Første Cosplay Show

Her vil afholdte conventions komme hen.
Det sker, når en moderator føler at snakken er faldet til ro og datoen for conventionen er overstået.
Brugeravatar
ArtistIchigo
Chibi
Chibi
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 20. apr 2012 12:53
Kontakt:

Første Cosplay Show

Indlægaf ArtistIchigo » ons 27. jun 2012 21:01

H-hej AniManga :)
Genki-con 2012 er den første convention jeg nogensinde kommer til at være med til, og jeg er meget spændt da jeg har hørt at Genki-con skulle være helt super!
Eeh...
Men mig og min veninde er også med i Cosplay Showet, og det er jo selvfølgelig også det første cosplay show... -_-*
Ærlig talt er vi begge lidt nervøse over at skulle prøve noget nyt, og stå foran en masse mennesker..
Men hvis der er nogen der har nogen forslag til hvordan man ligesom kan sænke nervøsiteten eller slippe af med den, ville vi være super taknemmelige! :) :3

Brugeravatar
ZealCat
Jonin
Jonin
Indlæg: 427
Tilmeldt: søn 13. nov 2011 22:57
Geografisk sted: Wow... Haven't I been here before?? x3
Kontakt:

Re: Første Cosplay Show

Indlægaf ZealCat » tors 28. jun 2012 11:34

Åh gosh jeg ved hvordan du har det ^^

Genki er godt nok ikke min første convention, og det er heller ikke første gang jeg står på en scenen, men det er første gang jeg skal stå på en cosplay scenen (hvis man kan sige det på den måde ^_^ )

Men altså det jeg plejer at gøre som jeg også gjorde da jeg skulle til eksamen er simpelthen at tage en masse dybe vejrtrækninger... Nogen gange tæller jeg til syv samtidig med at jeg trækker vejret ind, cirka syv mens jeg holder det og puster så langsomt ud og tæller til syv igen ^^ - Det tager de værste af mine nerver (sådan på selve dagen xD)
- ellers er der vidst ikke så meget andet at gøre end blot at øve det hele igennem VIRKELIGT mange gange ^^
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

Brugeravatar
ArtistIchigo
Chibi
Chibi
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 20. apr 2012 12:53
Kontakt:

Re: Første Cosplay Show

Indlægaf ArtistIchigo » tors 28. jun 2012 19:07

ZealCat skrev:Åh gosh jeg ved hvordan du har det ^^

Genki er godt nok ikke min første convention, og det er heller ikke første gang jeg står på en scenen, men det er første gang jeg skal stå på en cosplay scenen (hvis man kan sige det på den måde ^_^ )

Men altså det jeg plejer at gøre som jeg også gjorde da jeg skulle til eksamen er simpelthen at tage en masse dybe vejrtrækninger... Nogen gange tæller jeg til syv samtidig med at jeg trækker vejret ind, cirka syv mens jeg holder det og puster så langsomt ud og tæller til syv igen ^^ - Det tager de værste af mine nerver (sådan på selve dagen xD)
- ellers er der vidst ikke så meget andet at gøre end blot at øve det hele igennem VIRKELIGT mange gange ^^


Eeeh, tusind tak! x3 :)
Yeah jeg kender det, jeg står tit og synger for folk (hvilket er derfor at jeg heller ikke har noget problem med at jeg skal synge til Genki xD)
Men jeg blev bare virkelig nervøs for at noget skulle gå galt, da jeg fik at vide at mig og min veninde var med! ^^
Eeeh, skal du også deltage?!! :DD
Jeg glæder mig til at se dig derinde! x3
(Jeg er dog kun 14, så jeg har ikke været til eksamen endu, men jeg er virkelig glad for dine råd >3<) (Y)

Brugeravatar
Yoshusheep
Chibi
Chibi
Indlæg: 14
Tilmeldt: ons 25. maj 2011 19:23

Re: Første Cosplay Show

Indlægaf Yoshusheep » tors 28. jun 2012 19:15

Man er altid nervøs før man skal optræde, har optrådt en del gange og kan stadig blive nervøs inden det går løs. Men som sagt, tag nogle dybe indåndinger inden I skal op og bare hav det sjovt :) en anden vigtig ting er at hvis nu noget går galt, så spil videre! Stop ikke fuldstændigt op og ikke gå i stå men gør videre og lad som om intet gik galt, det kan virkelig redde det meget ;) Og bare rolig, folk er søde og venlig omkring et show og er gode til at hjælpe hvis man lige mangler noget eller er virkelig nervøs.
Og drik og spis rigeligt! xD

Brugeravatar
ArtistIchigo
Chibi
Chibi
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 20. apr 2012 12:53
Kontakt:

Re: Første Cosplay Show

Indlægaf ArtistIchigo » tors 28. jun 2012 20:25

Yoshusheep skrev:Man er altid nervøs før man skal optræde, har optrådt en del gange og kan stadig blive nervøs inden det går løs. Men som sagt, tag nogle dybe indåndinger inden I skal op og bare hav det sjovt :) en anden vigtig ting er at hvis nu noget går galt, så spil videre! Stop ikke fuldstændigt op og ikke gå i stå men gør videre og lad som om intet gik galt, det kan virkelig redde det meget ;) Og bare rolig, folk er søde og venlig omkring et show og er gode til at hjælpe hvis man lige mangler noget eller er virkelig nervøs.
Og drik og spis rigeligt! xD


T-tusind tak! x3
Jeg er virkelig glad for at få nogle gode råd, det letter også lidt på nervøsiteten! ^^

Brugeravatar
ZealCat
Jonin
Jonin
Indlæg: 427
Tilmeldt: søn 13. nov 2011 22:57
Geografisk sted: Wow... Haven't I been here before?? x3
Kontakt:

Re: Første Cosplay Show

Indlægaf ZealCat » fre 29. jun 2012 08:29

ArtistIchigo skrev:
T-tusind tak! x3
Jeg er virkelig glad for at få nogle gode råd, det letter også lidt på nervøsiteten! ^^


Er glad for at kunne hjælpe ^^
Syntes at det er vigtigt i dette miljø at hjælpe hinanden ^^
Men ja gør som Yoshusheep skriver... Faktisk noget af det vigtigste på en con...
SPIS og DRIK ^^
- alt for mange glemmer dette og går helt sukkerkold :-/

Og held og lykke ^_^
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

Brugeravatar
ArtistIchigo
Chibi
Chibi
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 20. apr 2012 12:53
Kontakt:

Re: Første Cosplay Show

Indlægaf ArtistIchigo » fre 29. jun 2012 12:22

ZealCat skrev:
ArtistIchigo skrev:
T-tusind tak! x3
Jeg er virkelig glad for at få nogle gode råd, det letter også lidt på nervøsiteten! ^^


Er glad for at kunne hjælpe ^^
Syntes at det er vigtigt i dette miljø at hjælpe hinanden ^^
Men ja gør som Yoshusheep skriver... Faktisk noget af det vigtigste på en con...
SPIS og DRIK ^^
- alt for mange glemmer dette og går helt sukkerkold :-/

Og held og lykke ^_^


T-tak! ^^
Mange tak! ^^

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Første Cosplay Show

Indlægaf LiseR » fre 29. jun 2012 14:09

Har aldrig optrådt til cosplayshow, men til hundredesytten andre ting.
Husk at alle er i samme båd og mange i publikum har prøvet det før.
Lær din rolle godt, med rutine kommer tryghed - også, især, hvis du skal synge eller danse.

Stol på dig selv. Det du laver er det fedeste i verden, du underholder folk gratis. Tro på det.
Vær ikke bange for at improvisere hvis noget går galt, og tag det med et smil.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "Afholdte conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster