Japansk/Asiatisk Mad!

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Japansk/Asiatisk Mad!

Indlægaf Hecko X » ons 1. jun 2011 13:38

Hebi skrev:Så mangler vi bare en fabulous opskrift på ramen så er min eksamenslæseferie reddet :3

Add boiling water.

*_*

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Japansk/Asiatisk Mad!

Indlægaf SsjGogo » ons 1. jun 2011 16:54

Hecko X skrev:
Hebi skrev:Så mangler vi bare en fabulous opskrift på ramen så er min eksamenslæseferie reddet :3

Add boiling water.

*_*

:'(
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: Japansk/Asiatisk Mad!

Indlægaf Hebi » fre 3. jun 2011 00:56

SsjGogo skrev:
Hecko X skrev:
Hebi skrev:Så mangler vi bare en fabulous opskrift på ramen så er min eksamenslæseferie reddet :3

Add boiling water.

*_*

:'(


Well... Har jeg gjort en del gange, jeg tænkte på at fornye ideen om nuddelsupper med varmt vand selvom jeg da aldrig formår at blive HELT træt af dem :3
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Japansk/Asiatisk Mad!

Indlægaf nielsm » tirs 26. jul 2011 05:53

Noget der kunne være sjovt at prøve: Nukazuke — grøntsager syltet i en risklid-kultur

Brugeravatar
Guldl0k
Chunin
Chunin
Indlæg: 187
Tilmeldt: tors 7. jul 2011 22:18
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Albertslund, København

Re: Japansk/Asiatisk Mad!

Indlægaf Guldl0k » tors 28. jul 2011 15:04

Jeg har planer om at prøve kræfter med en omgang Oden i næste uge . Jeg håber det blir godt ! ^^
Spiser man egentlig ris til som tilbehør ?
.. I dont get drunk - I get awesome ! 8)

,~¤~'

Silver is my uke, and I'm his british seme .. RAPEFACE ! >:)

Brugeravatar
Lunch
Genin
Genin
Indlæg: 97
Tilmeldt: fre 20. maj 2011 17:25
Køn: Kvinde
Kontakt:

Re: Japansk/Asiatisk Mad!

Indlægaf Lunch » tirs 6. sep 2011 23:51

nielsm skrev:Nå ja, jeg har ladet mig fortælle at man også kan bruge almindelige grødris til onigiri. Jeg har godt nok ikke prøvet det.


Jeg brugte bare grødris til mine første onigiri ever, som jeg lavede et stykke tid siden og blev meget glad for - men jeg kan naturligvis ikke sige noget om smagforskellen, da jeg ikke har brugt sushiris til dem endnu.

Men, i stedet for at bruge en træske og forme bollerne i hånd (den er sgu varm!), vil jeg gerne anbefale at fylde en lille/mellemstore kaffekop med ris, gemme fyldet i midten, og tilsattede en klump ris ovenpå. (Mens man gør det, får risen lov til at køle en lille smule af!) Så vender man bare koppen på hovedet, tager risklumpen i hånden og former den til hvad man vil. Saltvand hjælper ufattelig meget, da ellers er der klistret ris ud over det hele!

Selv prøvede jeg tuna i tomat, mayonaise og purløj som fyld men ønsker virkelig at få fat i umeboshi. Hvad så med jer, hvad har I brugt som fyld? $_$
Billede

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Japansk/Asiatisk Mad!

Indlægaf Hecko X » ons 7. sep 2011 04:30

Lunch skrev:Selv prøvede jeg tuna i tomat, mayonaise og purløj som fyld men ønsker virkelig at få fat i umeboshi. Hvad så med jer, hvad har I brugt som fyld? $_$

Jeg brugte furikake i stedet for fyld.
Noritama furikake på den ene og chopped up gummy bears på den anden.

True story: http://m-27.com/post/onigiri-with-the-ladies/

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Japansk/Asiatisk Mad!

Indlægaf JoaCHIP » søn 11. sep 2011 14:33

Vingummibamser i japansk mad?!?!? :O Det er godt nok fed blasfemi! :D Jeg er sikker på at du har påkaldt dig én eller anden grusom forbandelse af adskillige shinto-guder.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Japansk/Asiatisk Mad!

Indlægaf nielsm » lør 17. sep 2011 20:40

Jeg lavede ramen i dag.

Billede

Nudlerne og grundsuppen er (desværre) bare nogen instant fra Netto. Jeg vil koge en ordentlig suppe selv en anden gang.

Dagens hovedperson er kødet, en svinemørbrad kogt med diverse krydderier.
Resten af pynten er hvide sesamfrø, forårsløg, to halve kartofler, og et blødkogt æg.

Ting jeg glemte: Gulerod skåret i strimler. Ristede skiver af hvidløg.
Andre ting jeg gerne ville have haft med, men ikke havde mulighed for: Sojaæg (dvs. lægge ægget i soja natten over), naruto (glemte at kigge efter det, men havde nok alligevel ikke købt det)


Kødet, til ca. 150 g:
Kom mørbraden (eller andet godt svinekød) i en stor gryde og fyld vand i så det dækker. Tilsæt 1 dl sojasauce, 3/4 dl sake og 3/4 dl mirin. Ilæg også et lille løg i skiver, et stykke ingefær og to fed hvidløg.
Lad småkoge i 40 minutter, evt. længere. (Jeg kogte det i 40 min, jeg tror godt det kunne have brugt mere. Jeg vil prøve 60 min næste gang.)
Når tiden er gået, tag kødet fra og læg i en container. Afhængig af hvor meget kogevand der er, kog det ned så smagen bliver kraftigere. Hæld kogevandet ned sammen med kødet, gennem en si (så grøntsagerne ikke kommer med.) Lad kød og sauce køle af.

For servering, skær et passende antal skiver af kødet og læg i skålen, oven på nudlerne. Tilsæt 2-4 spsk sauce fra kødet. Anret det resterende tilbehør.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Japansk/Asiatisk Mad!

Indlægaf nielsm » søn 18. sep 2011 19:55

Dagens ret: Mere af det samme :D

Billede

Ægget har faktisk ligget i en sojalage, men det ser ikke ud til at have haft en effekt. Huskede gulerødder og ristede nogen tynde skiver hvidløg. Jeg glemte sesamfrøene -.-
Kartoflen har fået masser af farve (og smag!) af at ligge i min sauce fra kødet hele natten!
Nudlerne og suppen var også bedre, denne gang nogen billige fra Kvickly i stedet for nogen billige fra Netto :penge:


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster