Hvad er den ting der ville få jer op ad sofaen, og hen til *indsæt sted her* for at opleve noget japansk? Det kan jo ikke være anime og manga det hele ;)
Nothing to see here...

Move along!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Japansk-pop kultur i tårnby?

Indlægaf SsjGogo » fre 22. jul 2011 08:57

For mit vedkommende er nøgleordet "hygge", helt konkret kunne du/I arrangere nogle små konkurrencer - det plejer som regel at være et hit.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LightningEagle
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: tirs 17. maj 2011 00:04
Køn: Mand
Geografisk sted: DTU

Re: Japansk-pop kultur i tårnby?

Indlægaf LightningEagle » fre 22. jul 2011 10:42

SsjGogo skrev:For mit vedkommende er nøgleordet "hygge", helt konkret kunne du/I arrangere nogle små konkurrencer - det plejer som regel at være et hit.
Hygge er godt som nøgleord, men der er mange aktiviteter, der kan involverer hygge som et element og hygge i sig selv har ikke noget med japansk-popkultur at gøre.

Jeg ville nok foreslå at kigge på elementer i japansk kultur og se hvad der måske nemt kan tages ud af kontekst. Det jeg mener er at du måske kunne arrangere nogle workshops med lidt forskelligt i. Nu er jeg ikke klar over hvilke resourcer du har til gængelige men manga-tegne-workshops er set før.

Hvis mere almen japansk kultur kan bruges kunne et forslag måske være en mulighed for at lave japansk-inspireret, eller traditionel japansk mad. Noget generelt om japansk kultur, japansk historie? måske nogen, der har rejst i japan, nok gerne mere en en uges sommerferie, der vil fortælle om rejsen? Måske noget om japansk kampsport, en mulighed for at prøve det lidt? Traditionel japansk beklædning.

Det kommer selvfølgelig også an på, hvem du prøver at rette arrangementet mod. Det meste af det jeg har foreslået her er nok mere japansk kultur end japansk pop-kultur, og det er rimelig bredt, men det meste ville kunne arrangeres på en normal folkeskole med en gymnastiksal, et skolekøkken og et par klasseværelser.
Det kræver selvfølgelig også at du kan finde nogle mennesker, der vil hjælpe til, og som ved noget om det hele.

Håber det giver nogle flere ideer... ;)

Brugeravatar
Trieu
Jonin
Jonin
Indlæg: 223
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 14:40
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Japansk-pop kultur i tårnby?

Indlægaf Trieu » fre 22. jul 2011 15:51

Du få lige en recap af de events som jeg forslog i chatten igår:

Tegneworkshop: skaf kontakt med en eller flere som kan tegne i manga stil, og få den til at afholder workshop.

Spil turnering, med fokus på meget japanske spil: Touhou, Blazblue, "Dance, Dance Revolution", "Poyo, Poyo Pop" og Arcana heart er muligheder.

Pen & Papir rollespil session med japansk udviklet rollespil systemer: Maidrpg, Sword World(, Witchquest.

Japanske brætspil: Mahjong og Go er hvad jeg lige kan kommer i tanke om.

Hold quiz!: muligvis smide deltager i random teams?

Origami bord: sæt papir, og guides til rådighed, hav nogle stykkke starte først, for at skabe interesse.

fælles for dem alle, er at deltagerne blive involveret, ud over det er der altid mulighed for opvisning, udstilling og shows.

Håber det kan give dig nogle inspirationer. ^^

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Japansk-pop kultur i tårnby?

Indlægaf SsjGogo » fre 22. jul 2011 16:29

Hvis i beslutter jer for Workshops, kan jeg henvise til en tråd i "Manga" sektionen, hvor en af vores brugere, løbende holder Workshops i landet. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Madsjen
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1054
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 00:57
Køn: Mand
Geografisk sted: tårnby, sjæland, danmark, europa, jorden, mælkevejen, universet :D

Re: Japansk-pop kultur i tårnby?

Indlægaf Madsjen » lør 23. jul 2011 09:53

Det er nogle rigtigt gode forslig i kommer med :nom: dem vil jeg tage med på næste møde... Så må vi se hvordan det går :/
Nothing to see here...

Move along!


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster