Ask A Dane In Japan

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
Nagare Ryoma
Chibi
Chibi
Indlæg: 43
Tilmeldt: man 7. maj 2012 12:36
Køn: Mand

Re: Ask A Dane In Japan

Indlægaf Nagare Ryoma » man 7. maj 2012 14:57

jeg er igang med at planlægge en rejse til Japan i 2014, formålet med rejsen er at købe en MASSE mangaer som skal scannes og oversættes til engelsk.

Mine spørgsmål er: Hvor stort er udvalget?
kan man få fat i alle serier i alle forretninger?
eller skal man rundt forskellige steder?
jeg er godt klar over at de er mega billige derover, men hvor langt ned kan prisen gå?
er ældre mangaer sværer at få fat i?

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ask A Dane In Japan

Indlægaf SsjGogo » man 7. maj 2012 16:38

Ved jeg ikke, men hvis du vil tale om strafferammen ift. dansk lovgivning har jeg nogle bud. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Ask A Dane In Japan

Indlægaf nielsm » man 7. maj 2012 18:32

Hvis du bare vil købe bøger, kan du lige så godt bestille fra en online boghandel.
http://www.bk1.jp/
http://www.amazon.co.jp/

Husk at regne importmoms og toldafgifter med i prisen og læg det beløb til side til når pakken så ankommer. (Og husk at det er ulovligt at undlade eller forsøge at undgå at betale told og moms.)

Brugeravatar
Nagare Ryoma
Chibi
Chibi
Indlæg: 43
Tilmeldt: man 7. maj 2012 12:36
Køn: Mand

Re: Ask A Dane In Japan

Indlægaf Nagare Ryoma » man 7. maj 2012 19:10

jeg ville jo også se landet og besøge Mount Fuji. osv. men tak for tippet, problemet er bare at kommer til at gøre ondt i min pung med forsendelsen. :)

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Ask A Dane In Japan

Indlægaf nodokasa » tirs 8. maj 2012 12:50

Hvis du bestiller flere kan du nok godt få noget rabat. (-:
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
Nagare Ryoma
Chibi
Chibi
Indlæg: 43
Tilmeldt: man 7. maj 2012 12:36
Køn: Mand

Re: Ask A Dane In Japan

Indlægaf Nagare Ryoma » tirs 8. maj 2012 13:20

forresten, hvordan er transportationen i Japan?, hvad er priserne for taxi hvis man skal langt?
og jeg har også hørt at man bo hos nogle mennesker, hvor det er meget billigere end hotel?

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Ask A Dane In Japan

Indlægaf JoaCHIP » lør 26. maj 2012 14:10

Såvidt jeg husker (havde fået en del whisky) så var taxa en del billigere end i Danmark. Men deres togsystem fungerer så godt, at du sikkert ikke får brug for en taxa særligt tit.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
dekamara
Chibi
Chibi
Indlæg: 33
Tilmeldt: fre 20. jul 2012 20:30

Re: Ask A Dane In Japan

Indlægaf dekamara » fre 20. jul 2012 22:33

Kommer så meget an på hvor du er. I Tokyo og Tokyo-området kører de fleste metroer til sådan hen ad 1-tiden. Derefter går der ikke meget, men visse steder er der natbusser, men de er ikke altid lige nemme at finde. Taxaer, som Joachip nævnte, er overraskende billige. De starter med et beløb på ca. 400 yen, og der kan man så køre en vis distance, derefter begynder den at tælle op. De er også rigtig gode til at finde smutveje og få dig hurtigt hjem selvom du skal tværs gennem Tokyo. Men igen, hvis du har en stram pung, ahem, så skal du nok undgå taxaer, og sørge for at komme hjem inden 1 (eller være hardcore og blive ude til ved 5-tiden hvor de så kører igen :)
Alternativt er der jo Managa Kissa'er hvor der ofte er mulighed for at "overnatte". Og så kan du jo gratis browse alle de mangaer du lyster! :)
Everyone has a sword within their hearts; the purer the heart, the sharper the sword.

Brugeravatar
DoomeDane
Chibi
Chibi
Indlæg: 44
Tilmeldt: tors 9. aug 2012 16:29
Geografisk sted: Tokyo

Re: Ask A Dane In Japan

Indlægaf DoomeDane » tors 9. aug 2012 16:49

Nagare Ryoma skrev:jeg er igang med at planlægge en rejse til Japan i 2014, formålet med rejsen er at købe en MASSE mangaer som skal scannes og oversættes til engelsk.

Mine spørgsmål er: Hvor stort er udvalget?
kan man få fat i alle serier i alle forretninger?
eller skal man rundt forskellige steder?
jeg er godt klar over at de er mega billige derover, men hvor langt ned kan prisen gå?
er ældre mangaer sværer at få fat i?


Hvis du ikke har noget imod secondhand-books, så vil Bookoff butikkerne helt klart blive dit drømmeland (det er i hvert fald blevet mit)
En gang om ugen går jeg ned til min lokale Bookoff og tjekker deres udvalg af 100Y manga'ere, her er helt fra gamle klassikere til næsten lige udkommet manga'ere, f.eks fandt jeg vol 1 og 2 af kiba no tabishounin her i sidste uge.
Ellers har de med sikkerhed de manga'ere du leder efter i deres 350Y hjørne...
Sidste mulighed er selvfølgelig at købe dem helt nye til 500Y....
Hvad angår udvalg, så er Bookoff butikken der ligger overfor yodobashi camera i akihabara nok den største af sin slags, den er vidst på 6 etager hvis jeg husker rigtigt.
Men som sagt bookoff butikker er over det hele i japan, fandt selv 3 stykker da jeg var på ferie på Okinawa i sidste uge.
Du kan tjekker deres butiks kort her-
http://www.bookoff.co.jp/shop/shop.php

Brugeravatar
dekamara
Chibi
Chibi
Indlæg: 33
Tilmeldt: fre 20. jul 2012 20:30

Re: Ask A Dane In Japan

Indlægaf dekamara » ons 15. aug 2012 23:18

Jeg har også haft held med at finde tv serier, der ellers kan være svære at finde downloads af, i netop Book Off. Men de er nu ikke så billige igen. Hvis du kan lide gadgets og specielt skrammel gadgets (gamle spillekonsoller fx) så er Hard Off forretningerne så klart et besøg værd. Der er lidt længere mellem dem end Book Off, men de er fantastiske at gå rundt og kigge i!
Everyone has a sword within their hearts; the purer the heart, the sharper the sword.


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst