Interesserede i Japanske bræt, rolle og kortspil?

Til alt Japan relateret diskussion lige fra mode til kultur og andet.
Brugeravatar
Trieu
Jonin
Jonin
Indlæg: 223
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 14:40
Køn: Mand
Kontakt:

Interesserede i Japanske bræt, rolle og kortspil?

Indlægaf Trieu » ons 22. feb 2012 00:49

Hey allesammen

Alpha Entertainment (firmaet bag Comic Party) planlægge lige p.t. at udvide til andre dele af underholdningsbranchen, hvor en af dem er japanske kort, bræt og rollespil der er blevet oversat til engelsk eller som også har engelske regler.

Det vil siger rollespil som maidRPG (er blevet spillet til svs før) og "Tenra Basho" (engelsk translation in progress), kortspil som "Greedy Kingdoms" og "Tanto Cuore" og trading kortspil som Vanguard.

Vi vil derfor sætte stor pris på om du lige kunne hjælpe os lidt, ved at svare på nogle få spørgsmål ^^

-Kender du til nogle japanske kort/bræt/rollespil? og hvis ja, hvilken kender du og ejer du nogen af dem?

-Hvor interesserede ville du være i at Alpha Entertainment få sådan nogle spil hentede hjem til Danmark?

Og hvis der er spørgsmål, så skal du være velkommen til at spørge løs :3

Brugeravatar
sander
Chunin
Chunin
Indlæg: 120
Tilmeldt: søn 29. jan 2012 21:04
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Kartoffelrækkerne
Kontakt:

Re: Interesserede i Japanske bræt, rolle og kortspil?

Indlægaf sander » ons 22. feb 2012 00:56

Det er ikke noget jeg ved meget om i forvejen, udover hvad jeg har set i diverse anime.
Men hvis jeg nu skulle få et job og et sted at bo tæt på mine venner i den nære fremtid, kunne jeg godt overveje at kaste nogle penge efter selskabsspil.
Grunden til at jeg ikke ser nok anime for tiden: #sygtsystem og afvikling af Sexologisk Klinik med Amnesty International Danmark.
Stamgæst på Jpopcon.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Interesserede i Japanske bræt, rolle og kortspil?

Indlægaf LiseR » ons 22. feb 2012 14:51

Os fra AIOdense synes det kunne være sjovt, og ville godt indkøbe et rollespil eller brætspil (vi har allerede købt nogle småspil til Genki).
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Trieu
Jonin
Jonin
Indlæg: 223
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 14:40
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Interesserede i Japanske bræt, rolle og kortspil?

Indlægaf Trieu » tors 23. feb 2012 12:13

Hey.

Jeg vil lige siger at jeg sætte pris på jeres indput.^^
Nu skal jeg bare lige have en tilbage melding fra distributør og producenter. ^^;

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: Interesserede i Japanske bræt, rolle og kortspil?

Indlægaf Sunny88 » tors 23. feb 2012 12:59

Skulle du være nysgerrig på flere japanske spil, kan du evt. skrive til SARZ fra sverige. De speciallisere sig i alle former for bræt og kort spil (deriblandt er størstedelen japanske). Skal se om jeg kan grave mailen frem til dig når jeg kommer hjem ;)
- Ellers kommer de til Genki igen i år. Talte med Jocke til WhateverCon her i weekenden, og han har lovet at bringe endnu flere japanske spil med sig denne gang.

Men er bestemt interesseret i dette. Det er altid hyggeligt at kunne hive et lille kortspil frem, når man sidder med vennerne og skal fordrive tiden lidt.
Billede

Brugeravatar
Trieu
Jonin
Jonin
Indlæg: 223
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 14:40
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Interesserede i Japanske bræt, rolle og kortspil?

Indlægaf Trieu » lør 25. feb 2012 12:28

Det vil jeg sætte pris på Nadia ^^

og hvis du ikke lige finde deres mail, så fange jeg dem vil til Genki.

og efter det feedback vi har fået her, på facebook og ved at snakke med folk in person har vi valgt at gøre det.
Ind til videre har vi fået bekræftede at vi kan få hentede "Tanto Cuore" hjem http://comicparty.dk/tanto-cuore/

og i de næste par dage og uger få vi endelig bekræftelse på hvilken andre spil vi kan få skaffede til Danmark.


Tilbage til "Japan"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster