Delfinfangsten i Japan

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Delfinfangsten i Japan

Indlægaf SsjGogo » søn 5. feb 2012 11:46

Den japanske grænseværdi for kviksølv er 0.4 ppm, nogle af de slagtede delfiner indeholdt 2000 ppm. The Cove har en, hvad jeg går ud fra er en neutral, forsker, der diskuterer de tal. De kan Googles for yderligere bekræftelse.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Delfinfangsten i Japan

Indlægaf psyg » søn 5. feb 2012 14:05

Gama skrev:Må indrømme mht. salget af delfin som hvalkød er vi dybt uenige, jeg forstår ikke at det nogensinde ville være okay. lovligt? De sælger deres varer, som noget det ikke er, det er skam slet ikke lovligt, heller ikke i japan.


hov det er da overhoved heller ikke det jeg mener eller har skrevet. tvært i mod, i modsætning til at det er syndt for delfinerne så er det sådan et sted de burde ligge deres energi fordi der er det helt klart der forgår noget som ikke er ok.

men den her film bruger mere tid på at vise en dame tude over døde delfiner end de gør på at diskutere forgiftnign af den japanske befolkning med fejl markeret delfinkød, selv indne for emnet er deres prioriteter malplaceret.

SsjGogo skrev:Hvis metoden var mere human, og delfinkød var rent, havde vi nok ikke debatten. :)

der skulle nok stadig være nogle folk :p men fandt da filmen i sig selv ret underholdene, men formetenlig af en lidt anden årsag -_-*
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Delfinfangsten i Japan

Indlægaf SsjGogo » søn 5. feb 2012 14:29

Jeg er ikke enig i ovenstående - jeg synes at filmen sætter en god balance mellem, at vise den systematiske nedslagtning af delfiner, samtidig med at de viser, det absurde i at sælge delfinkød - netop at det forgifter mere end det gavner.

Her kan man se kviksølv indholdet i nogle dyrearter, og de anbefalinger der gives:

http://www.who.int/foodsafety/publicati ... posure.pdf

I Japan er grænseværdien 0.4 mg - mens den gennemsnitlige indhold af kviksølv i delfiner er 9.09 mg.

Jeg vil gerne gentage, at denne tråd ikke er en negligering af dyremishandling verden over, heriblandt Danmark, hvor dyresex stadig er tilladt, men jeg synes stadig, at det er et vigtig emne, at kaste lys over.

En lille sten i vandet kan skabe meget store ringe! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Delfinfangsten i Japan

Indlægaf Gama » søn 5. feb 2012 14:41

SsjGogo skrev:En lille sten i vandet kan skabe meget store ringe! :)


Fantastisk, ikk? :D

psyg skrev:hov det er da overhoved heller ikke det jeg mener eller har skrevet. tvært i mod, i modsætning til at det er syndt for delfinerne så er det sådan et sted de burde ligge deres energi fordi der er det helt klart der forgår noget som ikke er ok.

men den her film bruger mere tid på at vise en dame tude over døde delfiner end de gør på at diskutere forgiftnign af den japanske befolkning med fejl markeret delfinkød, selv indne for emnet er deres prioriteter malplaceret.


Uden er kvavolere for meget, vil jeg nu mene at ved at skrive en kommentar som "personligt ville jeg ikke have noget i mod en delfin burger hvis ikke det var fordi det var pisse giftigt, men hey hvis de har lyst til at forgifte dem og deres børn så skal jeg da ikke stoppe det." får mig til at tænke at du nok ikke har noget imod at de gør det :)

Men hvis jeg har misforstået det, må du da meget undskylde, var ikke min mening(er det nogensinde det at misforstå? :P) :)

Nu har jeg ikke set filmen endnu, så kan ikke rigtigt udtale mig om det, de ting jeg har skrevet om her har mere omhandlet de ting jeg har læst, og min egen "positive" måde at kigge på at et dyr får opmærksomhed på denne måde :)

Men jeg skal nok give mine 20 cents, når jeg har fået taget mig sammen til at se filmen :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Delfinfangsten i Japan

Indlægaf psyg » søn 5. feb 2012 15:27

heh de folk der køber og spiser delfinkød mærked som delfinkød kan gøre som det passer dem.

de folk der svindler folk med falsk hval kød kan forfølges efter japansk lovgivning og det bør folk da også gøre hvis der forgår noget ulovligt.

men lige som det (formetenligt) er ulovligt at snyde folk så er det heller ikke lovligt at forhindre folk i at udføre deres arbejde eller stjæle/"befrie" deres egendom, det samme med indtrængning på privat område osv. hvis delfin jagerne brød japansk lovgivning så var de helt sikkert blevet stopped nu men det gør de jo så tilsyndeladene ikke.

hvis man bryder lovgivning og regulationer, så er man i samme båd som de tosser der render rundt og slipper mink ud af mink farme, og hvis man gerne vil have forandring så er det her type hetz og føleses propaganda ikke måden at gøre det på, tvært i mod det er da den helt rigtige måde at få folk til at opføre sig trosigt på.

Tilgængel er det rigtig godt til at få folk til at se bort fra deres egne problemer, hvad end det har været formålet med filmen eller ej -_-*
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Delfinfangsten i Japan

Indlægaf Gama » søn 5. feb 2012 17:03

psyg skrev:heh de folk der køber og spiser delfinkød mærked som delfinkød kan gøre som det passer dem.

de folk der svindler folk med falsk hval kød kan forfølges efter japansk lovgivning og det bør folk da også gøre hvis der forgår noget ulovligt.

men lige som det (formetenligt) er ulovligt at snyde folk så er det heller ikke lovligt at forhindre folk i at udføre deres arbejde eller stjæle/"befrie" deres egendom, det samme med indtrængning på privat område osv. hvis delfin jagerne brød japansk lovgivning så var de helt sikkert blevet stopped nu men det gør de jo så tilsyndeladene ikke.

hvis man bryder lovgivning og regulationer, så er man i samme båd som de tosser der render rundt og slipper mink ud af mink farme, og hvis man gerne vil have forandring så er det her type hetz og føleses propaganda ikke måden at gøre det på, tvært i mod det er da den helt rigtige måde at få folk til at opføre sig trosigt på.

Tilgængel er det rigtig godt til at få folk til at se bort fra deres egne problemer, hvad end det har været formålet med filmen eller ej -_-*


Alt i alt, er vi uenige om hvor meningsløst drab det er, og det er det jeg mener er hovedpunktet her, det er kød som er direkte giftigt, at dræbe for noget der er giftigt er for mig meningsløst.. Det er ligesom jægerer der dræber, men ikke spiser kødet.

En anden ting er, den måde de dræber på kaldes "dolphin drive hunting" og er som du selv siger ikke ulovligt i japan(men er det tværtimod over det meste af resten af verdenen), dog er det ulovligt at dræbe dem på en anden måde end at stikke dem i nakken med en skarp metal harpoon lign stang, hvilket dog stadig sker hyppigt i taiji(i følge adskellige medier, jeg er ret sikker på at intet er bevist), hvor de mener at dette er tradition, og dem skal man ikke ændre i..

Rent faktisk er det japanerne som har været mest taknemmelige over denne film(og mest kritisk, må heller fortælle begge sider), da de fleste japanere ikke engang vidste at dette forgik i deres land, delfin kød er siden hen blevet banned fra skolers cafeterier(hvilket jeg ikke fatter blev gjort før, da jeg er sikker på de altid har vist faren ved det).. Så, man kan sige at denne film har hjulpet japanerne til at se deres egne problemer.. Når det så er sagt, så er jeg stor tilhænger af buddhismen, og jeg mener at medfølelse er en af de bedste veje til at hjælpe sig selv og håndtere sine egne problemer.

hehe vi gentager lidt os selv efterhånden :P
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Delfinfangsten i Japan

Indlægaf psyg » søn 5. feb 2012 17:20

Gama skrev:hehe vi gentager lidt os selv efterhånden :P

indeed :D
「タダより高いものはない」


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster