Tsundere Café i Japan

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Tsundere Café i Japan

Indlægaf l.mathiasen » tirs 17. maj 2011 22:34

Yondoloki skrev:bliver lige nødt til at spørge, hvad betyder tsundere egentlig? er ikke stødt på det udtryk før...


Vil egentlig ikke fortælle dig det! men havde alligvel forklaringen klar så det er ikke for din skyld jeg gør det!!!
Min søde ven <3 en tsundere er en (som regel pige) der skifter mellem at være fraværende, negativ og nogle gange voldelig mod protagonisten og være sød, imødekommende, hjælpsom og gerne kærlig, noget man ser i ret mange anime-serier, alt fra Akane Tendo, Asuka Langley, til nyere eksempler som Aisaka Taiga ogVictorique de Blois

Lige wikipedia: Tsundere (ツンデレ?) (Japanese pronunciation: [tsɯndeɽe]) is a Japanese character development process that describes a person who is initially cold and even hostile towards another person before gradually showing their warm side over time. The word is derived from the terms Tsun Tsun (ツンツン?), meaning to turn away in disgust, and Dere Dere (デレデレ?) meaning to become 'lovey dovey'.[1] Originally found in Japanese bishōjo games, the word is now part of the otaku moe phenomenon,[2] reaching into other media such as maid cafes,[2] anime, manga, novels, and even mass media.[citation needed] The term was made popular in the game Kimi ga Nozomu Eien.[1]
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Tsundere Café i Japan

Indlægaf nielsm » tirs 17. maj 2011 22:51

Tsundere er sat sammen af "tsun" og "dere", som er lydord for to type opførsel:
Tsun-tsun er at være gal i skralden.
Dere-dere er at være blød og totalt forelsket.
Tsun-dere er så en personlighed der skifter mellem de to, oftest sådan så personen vil overbevise sig selv om at hun (oftest er det piger der bliver givet tsundere personlighed ;)) hader den fyr, vi andre tydeligt kan se hun er ret glad for.

Brugeravatar
Yondoloki
Chunin
Chunin
Indlæg: 170
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Geografisk sted: Odense

Re: Tsundere Café i Japan

Indlægaf Yondoloki » ons 18. maj 2011 19:03

ah, mange tak for forklaringen^^
Billede

Brugeravatar
Yoite
Jonin
Jonin
Indlæg: 360
Tilmeldt: ons 18. maj 2011 15:47
Geografisk sted: København

Re: Tsundere Café i Japan

Indlægaf Yoite » tors 19. maj 2011 04:34

LOL!!!!!!!!!!! xD F...!! Hvor er det genialt fundet på!!!? Jeg er totalt fan af Taiga og andre tsunderere, så ville nok selv prøve at besøge den med nogle venner og få en mega grineren på og som Oriolidae tag det som en oplevelse :D (Y) ... men det ville nok ogs kun være en engangstur;D lol.. tjah måske går det hurtigt over igen som en dille, men tænker bare, at det ved man nok aldrig.. det jo noget i Japan vi snakker om lol :D *_*
Billede Billede Billede Billede

Brugeravatar
Zarsu
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 07:56
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Tsundere Café i Japan

Indlægaf Zarsu » fre 8. jul 2011 09:50

Lige nu leder jeg faktisk efter sjove caféer i Tokyo (eftersom jeg tager på ferie dernede på søndag), men jeg ved sgu ikke helt om jeg tør at komme ind på den her xD Specielt ikke når jeg kun forstår 10 % af hvad de siger til mig, haha! Men hvis jeg ender med at tage derind skal jeg nok komme med et review af oplevelsen :)

Lige umiddelbart tror jeg dog bare at jeg holder mig til maid caféer + Gundam caféen!

Brugeravatar
Exogenic
Genin
Genin
Indlæg: 85
Tilmeldt: tirs 27. sep 2011 21:51

Re: Tsundere Café i Japan

Indlægaf Exogenic » ons 28. sep 2011 18:08

Jeg synes faktisk at det lyder som en sjov idé og ville helt sikkert prøve det, hvis jeg engang kom til Japan.

Man kender det jo næsten fra normale cafeer og lignende. Jo mere man komme, jo bedre bliver betjeningen og jo sødere bliver tjenerne (Hvis man er en god kunde)

Det ved Tsundere, der tiltaler mig er tanken om at optø en iskvindes hjerte. Bryder mig ikke rigtigt om at blive svinet til, men at kunne få en person, der hader en til at elske en... Så må man jo næsten være noget af et mandfolk!

Hver gang man kommer, bliver tjenerne sødere... Det er jo næsten som real life level op i charisma.
I don't want to set the world on fire, i just want to start a flame in your heart~

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Tsundere Café i Japan

Indlægaf JoaCHIP » tors 17. nov 2011 13:23

Exogenic skrev:Det er jo næsten som real life level op i charisma.

Lidt ligesom når éns lokale pizza-mand begynder at kalde én for nummeret på den pizza, man har bestilt flest gange. :sur:
RYST OG NYD!


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster