Anime Kbh arrangement.

Her vil afholdte events komme hen.
Det sker, når en moderator føler at snakken er faldet til ro og datoen for eventet er overstået.
Brugeravatar
Sakura Uchiha
Chibi
Chibi
Indlæg: 17
Tilmeldt: søn 22. maj 2011 11:22
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København (Ishøj)
Kontakt:

Re: Anime Kbh arrangement.

Indlægaf Sakura Uchiha » tirs 21. jun 2011 21:14

lyder fedt^^ Ninawh94 og jeg er helt klar på den og har tilmeldt og bestilit og det hele^^ vi er helt klar :-)

Brugeravatar
Mink
Kage
Kage
Indlæg: 519
Tilmeldt: man 9. maj 2011 07:10
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Anime Kbh arrangement.

Indlægaf Mink » tirs 21. jun 2011 21:21

Sakura Uchiha skrev:lyder fedt^^ Ninawh94 og jeg er helt klar på den og har tilmeldt og bestilit og det hele^^ vi er helt klar :-)


Lyder skønt :3 Som formand håber jeg at det bliver et vellykket og hyggeligt arrangement for alle vores deltagere ^^
Events vil stadig blive opdateret løbende, men ellers ligger det jo bare op til almen hygge og socialt samkvem i et miljø der ånder Japansk populær kultur :)
Personligt ser jeg frem til at kunne komme af med nogen ting i auktionen - vel og mærket, hvis nogen har lyst til at byde på dem :p
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews
Formand for KAF.
Spørgsmål vedrørende Københavns Anime Forening kan sendes til følgende E-mail: Bestyrelsen@Animekbh.dk
http://animekbh.dk/

Brugeravatar
Tengux
Chibi
Chibi
Indlæg: 24
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 21:34
Køn: Mand
Geografisk sted: Smørum
Kontakt:

Re: Anime Kbh arrangement.

Indlægaf Tengux » fre 1. jul 2011 15:30

Her kommer et formodentligt dumt spørgsmål men jeg ved virkelig ikke hvad det er der hentydes til på jeres tilmeldings side.

Hvad satan hentyder det til når i spørger om man vil være en "Gopher"? -_-*
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Anime Kbh arrangement.

Indlægaf LiseR » fre 1. jul 2011 16:04

Gopher er det udtryk man i animemiljøet bruger om folk der hjælper til ved cons. Det er en almindelig deltager der får praktiske opgaver af arrangørerne, f.eks. at stå i info nogle timer.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Anime Kbh arrangement.

Indlægaf LiseR » fre 1. jul 2011 16:05

Hecko X skrev:Bare husk at I er momspligtige, medmindre jeres samlede årlige omsætning er under 50.000 kroner c:

I er vist under alle omstændigheder skattepligtige, så vidt jeg kan se. Så bare pas på ikke at bruge alle pengene før I har fået snakket med skat ^-^


Foreninger som denne betaler ikke skat, men de skal ganske rigtig momsregistreres hvis omsætningen overstiger 50.000.
(Har været bestyrelsesmedlem i 4-5 foreninger efterhånden :D)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime Kbh arrangement.

Indlægaf SsjGogo » fre 1. jul 2011 16:11

LiseR skrev:
Hecko X skrev:Bare husk at I er momspligtige, medmindre jeres samlede årlige omsætning er under 50.000 kroner c:

I er vist under alle omstændigheder skattepligtige, så vidt jeg kan se. Så bare pas på ikke at bruge alle pengene før I har fået snakket med skat ^-^


Foreninger som denne betaler ikke skat, men de skal ganske rigtig momsregistreres hvis omsætningen overstiger 50.000.
(Har været bestyrelsesmedlem i 4-5 foreninger efterhånden :D)


Ganske rigtig! :)
www.gogonoter.dk

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Anime Kbh arrangement.

Indlægaf Hecko X » fre 1. jul 2011 23:32

LiseR skrev:Foreninger som denne betaler ikke skat, men de skal ganske rigtig momsregistreres hvis omsætningen overstiger 50.000.
(Har været bestyrelsesmedlem i 4-5 foreninger efterhånden :D)

Det gør de skam i følge selskabsskatteloven, hvis de har indtægt ved erhverspligtig virksomhed, hvilket inkluderer, men ikke er begrænset til, arrangementer med omsætning fra folk, som ikke er medlemmere ;)

(har være til 15-16 møder med SKAT omkring foreninger, skatteregler og momspligt gennem de sidste 7 måneder ;3 )

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Anime Kbh arrangement.

Indlægaf LiseR » lør 2. jul 2011 00:21

O_o det var mystisk, for jeg har aldrig oplevet at rollespilsforeninger har betalt skat af deres indtægt ved scenarier, hvor ikke-medlemmer har deltaget.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Anime Kbh arrangement.

Indlægaf Hecko X » lør 2. jul 2011 02:47

Så længe ikke-medlemmer ikke har betalt for noget, så er der intet problem. Hvis de dog har, så skylder foreningerne Skattefar nogle penge :D

Dog kun af det de har tjent fra ikke-medlemmerne; alt tjent fra medlemmer er skattefrit (og evt. momsfrit, afhængigt af foreningstypen).

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime Kbh arrangement.

Indlægaf SsjGogo » søn 3. jul 2011 13:04

Frivillige foreninger (kulturel betonede foreninger som dette) er netop kendetegnet ved, at de ikke har nogen afgifts eller oplysningspligt overfor det offentlige.

Naturligvis er der undtagelser.

Foreningens skattepligt vil altid være begrænset til den erhvervsmæssige virksomhed, foreningen måtte drive, jf. selskabsskattelovens § 1, stk. 1, nr. 6.

Afgørende for hvorvidt foreningen er skattepligtig af bidragene fra eksterne bidragsydere er arten af den virksomhed foreningen udøver, jf. også LV Selskaber og aktionærer S.C.6.1.1.. Ved vurdering af foreningens skattepligt er det således ikke kun afgørende, hvorvidt foreningen er tilrettelagt med henblik på indtjening af et overskud, jf. skatterådets afgørelse af 03. maj 2006.

Af den pågældende afgørelse kan læses, at grundet forenings begrænsede ramme, herunder besøgende til diverse små festivaler, blev bidragene ikke opfattet som erhvervsmæssig virksomhed.

I alle tilfælde vil jeg anbefale dem, at undersøge deres retsstilling med SKAT, men det er ikke helt sort og hvidt, hvorvidt de skal betale skat eller ej. :D
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Afholdte events"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster