Live Action Movies

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Live Action Movies

Indlægaf SsjGogo » man 9. maj 2011 16:42

Et emne dedikeret til Live Action Movies.

Her kan i diskutere alle emner, som har noget med Japanske/Asiatiske film at gøre.

Første emne:

1) Hvilken er den bedste filmatisering af en anime?
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Heterochromia
Genin
Genin
Indlæg: 67
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 14:22

Re: Live Action Movies

Indlægaf Heterochromia » man 9. maj 2011 16:50

DMC - Detroit Metal City, er nok den bedste Live action film (filmen kom et par dage før OVA'erne)...

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Live Action Movies

Indlægaf JoaCHIP » man 9. maj 2011 17:10

Live-action udgave af Nodame Cantabile var faktisk ganske vellykket! Den præsterede at være omtrent lige så fjollet som anime'en, uden at det blev nederen at se på. Jeg vil nok stadigvæk foretrække anime'en, men TV serien er virkeligt tæt på at være lige så god. Thumbs up til den.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Live Action Movies

Indlægaf l.mathiasen » man 9. maj 2011 19:34

Der er jo så mange, en af mine absolutte favoritter er nok filmserien om 20th century boys baseret på mangaen af samme navn, jeg ved ikke engang hvordan jeg skal beskrive dem, så lader være, tror alligevel ikke det er film de fleste danskere ville se, selv om de burde :)

En anden jeg godt kan lide men for noget helt andet, Hideki Anno´s magnus opus (eller noget) liveaction versionen af Go Nagai´s manga som mange ser som den første rigtige magical girl serie der i hvertfald stærk inspirerede den senere Sailor Moon, jeg taler naturligvis om Cutie Honey. En af de mest campede produktioner gennem de sidste 10 år, den er så skidt at det er godt. Nu er det jo manden bag "the Gainax Bounce" så visse af scenerne er så bare indsat for at se Honey i undertøj, men det ødelægger ikke plottet, for der er ikke noget decideret plot, det ville bare forstyrre! Uhh Anno med alle de gode serier du har lavet og Evangelion vil det altid være denne film jeg vil huske dig for :)
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Live Action Movies

Indlægaf SsjGogo » man 9. maj 2011 19:47

For mig kan det kun være den sydkoreanske "Oldboy" baseret på mangaen af samme navn.

Den film er intet mindre end fantastisk!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Burgundy
Chunin
Chunin
Indlæg: 153
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 21:22
Køn: Mand

Re: Live Action Movies

Indlægaf Burgundy » tirs 10. maj 2011 18:44

kan se at Warner Brothers har anskaffet rettighederne til følgende anime/manga som vil blive filmatiseret til Hollywood blockbustere.

Death Note
Bleach
Cowboy bebop
Akira
Ninja Scrolls

Det er endda ret lang tid siden de har fået rettighederne til dem og halvdelen er i fuld gang, resten i pre production, mega nice, hvis de dog blot kunne få Christopher Nolan til at føre en eller alle. =P
Billede

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Live Action Movies

Indlægaf l.mathiasen » tirs 10. maj 2011 19:20

Akira, er ved efterhånden at være filmverdens svar Duke Nukem, ved godt at de siger at de er forholdvis tæt på nu men de har de sagt de sidste 10 år. J
eg tror mest på Battle Angel Alita projektet, men hvornår den kommer er lidt svært at svært at svare på, mit gæt er når James Cameron ikke kan trække flere penge ud af Smølfer i rummet møder Pocahontas. Tilgengæld husker jeg ikke Alita som særlig god til at begynde så go ahead Cameron.
Et par andre titler ud af mange der også bliver snakket om on and off, Neon Genesis Evangelion, et projekt der kun kan gå galt, ligegyldigt hvad man gør.
Bubblegum Crisis, tja 80rne er overstået, og den serie ER 80rne, men let nok handlingsmæssigt at lave, pæne unge kvinder kæmper mod noget...
Full Metal Panic, nej bare nej :P

Death Note tilgengæld kunne virke som amerikansk liveaction, naturligvis vil folk beklage sig, men det vil de altid alligevel.
Lige et link til et par måneder gammel artikel der siger at Hollywood kannibalisere nordisk film (så det gælder ikke bare japanske film) http://politiken.dk/kultur/film/article1212952.ece
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Live Action Movies

Indlægaf SsjGogo » tirs 10. maj 2011 19:27

Cowboy Bepop er nok den mest sandsynlige på listen, med Keanu Reeves som Spike.

Cameron vil formodentlig starte på Battle Angel om 1½ år, rygtes der, og der vil ikke blive sparet på noget.. Det kan godt gå hen og blive fedt..

Akira failer tror jeg, det samme gør Bleach.
www.gogonoter.dk

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Live Action Movies

Indlægaf Kiwi » tirs 10. maj 2011 20:10

Avatar ville egentlig have været SÅ meget bedre hvis vi havde fået smølfeversionen af "Cotton Eye Joe".... Fail Cameron, epic fail at du ikke tog den med.

l.mathiasen har læst 20th Century Boys, den var godt nok spændende. Selvom der var mange tråde, flashbacks, personer og twists, kunne de holde styr på det hele. Er filmen ligeså god?

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Live Action Movies

Indlægaf l.mathiasen » tirs 10. maj 2011 20:26

Kiwi skrev: l.mathiasen har læst 20th Century Boys, den var godt nok spændende. Selvom der var mange tråde, flashbacks, personer og twists, kunne de holde styr på det hele. Er filmen ligeså god?

Nej :D
Men det er nogle meget gode film synes jeg, de 3 film har også kostet omkring 400 mio danske kroner at lave så det bliver ikke campet som man kunne have frygtet.
Også meget modig film, tør være langsom og uforståelige på sine steder. Er ikke hvad man vil kalde en mainstream produktion (på trods af sit store budget).
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster