Hvad savner du ved conventions?

Her vil afholdte conventions komme hen.
Det sker, når en moderator føler at snakken er faldet til ro og datoen for conventionen er overstået.
Lemogera
Chunin
Chunin
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf Lemogera » tirs 24. maj 2011 00:18

Jeg ville elske at der kom nogen flere cosplay konkurrencer hvor fokus var på selve udførelsen af kostumet, fremfor et act på en scene. Ligesom de havde til Genki 2010^^

Brugeravatar
Mink
Kage
Kage
Indlæg: 519
Tilmeldt: man 9. maj 2011 07:10
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf Mink » tirs 24. maj 2011 13:13

Mere fokus på hygge og små intime events.
Jeg synes at det er synd, at jeg ofte tager fra en convention, uden rigtig at have lært nogen nye mennesker ordentligt at kende (udover det overfladiske) ^_^
Noget mere fokus på det sociale, og mindre fokus på events hvor man bare sidder og lytter til at en enkelt person snakker?
Men alt i moderationer selvfølgelig ;)
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews
Formand for KAF.
Spørgsmål vedrørende Københavns Anime Forening kan sendes til følgende E-mail: Bestyrelsen@Animekbh.dk
http://animekbh.dk/

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf Hecko X » tirs 24. maj 2011 15:56

Lemogera skrev:Jeg ville elske at der kom nogen flere cosplay konkurrencer hvor fokus var på selve udførelsen af kostumet, fremfor et act på en scene. Ligesom de havde til Genki 2010^^

http://genki.dk/aktiviteter/cosplay-2/c ... nkurrence/

Mink skrev:Mere fokus på hygge og små intime events.
Jeg synes at det er synd, at jeg ofte tager fra en convention, uden rigtig at have lært nogen nye mennesker ordentligt at kende (udover det overfladiske) ^_^
Noget mere fokus på det sociale, og mindre fokus på events hvor man bare sidder og lytter til at en enkelt person snakker?
Men alt i moderationer selvfølgelig ;)

http://genki.dk/aktiviteter/ting-at-tag ... d-meeting/

Vi er sgu lidt seje hos Genki ;P

Lemogera
Chunin
Chunin
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf Lemogera » tirs 24. maj 2011 20:44

Hecko X skrev:
Lemogera skrev:Jeg ville elske at der kom nogen flere cosplay konkurrencer hvor fokus var på selve udførelsen af kostumet, fremfor et act på en scene. Ligesom de havde til Genki 2010^^

http://genki.dk/aktiviteter/cosplay-2/c ... nkurrence/

Mink skrev:Mere fokus på hygge og små intime events.
Jeg synes at det er synd, at jeg ofte tager fra en convention, uden rigtig at have lært nogen nye mennesker ordentligt at kende (udover det overfladiske) ^_^
Noget mere fokus på det sociale, og mindre fokus på events hvor man bare sidder og lytter til at en enkelt person snakker?
Men alt i moderationer selvfølgelig ;)

http://genki.dk/aktiviteter/ting-at-tag ... d-meeting/

Vi er sgu lidt seje hos Genki ;P


Ja i er ret Awesome ;) *tøffer afsted igen for at arbejde på cosplay til Genki's craftmanship konkurrence* Manner, jeg får travlt til den con! ^_^ :O

Brugeravatar
Lorentzen
Chibi
Chibi
Indlæg: 34
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:34
Køn: Mand

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf Lorentzen » tirs 24. maj 2011 21:09

jeg synes der skal gøres noget for de arbejdere der ikke syntes at nyde det på samme måde som jeg ved at jeg gør. For der var altså 1 H..... som bare var alt for nederen overfor de andre abejdere pga manglende sjov xD

Brugeravatar
Yondoloki
Chunin
Chunin
Indlæg: 170
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Geografisk sted: Odense

Re: Hvad savner du ved conventions?

Indlægaf Yondoloki » ons 25. maj 2011 10:43

Hr_Konge skrev:
Yondoloki skrev:Jeg ville også sige der skulle et eller andet påmindelses system op, måske bare højtalere der fortalte at et arrangement startede?

Og så også en "stillezone" eller noget? Det er fedt atrende rundt på con, men, det oplevede jeg i hvert fald sidste år da j-popcon var i DGI-byen, der var ikke rigtig et sted man kunne trække sig væk til og lige samle lidt kræfter og hvile ørerne


Det er en god idé med et højtalersystem. De fleste større forsamlingssteder, som DGI-byen, eller Roskilde Kongrescenter, hvor Genki 2011 vil finde sted, har sådanne systemer, så det er bestemt et godt forslag; så kunne man kalde over højtalerne inden større events, som fx cosplay-showet. På den måde kunne deltagere slappe mere af, da de ikke behøvede at være så nervøse for at gå gå glip af det – resultatet ville være en bedre samlet oplevelse! :D

Det kan være svært at lave "stillezoner" til conventions, da de fleste efterhånden er så store, at der render over 1000 mennesker rundt på området. Derfor er det bedste råd, jeg kan give, at søge lidt væk fra området. Det kan give lidt luft om ørerne, og man kan måske kombinere det med at få lidt mad samtidig ;) Det tætteste, man kommer på "stillezoner" er manga lounge, hvor folk sidder og læser manga og derfor ikke taler, hvilket helt naturligt skulle skabe en vis ro. Desværre er der ingen garanti for absolut ro :)


Det var også noget i den dur jeg tænkte på til stillezone. Kan bare huske at Manga loungen på J-popcon sidste år lå uafskærmet midt i forhallen til connen, dvs. det sted hvor der var mest støj -.- Det var bare nogle hylder der var sat op, ogkring nogle stole.
Billede


Tilbage til "Afholdte conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster