Ask A Dane In Japan

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Ask A Dane In Japan

Indlægaf Manna » søn 24. feb 2019 18:07

Min veninde og jeg købte en datapakke løsning med simkort online, og samlede op på stationen i Osaka, da det internet vi var blevet lovet der ville være i lejligheden var så dårligt at vi knap nok kunne gå online og bestille dem. De kommer i så mange forskellige pakker og typer at du med garanti kan finde et der passer til dit behov. Det gjorde resten af ferien meget nemmere at kunne bruge data overalt, det gav en anden frihed fordi du altid kunne finde hjem hvis du begav dig på eventyr :)

Jeg har generelt kun oplevet at folk har været høflige og hjælpsomme, på Okinawa var der endda en dame der stoppede os for at spørge om jeg var okay, fordi jeg var så rød i hovedet og hun var bekymret for om jeg var ved at få hedeslag. Min veninde fik høfligt forklaret hende at jeg var okay, og at vi ikke behøvede vand.
Jeg har aldrig følt mig utryg i Japan, men da du rejser alene kan det være en fordel altid at have en ekstra backup et sted, det kan være ekstra kontanter, kontaktoplysninger, adressen på dit hotel ol. så du altid kan få hjælp hvis du skulle stå i en uheldig situation og have mistet telefon, pung eller lignende :)
~Queen of the night~

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Ask A Dane In Japan

Indlægaf JoaCHIP » man 25. feb 2019 09:39

Manna skrev:på Okinawa var der endda en dame der stoppede os for at spørge om jeg var okay, fordi jeg var så rød i hovedet og hun var bekymret for om jeg var ved at få hedeslag.

Wow, Okinawa... det er også bare pænt langt sydpå. Var du så frygtløs at tage derned om sommeren?
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Ask A Dane In Japan

Indlægaf Manna » man 25. feb 2019 15:22

JoaCHIP skrev:Wow, Okinawa... det er også bare pænt langt sydpå. Var du så frygtløs at tage derned om sommeren?

Vi var afsted i august, fordi når den ene studerer er der grænser for hvornår man kan holde ferie. Det var virkelig varmt, men vi overlevede og ingen af os blev dårlige :) :) Blev for en gangs skyld heller ikke solskoldet, det var vildt xD xD
~Queen of the night~

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Ask A Dane In Japan

Indlægaf JoaCHIP » man 25. feb 2019 19:37

Okinawa i august?
Nu er du klar til charterferie på planeten Venus! ;D
RYST OG NYD!

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Ask A Dane In Japan

Indlægaf l.mathiasen » man 25. feb 2019 19:54

JoaCHIP skrev:Okinawa i august?
Nu er du klar til charterferie på planeten Venus! ;D

du mener for at køle ned bagefter? :D
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Ask A Dane In Japan

Indlægaf JoaCHIP » man 25. feb 2019 20:30

Naturligvis! Det er sådan en lindrende fornemmelse at stå i det gullige mørke og mærke en 430° varm brise af Co2 ved 90 atmosfæres tryk kærtegne ens hår, mens en mild regn af svovlsyre drypper ned af kinderne og ned på lavaen.

Men Japan? Japanerne gider ikke engang selv være derovre i august! :D
RYST OG NYD!

Brugeravatar
M.Mikkelsen
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: ons 4. jan 2012 16:53
Køn: Mand
Geografisk sted: Okinawa

Re: Ask A Dane In Japan

Indlægaf M.Mikkelsen » tirs 26. feb 2019 06:45

Tjah, jeg har nu boet på Okinawa i 3 et halvt år, og ja bevares, sommeren er varm, men den er faktisk ikke værre end store dele af hovedlandet. F.eks. er temperaturen nogenlunde den samme som da jeg boede i Fukuoka prefektur. Tokyo er også meget varm og indelukket om sommeren, grundet alt den varme der lagres i byens beton. Faktisk kan Okinawa næsten føles køligere (relativt begreb! Vi snakker stadig gennemsnitstemperatur omkring 30 grader) da der oftere er lidt brise hvilket hjælper på situationen. Vinteren ligger generelt omkring 15-19 grader, så det er til gengæld meget behageligt.

Men om sommeren vil jeg generelt foreslå at tage længere nordpå eller ind i bjergene, f.eks. Nagano, Touhoku området eller Hokkaido.

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Ask A Dane In Japan

Indlægaf JoaCHIP » tirs 26. feb 2019 09:24

Tokyo føles lummer? Det lagde jeg godt mærke til for nogen år siden.
Der var kun lidt over 30°, men det føltes faktisk varmere end knap 40° i Miami eller Sao Paulo.
Og danmark er fuldstændig ulidelig hvis der er 30°. Det er weird.
RYST OG NYD!


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster