Hvad savner du ved conventions?

Her vil afholdte conventions komme hen.
Det sker, når en moderator føler at snakken er faldet til ro og datoen for conventionen er overstået.
Brugeravatar
Eutaku
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 9. maj 2011 22:09
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf Eutaku » ons 11. maj 2011 14:13

Nu er der mange der har taget til mange forskellige conventions forskellige steder i landet og i udlandet. Med den erfaring man har der ude så ville det være fedt at vide hvad man egentligt stadig savner ved conventions i landet?

Danske conventions for mig er begyndt at minde ret meget om hinanden i form af hvordan tingene bliver gjort og måske er det på tide at skille sig lidt ud?

Lad os høre på nogle ideér!

Billede
Billede

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf SomethingPurple » ons 11. maj 2011 14:44

Jeg så gerne nogle industri folk fra Japan kom forbi, ved godt det er bekostelig og der desværre ikke møder folk nok op til det kan betale sig altid, men året hvor gainax folkene kom forbi til jpop con,var virkelig et højdepunkt for mig.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf ReficulNatas » ons 11. maj 2011 14:55

Et større udvælg af manga....
Mere obskure serier, som man ikke ser på de danske hylder.. Og, please, please, please, lad være med at kun at medbringe to styks af sjette bind i en serie, især når serien ikke er kendt; start dog fra nummer et af...
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf nielsm » ons 11. maj 2011 15:49

ReficulNatas skrev:Et større udvælg af manga....
Mere obskure serier, som man ikke ser på de danske hylder.. Og, please, please, please, lad være med at kun at medbringe to styks af sjette bind i en serie, især når serien ikke er kendt; start dog fra nummer et af...

Jeg kan sige at i Genkis tilfælde skyldes de ukomplette serier to ting. For det første bliver der jo desværre både ødelagt og stjålet bøger. Det andet er, at det er temmelig dyrt at købe store samlinger af manga, og vi derfor ofte har købt restpartier fra de danske forhandlere, og det er sjældent helt komplette serier man får der.
På grund af det første, tyveri og slid, er det heller ikke særlig attraktivt at udlåne en privat samling.


Ud over det er jeg enig i, at der skal flere industrigæster til. Jeg ville virkelig også sætte pris på, hvis vi f.eks. kunne få en chefredaktør fra Carlsen ind og snakke.

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf ReficulNatas » ons 11. maj 2011 16:00

Det var nu mere en henvendelse til dem der sælger manga o.O
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf l.mathiasen » ons 11. maj 2011 16:29

*distraheret af ceiling cat*

Først og fremmest vil jeg give SomethingPurple ret i at flere industri-gæster ville rart.

Ellers, synes jeg der måske generelt ikke er så meget fokus på folk der ikke er 16 længere, dog uden at jeg kommer med nogle forslag til hvordan det kan afhjælpes lige nu. Måske senere :pirat
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf SsjGogo » ons 11. maj 2011 16:32

Hvis man også kunne få japanske seiyuus til at dukke op, havde man ihvertfald en sikker gæst i form af mig!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Hr_Konge
Chibi
Chibi
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 11:40
Køn: Mand

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf Hr_Konge » fre 13. maj 2011 04:21

En påmindelsesservice, som man kunne skrive sig op til i receptionen, som gør det muligt at modtage en meddelelse pr. SMS, en time inden det ønskede arrangement, så man ikke glemmer det, når man nu er beskæftiget med så mange fantastiske ting, der ellers foregår på convention'en.
Det er selvfølgelig enormt avanceret og kræver både tid og penge... men det kunne være virkelig lækkert!
Hello darkness, my old friend,
I've come to talk with you again,
Because a vision softly creeping,
Left it's seeds while I was sleeping,
And the vision that was planted in my brain
Still Remains

Cutepuppy
Chibi
Chibi
Indlæg: 25
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 10:00

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf Cutepuppy » lør 14. maj 2011 12:15

Lige nogen observationer angående ønsket om flere industrifolk.

Personligt er jeg helt enig, men ønsket er ikke kompatibelt med et andet stort ønske folk har: At prisen ikke bliver større.

I J-Popcon´s tilfælde var det et sammenfald af gode omstændigheder og kontakter der gjorde at Gainax kom over, og det var "once in a lifetime" muligheden.

For at få industrifolk over skal du betale fly+hotel+mad til dem og deres følge, og det er dyrt...

Spørgsmålet er måske, hvad er du parat til at betale for at møde industrifolk ?

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf SsjGogo » lør 14. maj 2011 13:39

Cutepuppy skrev:Lige nogen observationer angående ønsket om flere industrifolk.

Personligt er jeg helt enig, men ønsket er ikke kompatibelt med et andet stort ønske folk har: At prisen ikke bliver større.

I J-Popcon´s tilfælde var det et sammenfald af gode omstændigheder og kontakter der gjorde at Gainax kom over, og det var "once in a lifetime" muligheden.

For at få industrifolk over skal du betale fly+hotel+mad til dem og deres følge, og det er dyrt...

Spørgsmålet er måske, hvad er du parat til at betale for at møde industrifolk ?


Ja, man burde nok starte med huslejen først. :P :P (don't stab me)
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Afholdte conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster