Hvad savner du ved conventions?

Her vil afholdte conventions komme hen.
Det sker, når en moderator føler at snakken er faldet til ro og datoen for conventionen er overstået.
Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf l.mathiasen » lør 14. maj 2011 13:45

SsjGogo skrev:
Cutepuppy skrev:Lige nogen observationer angående ønsket om flere industrifolk.

Personligt er jeg helt enig, men ønsket er ikke kompatibelt med et andet stort ønske folk har: At prisen ikke bliver større.

I J-Popcon´s tilfælde var det et sammenfald af gode omstændigheder og kontakter der gjorde at Gainax kom over, og det var "once in a lifetime" muligheden.

For at få industrifolk over skal du betale fly+hotel+mad til dem og deres følge, og det er dyrt...

Spørgsmålet er måske, hvad er du parat til at betale for at møde industrifolk ?


Ja, man burde nok starte med huslejen først. :P :P (don't stab me)

Bad boy gogo >:)
:3
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Cutepuppy
Chibi
Chibi
Indlæg: 25
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 10:00

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf Cutepuppy » lør 14. maj 2011 20:11

SsjGogo skrev:
Cutepuppy skrev:Lige nogen observationer angående ønsket om flere industrifolk.

Personligt er jeg helt enig, men ønsket er ikke kompatibelt med et andet stort ønske folk har: At prisen ikke bliver større.

I J-Popcon´s tilfælde var det et sammenfald af gode omstændigheder og kontakter der gjorde at Gainax kom over, og det var "once in a lifetime" muligheden.

For at få industrifolk over skal du betale fly+hotel+mad til dem og deres følge, og det er dyrt...

Spørgsmålet er måske, hvad er du parat til at betale for at møde industrifolk ?


Ja, man burde nok starte med huslejen først. :P :P (don't stab me)


Hvor vil du gøre af 2500 mennesker ?

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf SsjGogo » lør 14. maj 2011 20:12

Dude noooo! Vi skal ikke den vej igen! :D I was kidding!
www.gogonoter.dk

Cutepuppy
Chibi
Chibi
Indlæg: 25
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 10:00

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf Cutepuppy » lør 14. maj 2011 20:18

SsjGogo skrev:Dude noooo! Vi skal ikke den vej igen! :D I was kidding!


/Me stabs SsjGogo

Din pointe er dog ikke helt ved siden af, DGI-Byen koster.... meget, men det er ikke så mange alternativer som har en god location og som er stort nok.

Brugeravatar
Yondoloki
Chunin
Chunin
Indlæg: 170
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Geografisk sted: Odense

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf Yondoloki » ons 18. maj 2011 23:12

Jeg ville også sige der skulle et eller andet påmindelses system op, måske bare højtalere der fortalte at et arrangement startede?

Og så også en "stillezone" eller noget? Det er fedt atrende rundt på con, men, det oplevede jeg i hvert fald sidste år da j-popcon var i DGI-byen, der var ikke rigtig et sted man kunne trække sig væk til og lige samle lidt kræfter og hvile ørerne
Billede

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf LiseR » tors 19. maj 2011 13:31

Enig med meget af det der skrives her.
Stillezone/hyggehjørne.
Jeg tænker også arrangementer for de lidt ældre otakus, men hvad de lige skulle være ved jeg ikke - jeg deltager med fryd i det samme som de der er halvt så gamle som jeg og morer mig fantastisk :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf nielsm » tors 19. maj 2011 13:58

LiseR skrev:Jeg tænker også arrangementer for de lidt ældre otakus, men hvad de lige skulle være ved jeg ikke - jeg deltager med fryd i det samme som de der er halvt så gamle som jeg og morer mig fantastisk :)

Svaret er paneler og workshops, sagen er bare at det er svært for en arrangørgruppe at finde på alle de fede ting. Hos Genki opfordrer vi alle der synes de har noget at fortælle om, at spørge om tid til et fan-panel!

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf *Wish* » tors 19. maj 2011 18:35

LiseR skrev:Jeg tænker også arrangementer for de lidt ældre otakus, men hvad de lige skulle være ved jeg ikke -


Jeg kunne også godt tænke mig at både lave og deltage i den slags events, men ja, det er svært at finde ud af lige hvad det skal være. Selv kan jeg godt lide paneler, men jeg er også stadig til quizzer og den slags. Så det jo meget forskelligt. Vi modtager meget gerne forslag. ^^

Brugeravatar
Hr_Konge
Chibi
Chibi
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 11:40
Køn: Mand

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf Hr_Konge » man 23. maj 2011 13:44

Yondoloki skrev:Jeg ville også sige der skulle et eller andet påmindelses system op, måske bare højtalere der fortalte at et arrangement startede?

Og så også en "stillezone" eller noget? Det er fedt atrende rundt på con, men, det oplevede jeg i hvert fald sidste år da j-popcon var i DGI-byen, der var ikke rigtig et sted man kunne trække sig væk til og lige samle lidt kræfter og hvile ørerne


Det er en god idé med et højtalersystem. De fleste større forsamlingssteder, som DGI-byen, eller Roskilde Kongrescenter, hvor Genki 2011 vil finde sted, har sådanne systemer, så det er bestemt et godt forslag; så kunne man kalde over højtalerne inden større events, som fx cosplay-showet. På den måde kunne deltagere slappe mere af, da de ikke behøvede at være så nervøse for at gå gå glip af det – resultatet ville være en bedre samlet oplevelse! :D

Det kan være svært at lave "stillezoner" til conventions, da de fleste efterhånden er så store, at der render over 1000 mennesker rundt på området. Derfor er det bedste råd, jeg kan give, at søge lidt væk fra området. Det kan give lidt luft om ørerne, og man kan måske kombinere det med at få lidt mad samtidig ;) Det tætteste, man kommer på "stillezoner" er manga lounge, hvor folk sidder og læser manga og derfor ikke taler, hvilket helt naturligt skulle skabe en vis ro. Desværre er der ingen garanti for absolut ro :)
Hello darkness, my old friend,
I've come to talk with you again,
Because a vision softly creeping,
Left it's seeds while I was sleeping,
And the vision that was planted in my brain
Still Remains

Brugeravatar
Hr_Konge
Chibi
Chibi
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 11:40
Køn: Mand

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf Hr_Konge » man 23. maj 2011 13:49

LiseR skrev:Jeg tænker også arrangementer for de lidt ældre otakus, men hvad de lige skulle være ved jeg ikke - jeg deltager med fryd i det samme som de der er halvt så gamle som jeg og morer mig fantastisk :)


Det er – desværre – stadig lidt på tegnebordet, men til Genki 2011 skulle der gerne komme et mere voksent panel, som skulle "stimulere" den lidt ældre gruppe af deltagere, som adskiller sig fra de 14-17-årige. Det bliver 18+, og kommer til at foregå om aftenen, sandsynligvis omkring klokken 23 ;)

Jeg ved godt, at det ikke er et forum, hvor der skal reklameres, men folks ønsker skal da også gerne imødekommes, og hvis det kan styrke interessen indenfor miljøet, så finder jeg det ganske relevant med denne info ^_^
Hello darkness, my old friend,
I've come to talk with you again,
Because a vision softly creeping,
Left it's seeds while I was sleeping,
And the vision that was planted in my brain
Still Remains


Tilbage til "Afholdte conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster