Alene?

Her vil afholdte conventions komme hen.
Det sker, når en moderator føler at snakken er faldet til ro og datoen for conventionen er overstået.
Brugeravatar
Chocolate
Genin
Genin
Indlæg: 51
Tilmeldt: søn 22. jul 2012 21:28
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Næstved, Danmark

Alene?

Indlægaf Chocolate » man 23. jul 2012 01:35

Hej :3

Genki 2012 bliver mit første Con men hvis jeg skal med bliver jeg nød til at gå alene. Hvis jeg går alene bliver det så mindre sjovt? Bliver det så 'farligere'?

Hilsen
Chocolate
Shining brightly, even for a split second, is better than living a dull-grey life for eternity.
Jing (King of Bandits Jing)

When do you think people die? When they are shot through the heart by the bullet of a pistol? No. When they are ravaged by an incurable disease? No. When they drink a soup made from a poisonous mushroom!? No! It's when... they are forgotten.
Dr. Hiriluk (One Piece)

Brugeravatar
Shihoudani
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1252
Tilmeldt: fre 12. aug 2011 00:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Storkøbenhavn, Sjælland
Kontakt:

Re: Alene?

Indlægaf Shihoudani » man 23. jul 2012 02:20

Nej, det bliver bestemt ikke farligere så længe du ikke farer vild og kan finde ud af at passe på dig selv, dvs. ikke vandre rundt i nedringede/vovede cosplays uden at kunne passe på dig selv ihvertfald, da mange fyre stadig til con kan finde på at pifte efter dig eller klaske dig i røven ^^;

Og om det bliver mindre sjovt er jo helt op til dig selv at bestemme! ja, det kan da godt være sjovere at rende rundt med vennerne og dele oplevelserne med dem, men når du er alene så kan du jo gøre lige hvad du vil og er ikke afhængig af hvad andre gerne vil opleve! ;)

Desuden så taler jeg af personlig erfaring når jeg siger at en con nok er det ultimative bedste sted at møde nye mennesker at falde i snak med! Du skal bare selv være lidt åben og ikke genert, f.eks. hvis du ser en i et cosplay fra en serie som du rigtig godt kan lide så ros folk for deres cosplay og sig at hey, den serie kan du også selv rigtig godt lide! Det kan fungere som en god ice breaker. :) ellers hvis du har et kamera eller en kamera telefon, så spørg cosplayere om du må tage et billede af dem. de fleste vil gerne (med mindre de spiser eller noget) fordi det er et fedt kompliment at få at folk gerne vil have billeder af dit cosplay. Det er også en rigtig god ice breaker.
Ellers så bare lal rundt, sæt dig tilfældige steder, og bare nyd connen. Genki er en rigtig hyggelig con, og som sagt hvis du er åben over for at snakke med andre mennesker, er jeg sikker på at du hurtigt kan finde venner i miljøet ;)
Håber det hjalp!
Don't get into an argument with someone who can type faster than you.

Jeg sælger manga, kostumer og anime lige her!

Brugeravatar
Chocolate
Genin
Genin
Indlæg: 51
Tilmeldt: søn 22. jul 2012 21:28
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Næstved, Danmark

Re: Alene?

Indlægaf Chocolate » man 23. jul 2012 02:26

Tak det hjalp faktisk ret meget :D
Min bror er dog stadig ret bekrymret, men jeg håber at kunne bevise til ham at jeg godt kan passe på mig selv. Jeg mener, hvis jeg kan være i Jylland alene, kan jeg vel også være 26 km væk :3
Shining brightly, even for a split second, is better than living a dull-grey life for eternity.
Jing (King of Bandits Jing)

When do you think people die? When they are shot through the heart by the bullet of a pistol? No. When they are ravaged by an incurable disease? No. When they drink a soup made from a poisonous mushroom!? No! It's when... they are forgotten.
Dr. Hiriluk (One Piece)

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Alene?

Indlægaf nodokasa » man 23. jul 2012 09:48

Jeg har ingen erfaring med cons, men jeg tager ofte i byen alene, så jeg vil tillade mig at give dette råd: Hvis ikke du er udadvendt, selvopmuntrene og positiv, så tror jeg det bliver en smugle kedeligt at tage afsted alene.
Det kan naturligvis sagtens være tilfældet, at det er helt anderledes ved cons og at folk overfalder alt og alle, uanset deres situation (om du cosplayer eller ej, f.eks.).

Hvis du er lidt yngre, ville jeg også passe på, for, som Shihoudani siger, folk kan godt være lidt.. Nærgående, specielt hvis du cosplayer - og specielt hvis det er frækt (dog kun for piger). :-)
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Alene?

Indlægaf SsjGogo » man 23. jul 2012 10:36

Du kan jo altid aftale, at mødes med nogen fra AniManga (og der er flere på din alder, der tager afsted) og så følges med dem. Så har du nogen at hygge med, og det hele virker ikke så skræmmende.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Shihoudani
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1252
Tilmeldt: fre 12. aug 2011 00:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Storkøbenhavn, Sjælland
Kontakt:

Re: Alene?

Indlægaf Shihoudani » man 23. jul 2012 11:15

Jeg er glad for at det hjalp. :)
Men Gogo's forslag er også rigtig godt, det vil jeg råde dig til at følge. For ja, så er du ikke helt alene og du lærer samtidig folk fra animanga at kende.
Hvis det er så må du da godt komme og sige hej til mig om fredagen :)
Don't get into an argument with someone who can type faster than you.

Jeg sælger manga, kostumer og anime lige her!

Brugeravatar
Chocolate
Genin
Genin
Indlæg: 51
Tilmeldt: søn 22. jul 2012 21:28
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Næstved, Danmark

Re: Alene?

Indlægaf Chocolate » man 23. jul 2012 19:20

Okay :3
Jeg prøver at se om nogle har lyst til at følges, og jeg skal nok sige hej til dig Shihoudani hvis jeg kan finde dig x3
Tak allesammen
Shining brightly, even for a split second, is better than living a dull-grey life for eternity.
Jing (King of Bandits Jing)

When do you think people die? When they are shot through the heart by the bullet of a pistol? No. When they are ravaged by an incurable disease? No. When they drink a soup made from a poisonous mushroom!? No! It's when... they are forgotten.
Dr. Hiriluk (One Piece)


Tilbage til "Afholdte conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster