Japansk film klub

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Japansk film klub

Indlægaf l.mathiasen » søn 4. mar 2012 15:15

nu kunne jeg komme en forklaring på hvorfor jeg ikke har så meget at sige på nuværende tidspunkt, men lettere at lade som om det er mig der skrev følgende.

M.Mikkelsen skrev:Har egentlig ikke så meget at sige til filmen selv, håbede lidt på at give nogle andre chancen for at skrive om, analysere eller hvad man nu har lyst til, denne gang, da jeg ikke har så megen energi lige nu og jeg ikke har den store trang til at snakke en masse om Battle Royale. Kunne jo være at den appelerede mere end vores foregående valg, til folk andre end jeg, Lars og Gogo. :p

Lars skal så erstattes med Mathias :P
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Japansk film klub

Indlægaf l.mathiasen » tors 8. mar 2012 02:08

Noget siger mig vi bare skulle have valgt Ran :P
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Japansk film klub

Indlægaf nodokasa » tors 8. mar 2012 03:00

Noget siger mig at for at denne "klub" ikke bare skal dø, skal der direktion til.
Dette kan komme enten igennem en "torvholder" (hvortil jeg vil være et svin og sige M.Mikkelsen, Vincent eller Eru-tan (l.mathiasen) nok er de oplagte kandidater), eller igennem en række stemme funktioner på f.eks. doodle.com (hvor folk så bare skal huske at stemme hver gang der foreslås nye film til nye datoer - jeg kan godt stå for at lave disse doodles til datoer udfra hvad jeg læser, men alle kan sådan set gøre det...)... Det kræver dog at folk faktisk læser og STEMMER. :-)
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
ZealCat
Jonin
Jonin
Indlæg: 427
Tilmeldt: søn 13. nov 2011 22:57
Geografisk sted: Wow... Haven't I been here before?? x3
Kontakt:

Re: Japansk film klub

Indlægaf ZealCat » tors 8. mar 2012 12:03

Skal man have set de andre film for at være med i jeres samtale/klub??
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Japansk film klub

Indlægaf SsjGogo » tors 8. mar 2012 12:35

Tråden dør ikke - det er bare forskelligt, hvor meget tid folk har, og hvilke film de gider deltage i.

Jeg må indrømme, at den sidste ikke havde et første prioritet på min liste - men jeg vil forsøge, at indhente det forsømte. Tiden har ikke været på min side med arbejde etc.

Alt det der doodle gejl virker meget omstændigt ift. en simpel diskussion af en film. Enten gider folk eller så går vi videre med den næste.

ZealCat - nej :) vores diskussion går fra film til film.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
ZealCat
Jonin
Jonin
Indlæg: 427
Tilmeldt: søn 13. nov 2011 22:57
Geografisk sted: Wow... Haven't I been here before?? x3
Kontakt:

Re: Japansk film klub

Indlægaf ZealCat » tors 8. mar 2012 12:47

yay ^^ så skal jeg bare tage mig sammen til at se resten af dem film x3
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Japansk film klub

Indlægaf l.mathiasen » tors 8. mar 2012 13:26

ZealCat skrev:yay ^^ så skal jeg bare tage mig sammen til at se resten af dem film x3

Vi vil elske at have dig med i samtalerne om filmene :)

nodokasa skrev:Dette kan komme enten igennem en "torvholder" (hvortil jeg vil være et svin og sige M.Mikkelsen, Vincent eller Eru-tan (l.mathiasen) nok er de oplagte kandidater)

De 2 første kandidater er udemærkede forslag, den sidste, nej :P
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
M.Mikkelsen
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: ons 4. jan 2012 16:53
Køn: Mand
Geografisk sted: Okinawa

Re: Japansk film klub

Indlægaf M.Mikkelsen » tors 8. mar 2012 15:39

Ok, jeg giver denne film til på søndag, derefter sætter vi næste film i gang. Fint nok?

Brugeravatar
M.Mikkelsen
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: ons 4. jan 2012 16:53
Køn: Mand
Geografisk sted: Okinawa

Re: Japansk film klub

Indlægaf M.Mikkelsen » fre 16. mar 2012 13:49

I må undskylde min manglende aktivitet, som de-facto bestyrer af denne tråd, har haft temmelig travlt den sidste uges tid, så vil egentlig bare foreslå at vi hopper videre til at diskutere den næste film, da ingen af vores vanlige postere hvis har så meget at sige om den nuværende og den lidt apatiske holdning nok har inficeret tråden, for dem der ellers ville havde haft noget at sige. Lad mig kort opsummere, jeg finder Battle Royale en ganske underholdende actionfilm, man kan få noget interessant ud af den i kontekst af det tabte årti. Derudover findes der konkurrenceshows i Japan der nærmer sig ret så ummenskelige vilkår, så ideen er ikke plukket ud af ingenting. :p Men som tidligere nævnt, finder jeg også at filmen er en smule overeksponeret og at den måske ikke har helt så meget at byde på, som nogen mener. Min favoritdel er stadig Kitano's rolle som læreren.

Nu har vi kørt tråden i lidt tid, så måske på tide at vi tager hul på noget Kurosawa?

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Hvad jeg har set + forslag

Indlægaf JoaCHIP » tors 29. mar 2012 14:46

Kender kun alt for godt. Jeg har f.eks. først lige fået øje på den her tråd nu. Og jeg får nok ikke tid til at se film på bestemte tidspunkter. Men ja, jeg ser skam andet end bare anime...

Tampopo var rigtigt fin. Zatoichi fangede mig dog ikke helt. Skal man se Beat Takeshi når han er bedst, synes jeg hellere man bør se Kikujiro no Natsu, hvor han virkeligt spiller godt. Den lille serie Manhatten Love Story (slice of life) er totalt griner.

Andre personlige favoritter: Freeze Me (thriller), Densha Otoko (humor).

Og så synes jeg ikke man skal springe film over, bare fordi de er sort/hvid. Så går man glip af alt for mange gode samuraii-ting. Shinobi no Mono var f.eks. fed. Og nu vi er ved samuraii-film: Mibu Gishiden er fantastisk, og det er Twilight Samuraii også.
RYST OG NYD!


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster