første convention..

Her vil afholdte conventions komme hen.
Det sker, når en moderator føler at snakken er faldet til ro og datoen for conventionen er overstået.
Brugeravatar
murducs-slave
Chibi
Chibi
Indlæg: 7
Tilmeldt: ons 20. jun 2012 03:20
Køn: Kvinde

første convention..

Indlægaf murducs-slave » ons 20. jun 2012 03:38

jeg har aldrig været til en convention før, for jeg var virkelig ikke klar over at det eksisterede i danmark.. jeg har lavet ca. 6 kostumer, og i år er det tid til endelig at få lettet røven og komme ud i offentligheden.. :3 MEEEEN, jeg har ingen venner der interessere sig for cosplay, så jeg skal alene afsted. +o( . evt, nogen gode råd?. hvordan er det, osv.. tuuusind tak <3

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: første convention..

Indlægaf SsjGogo » ons 20. jun 2012 07:10

murducs-slave skrev:jeg har aldrig været til en convention før, for jeg var virkelig ikke klar over at det eksisterede i danmark.. jeg har lavet ca. 6 kostumer, og i år er det tid til endelig at få lettet røven og komme ud i offentligheden.. :3 MEEEEN, jeg har ingen venner der interessere sig for cosplay, så jeg skal alene afsted. +o( . evt, nogen gode råd?. hvordan er det, osv.. tuuusind tak <3


Derfor kan man altid finde ligesindede på Animanga, som måske også vil følges med dig. :D
www.gogonoter.dk

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: første convention..

Indlægaf *Wish* » ons 20. jun 2012 09:03

Man skal nu heller ikke være bange for at tage af sted alene. Mit indtryk er, at langt de fleste nemt falder i snak med andre under connen - især hvis de er iført cosplay, da det kan fungere som en rigtig god isbryder. Ellers vil jeg opfordre dig til at deltage i de mere sociale events til connen, hvor der er mulighed for at lære nye mennesker at kende.

Som SsjGogo skriver, kan det også være, at du kan finde nogen herinde fra at følges med.

Gode råd:
Læs hjemmesiden godt igennem, så du er sikker på, at du har alt den nødvendige information. Er der noget du er usikker på derefter, kan du altid kontakte connen per mail. Connerne opdaterer jævnligt deres hjemmeside frem mod connen, så husk at læse den løbende.

Lav en pakkeliste eller søg inspiration til en på nettet, så du er sikker på at få det hele med.

Sørg for at få mad, væske og søvn connen igennem.

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: første convention..

Indlægaf Sunny88 » ons 20. jun 2012 10:32

Et stort velkommen til con miljøet!

Som de andre har sagt, er der god mulighed for at møde folk herinde som du kan følges med. Tager du alene afsted, plejer det dog også at være let at falde i snak.
Er du derimod typen der skal have et lille skub, tilbyder Genki aktiviteter såsom Speed meeting (Der får i nogle spørgsmål som vi har forberedt, så i ikke selv skal finde på en måde at starte en samtale. Man kan nå at møde en 20-30 personer på ganske kort tid. Det er en fantastisk måde at finde følgesvende på til connen) :D Speed meeting kommer til at afholdes minimum 2 gange i løbet af weekenden.

Vi har også vores Svenske venner fra S.A.R.Z som kommer over med bræt og kortspil. De er rigtig gode til at ryste folk sammen, venner såvel som fremmede, til et sjovt spil der kun tager ganske få minutter at lære. Jeg fik samlet mange awesome venner i Sverige bare på at sidde i deres spil område i en 2 timers tid lørdag aften :P

Da du har et cosplay, er Cosplay Corner også en god mulighed. Det kommer til at være åbent på diverse tidspunkter under connen, og der vil være små cosplay lege mm. derhenne.
- der er selvfølgelig MANGE flere muligheder hvor man kan møde nye venner, men dette er bare nogle af dem der er lettest at finde og ligge fokus på når man er ny til noget så stort og overvældene som en convention.


Wish har allerede nævnt mange af de gode og basale punkter såsom at lave pakkelister, læse hjemmesiden osv.
Men vil du vide mere om evt. badefaciliteter, regler og sovesale, kan du tjekke Genki's informations menu på følgene link: http://genki.dk/da/information.html


Vi håber at vi kan give dig en god første con! :)
Billede

Brugeravatar
murducs-slave
Chibi
Chibi
Indlæg: 7
Tilmeldt: ons 20. jun 2012 03:20
Køn: Kvinde

Re: første convention..

Indlægaf murducs-slave » ons 20. jun 2012 18:25

Tak for svarene :D alt er læst igennem, og det lyder fantastisk <3 jeg ville elske at følges med nogen, men er også ny inde på denne side, så kender heller ingen her inde..

Brugeravatar
frederik-tyvtyv
Jonin
Jonin
Indlæg: 320
Tilmeldt: man 28. maj 2012 14:52
Køn: Mand
Geografisk sted: Vallensbæk str.

Re: første convention..

Indlægaf frederik-tyvtyv » ons 20. jun 2012 21:00

velkommen til animanga, håber du falder til og folk tager ligeså godt imod dig som mig ;)
og du er altid velkommen til at kigge forbi chatten :)
mvh.
frederik-resenbro/overkageguden
http://myanimelist.net/animelist/frederik-tyvtyv

Brugeravatar
murducs-slave
Chibi
Chibi
Indlæg: 7
Tilmeldt: ons 20. jun 2012 03:20
Køn: Kvinde

Re: første convention..

Indlægaf murducs-slave » ons 20. jun 2012 21:37

Mange tak :3


Tilbage til "Afholdte conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster