Så er onkel morfar i Japan igen

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Så er onkel morfar i Japan igen

Indlægaf JoaCHIP » søn 12. jun 2016 18:41

Og kors hvor er den her bydel stille om natten selvom vi kun er to stop fra Shinjuku station. Jeg mener, man kan høre en knappenål falde selvom man står ude på gaden her kl. 11 om aftenen. Hvad laver folk? Hvor er alle bilerne og scooterne? Helt utroligt. Næsten scary.

Og alle deres øller smager ens.

Og Japan er lige så vidunderligt mystisk som altid, og det er derfor jeg kan lide det. Lige nu står der f.eks. en gut på TV og er kun iført en metalbakke foran de ædlere dele, mens han står og danser en sær dans.

Der var også et skilt i lufthavnen med en kamel med et kryds over. De vil altså ikke have at vi slæber flere kameler med herover. Det stopper nu.

PS: Jetlag sucks!
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Så er onkel morfar i Japan igen

Indlægaf SsjGogo » søn 12. jun 2016 18:48

Pictures if you please!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Så er onkel morfar i Japan igen

Indlægaf JoaCHIP » søn 12. jun 2016 19:09

De kommer i næste måned, og der kommer mange. Men det kan ikke rigtigt lade sig gøre at poste billeder på nogen tilfredsstillende måde herfra. (Jeg er på en ustabil wifi forbindelse og har ikke nogen skærm/computer til at "fremkalde" billeder på.)

Edit: Nu er jeg kommet hjem og begynder at hælde billeder på i næsten kronologisk rækkefølge, så tråden her bliver lidt mere læselig som en slags rejsebeskrivelse.

Først lidt stemning fra storbyens travlhed...

Billede

Billede
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Så er onkel morfar i Japan igen

Indlægaf SsjGogo » søn 12. jun 2016 19:20

Helt forståeligt - rigtig god tur, jeg glæder mig til at læse og se til dine japanske eventyr!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Så er onkel morfar i Japan igen

Indlægaf JoaCHIP » man 13. jun 2016 11:45

Så havnede vi på en bar med Okinawa tema. Ching dong i højttalerne og øl fra Okinawa. Man må endda ryge. Ja faktisk er det ret almindeligt at man må ryge på barer og restauranter. Pga. klimaet er der altid fuld blæs på deres aircon, hvilket gør at cigaretrøg ikke rigtigt er nogen gene.

Billede
RYST OG NYD!

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Så er onkel morfar i Japan igen

Indlægaf Kiwi » man 13. jun 2016 12:06

JoaCHIP skrev:Og Japan er lige så vidunderligt mystisk som altid, og det er derfor jeg kan lide det. Lige nu står der f.eks. en gut på TV og er kun iført en metalbakke foran de ædlere dele, mens han står og danser en sær dans.

Argh! De lovede de ikke ville sende det! ;-)

Bliver ellers helt misundelig. Lyder som om man får nogle spændende indtryk. Forsat god tur :-)

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Så er onkel morfar i Japan igen

Indlægaf JoaCHIP » tirs 14. jun 2016 04:54

Kiwi skrev:Argh! De lovede de ikke ville sende det! ;-)
Ha ha.

I går var vi ude i Eifukucho og besøge en grafiker, jeg kender, som flyttede herover for lidt over et halvt år siden. Han kendte et par snigeren pub'er hvor de havde god øl og cool stemning. Og hvor er japanere dog snaksaglige i sådan nogen situationer. Der var virkeligt gang i den!
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Bissen
Chibi
Chibi
Indlæg: 36
Tilmeldt: tirs 31. maj 2016 14:07

Re: Så er onkel morfar i Japan igen

Indlægaf Bissen » ons 15. jun 2016 10:45

Helt ignorant spørger jeg - hvad skal du derovre? Alm. fornøjelse? Business? Og hvor længe?

Jeg ville så gerne af sted igen her til sommer, men jeg har lige fået arbejde... så det må nok vente :'(
貴方が人間ならとっくに大量受苦悩処地獄へに落ちているでしょう。
Seiyuu-obsession much.

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Så er onkel morfar i Japan igen

Indlægaf JoaCHIP » lør 18. jun 2016 06:44

Det er bare spas og ballade. Jeg har ikke noget andet formål end at besøge en gammel ven, og så ellers cruise rundt med dem jeg er herovre med og se alt muligt knald.

Alt er wifi herovre, så min internetforbandelse er derefter. ._. Og i går og i dag er det den ondelynemig blevet sommer. Næsten 30 grader og godt fugtigt. Jeg følte mig så klistret at jeg ku hænge fast på væggen hvis jeg ville. Og så har vi gået over 16 km i snit om dagen, så mine ben er lidt smadrede efterhånden.

Men det er skægt at opleve det her skøre sted igen. Jeg har allerede fået meget af deres fantastiske mad herovre. Somen nudler (serveres iskold), ramen, karry, lidt sushi, tonkatsu og meget mere. Mange slags sake, bl.a. en der hed "kami no hikari" - Guds Lys.

Men man skal på hvilke pubs man går på. Nogen af dem er næsten lige så dyre som i København. Specielt sådan et sted som Golden Gai. Kursen er også slem for tiden, så det er på vej til at blive en dyr tur allerede.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Så er onkel morfar i Japan igen

Indlægaf JoaCHIP » søn 19. jun 2016 18:51

Så lykkedes det lige pludselig at finde en mega undergrunds-agtig noise koncert et sted der hedder "Yellow Vision" tæt på Asagaya station. Det var pænt sejt, men bestemt ikke noget for enhver smag. En af musikerne, som spillede på seks-syv afstandsfølsomme LED-dimser, og som min ven kaldte "denpa-kun" fordi han lavede det vildeste radiolarm, sagde at han var inspireret af "når man kaster sten i en rindende flod". Ham fik jeg desværre ikke billeder af, men jeg har billeder af de andre (nederst i denne post).

Her er beskrivelsen (oversætter den ved lejlighed):

インプロ・タコアシ・ジャムセッション"
ミドリトモヒデ(司会進行、sax,effect)
ゲスト
臼井康浩 guitar、biki 自作楽器(gate &mixer)
、落合康介 contra-bass

このセッションは楽器、ヴォイス、身体表現はもちろんの事、自作楽器、エレクトロニクスなどの普段ジャムセッションでは配線などの大変さで敬遠する方の参加も視野に入れたインプロヴィゼーションのジャムセッションです。

司会進行、ミドリトモヒデ(sax,effect)と毎回色々なゲストのミュージシャンが参加者のみなさまと混じり合い様々な演奏を繰り広げます。

皆様の幅広く自由な参加をお待ちしております.


Billede
Første nummer: Saxofon og guitar. Det ser fredeligt ud, men det lød ikke som du tror!

Billede
Så fik saxofonen hjælp af sin storebror, og det blev det ikke mindre underligt af!

Billede
Efter 3-4 numre dukkede en sky japansk pige op på det lillebitte spillested, og jeg troede egentlig at hun var gået forkert. Men så satte hun sig bag trommerne og gav den fuldstændigt sindssygt gas, og i pausen drak hun den mørkeste kulsorte øl, som baren kunne byde på. Fordomme: Ødelagte.

Billede
Ham fyren med tenor-saxofonen som gik gennem guitarpedaler (som tenorsax ikke lyder barskt nok i forvejen?) tog notater efter hvert nummer. Jeg gad nok vide hvorfor.
RYST OG NYD!


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster