Genki 2011 cinemas: need ideas

Her vil afholdte conventions komme hen.
Det sker, når en moderator føler at snakken er faldet til ro og datoen for conventionen er overstået.
Brugeravatar
Eutaku
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 9. maj 2011 22:09
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Genki 2011 cinemas: need ideas

Indlægaf Eutaku » søn 15. maj 2011 12:16

Hecko X skrev:
SsjGogo skrev:Perhaps a Anime Jeopardy, where you perhaps had a previous quiz, and the winner of that quiz and runner-up, can compete in the Jeopardy?

We are already having a jeopardy event, though not limited to just anime, but to Japanese culture in general c:

That's not to say we can't have more, but they're pretty time consuming to make and to play, so...



I guess that's why we are making the Swedish staffers do it! Muhahaha...

Men ja, Genki biografer har i år to mindre og et stor sal at benytte sig af til events. Jeg har ofte tænkt på en fed Quiz som jeg ville kalde.

15 Seconds of Fame

Der biografen er et rigtig fedt element så ville det være en meget fed måde at teste vores deltagere på om hvor hardcore Otaku de i virkeligheden er!

Tanken går ud på at man giver alle et stykke deltager et papir med 60 slots hvor man kan udfylde titler på det man ser op på skærmen.

Man ville sætte en anime/dorama/live movie clip på der varede 15 sekunder, så har man 15 sekunder til at skrive hvilken anime/film/dorama det er. Så man kommer ind, der er et intro og så kører man der ud af. Så giver man sine svar ark ind på vejen ud og bliver derefter nævnt som vinder til luk ceremonien. Eventuelt for at gøre det nemmer kan man give 3 svare muligheder hvor man bare skal vælge den anime som passer på ens svare ark, så kan man korrigere dem lettere.


15 Seconds of scene time
15 Seconds to reply

Så man ville vise 2 forskellige anime eller andet pr. minut.

Det ville køre i 30 minutter.

For at sørge for at der er mulighed for at svare så kan man lave en sværhedsgrad version som udvikler sig igennem quizzen. Man ville self blive gjort opmærksom på sværheds skiftet. Ellers kunne man lave en blanding som også er sjovt!

Beginner - Man viser klip som er fede fra serien som er let genkendelige med hovedpersoner og lignende.

Intermediate - Man viser clip som også kan have bi-personer i centrum for at se hvor meget man husker.

Holy Cr** - Man viser sporadiske klip fra forskellige dele af filmen som ikke viser hovedpersoner men mere ting som sker i filmen som f.eks Battle Royale hvor man ville vise et klip uden nogen af karakterne på, kun øen! :D

15 Seconds of Fame!
Billede

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Genki 2011 cinemas: need ideas

Indlægaf *Wish* » søn 15. maj 2011 12:36

Nu kommer jeg ikke til Genki, men 15 Minutes of Fame lyder ret interessant. Helt klart en quiz, jeg ville deltage i.

Brugeravatar
Eutaku
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 9. maj 2011 22:09
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Genki 2011 cinemas: need ideas

Indlægaf Eutaku » søn 15. maj 2011 13:05

*Wish* skrev:Nu kommer jeg ikke til Genki, men 15 Minutes of Fame lyder ret interessant. Helt klart en quiz, jeg ville deltage i.


Vi snakkede også i Genki arrangør gruppen om at det skal handle mere om Anime og det hardcore kerne skal også være i fokus. Noget som MADAO tror jeg vil glæde sig til at kunne gøre bedre.
Billede

Brugeravatar
Karino123
Chunin
Chunin
Indlæg: 155
Tilmeldt: lør 21. maj 2011 18:04

Re: Genki 2011 cinemas: need ideas

Indlægaf Karino123 » lør 21. maj 2011 18:22

If the Voice-acting activity was one the events list, I would join, no doubt about that :3 (Y)
Adventure time, man I love that show!

Brugeravatar
Eutaku
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 9. maj 2011 22:09
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Genki 2011 cinemas: need ideas

Indlægaf Eutaku » man 23. maj 2011 14:38

Kan godt lide tanken om vi kunne tema bestemme hver biograf. Jeg har set det til andre cons, som i Otakon, hvor de har tema bestemte, anime biograf, live action, dorama osv. Men ved ikke om det er noget du har tænkt over MADAO!
Billede

Brugeravatar
MADAO
Chunin
Chunin
Indlæg: 115
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 21:59
Køn: Mand

Re: Genki 2011 cinemas: need ideas

Indlægaf MADAO » fre 3. jun 2011 15:15

Eutaku skrev:Kan godt lide tanken om vi kunne tema bestemme hver biograf. Jeg har set det til andre cons, som i Otakon, hvor de har tema bestemte, anime biograf, live action, dorama osv. Men ved ikke om det er noget du har tænkt over MADAO!


Yes, I did that, although communicating that to our guests has been done weakly..

Some may recall "East", "West", "East and West" and "comedy hour" themes from 2009 and "samurai hour" or "comedy hours" from 2010.
BilledeBilledeBilledeBillede

Brugeravatar
Usk
Chibi
Chibi
Indlæg: 35
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 15:19
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Genki 2011 cinemas: need ideas

Indlægaf Usk » fre 17. jun 2011 21:01

Show some documentaries about fandom, j-culture etc? :)
Redaktør for CosMag.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Genki 2011 cinemas: need ideas

Indlægaf LiseR » lør 18. jun 2011 01:50

Jeg er meget glad for en dokumentar jeg så på BBC. Det handlede om en psykisk syg japansk mand og hans kæreste der vist var prostitueret, som boede sammen i en alt for lille lejlighed.
Jeg kan naturligvis ikke finde titlen nu. Men jeg ser at der er mange andre dokumentarer om Japan fra BBC, bl.a. "Sex in Japan" og en om Hikikomori.

I was very taken with a BBC documentary I watched on a mentally ill Japanese man living with his prostitute(?) girlfriend in a tiny apartment. Of course, the title escapes me now, but BBC has produced other Japan documentaries such as "Sex in Japan" and one on the Hikikomori phenomenon.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
MADAO
Chunin
Chunin
Indlæg: 115
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 21:59
Køn: Mand

Re: Genki 2011 cinemas: need ideas

Indlægaf MADAO » ons 22. jun 2011 22:19

LiseR skrev:Jeg er meget glad for en dokumentar jeg så på BBC. Det handlede om en psykisk syg japansk mand og hans kæreste der vist var prostitueret, som boede sammen i en alt for lille lejlighed.
Jeg kan naturligvis ikke finde titlen nu. Men jeg ser at der er mange andre dokumentarer om Japan fra BBC, bl.a. "Sex in Japan" og en om Hikikomori.

I was very taken with a BBC documentary I watched on a mentally ill Japanese man living with his prostitute(?) girlfriend in a tiny apartment. Of course, the title escapes me now, but BBC has produced other Japan documentaries such as "Sex in Japan" and one on the Hikikomori phenomenon.


I like that idea, I think I a lot of ppl would wanna see relevant documentaries! So lemme see what I can do ;)


PS. You have my respect for writing ur message in two languages, so that I can understand it! :)
BilledeBilledeBilledeBillede

Brugeravatar
Eutaku
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 9. maj 2011 22:09
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Genki 2011 cinemas: need ideas

Indlægaf Eutaku » fre 24. jun 2011 01:44

Usk, I know you have some documentaries so I think I can borrow some from you for Genki? Maybe we should show some at SommerCon? What do you say to that?
Billede


Tilbage til "Afholdte conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster