"Min" Genki oplevelse 2012

Her vil afholdte conventions komme hen.
Det sker, når en moderator føler at snakken er faldet til ro og datoen for conventionen er overstået.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

"Min" Genki oplevelse 2012

Indlægaf SsjGogo » søn 19. aug 2012 11:52

Hey folkens...

Nu er Genki jo ikke slut endnu, men ikke desto mindre ville jeg starte en tråd, hvor I kan fortælle om jeres Genki-oplevelse 2012.

Jeg håber, at I vil være åbne omkring jeres oplevelse, således at de folk, der er tilknyttet Genki, og læser denne tråd, vil kunne bruge det som input til fremadrettet planlægning.


Min egen Genki-oplevelse var forbeholdt lørdagen. Jeg ankom lidt i 11.00 og mødte Gintoki, Kitty og Kaptajn Anna - som stod udenfor.

Jeg henvendte mig til receptionen og fik et armbånd - alt dette på under 5 minutter, og med en venlighed, der ville noget.

Så bevægede jeg mig rundt i de forskellige områder, og hilste på folk jeg kendte - og der var flere af dem, end jeg lige havde regnet med. Områderne var fint delt op, de var hverken for store eller for små - og jeg så kun 2 "Hug Me" skilte (ekstremt plus på mit konto). Sammenlignet med eksempelvis DGI-byen, var Roskilde Kongres Center et langt mere oplagt sted til at beværte en J-pop messe.

Kl. 13.00 startede Cosplay-showet i den store sal. Værterne var fine - men blev lidt for meget hen af vejen (sorry guys), og det irriterede mig lidt, at de ikke selv vidste, om det nu var engelsk eller dansk, de skulle tale på scenen.

Der var vildt mange deltagere - og det blev lidt for meget for mig, nok primært grundet varmen i salen - men folk var modige på scenen, og alt det tekniske fungerede godt. (Her er der nok nogen, der vil fremhæve lydniveauerne, men det er sgu ikke let, at justere lyd for 30 forskellige shows på 2 timer).

Efter Cosplay-showet var slut, mente Gintoki og jeg, at vi nu havde fortjent en øl - hvorfor vi købte nogle i Netto og sad på græsset og hyggede. Vi blev hurtigt til en større gruppe, som talte på kryds og tværs, og vi fik endda selskab af Madame LiseR og DanielG - det var super hyggeligt, omend I kan forestille jer, at der var mange seksuelle undertoner i det. :P

Efter aftensmaden gjorde vi klar til, hvad jeg følte var dagens højdepunkt - Hr. Kohei Tanaka, som har lavet musik til anime i årtier, og bl.a. har lavet theme-songs til DragonBall og One Piece. Han var akkompagneret af 4 musikere, primært danskere - og de leverede et fantastisk jazzet-show.

Jeg var dog ret ked af, at der var så få mennesker, der overværede denne fantastiske musiker - sammenlignet med eksempelvis cosplay-showet - men det må nok have været varmen.

Kl. 22.30 vendte jeg snuden hjemad - en stor oplevelse rigere - og lad mig sige tak til alle de hårdtarbejdende Genki-folk, der har brugt så mange timer på at realisere et fantastisk projekt.

Vi ses i 2013. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: "Min" Genki oplevelse 2012

Indlægaf nielsm » søn 19. aug 2012 13:37

Jeg får desværre ikke så meget Genki i år som jeg ville. Jeg er på teknik-holdet til den store scene, men i løbet af cosplay-showet fik jeg det løbende dårligere, og måtte straks efter sidste gruppe løbe ud og på toilettet. Resten af dagen brugte jeg på opkast og hvile, og vågnede op med let feber i dag.
Jeg håber at kunne vende tilbage til bare en smule af festlighederne dog. (Det går betydeligt bedre nu.)

Jeg vil dog forsvare lydniveauet under cosplay-showet. Det var præcis som tiltænkt, jo det var kraftigt under nogen numre, og det var for effekt. Det der er svært at gøre noget ved er dog dårlige optagelser og mix fra deltagerne selv.

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: "Min" Genki oplevelse 2012

Indlægaf Concreteface » man 20. aug 2012 17:20

Trods jeg egentlig havde en god weekend til Genki, kommer mit indlæg nok overvejende til at bestå af kritik, da jeg oftest lægger mærke til de ting, der går knap så godt. Derudover kan Genki nok også bedst bruge den negative feedback til noget. Beware of wall of text!

Hjemmeside
Jeg vil lige starte med noget, der skete før Genki - hjemmesiden. Jeg synes, det er fint, at Genki har valgt at være en international con, men da de ikke opdaterer deres danske version af siden, så forstår jeg ikke, hvorfor de overhovedet har beholdt den. Der var mange, der ikke kunne finde deres "event schedule", fordi den kun var blevet udgivet på den engelske side.
Der er også flere ting på den danske version af siden, der alligevel står på engelsk - f.eks. "contact"-fanen.

Conbog
Jeg er glad for, at Genki har valgt at udgive en conbog på trods af, at den blev smækket sammen på halvanden time. Det gjorde dog også, at der er mange fejl i den - igen er der generel forvirring om den skal være på dansk eller engelsk. Der er en del tryk- og stavefejl i den, hvilket godt kan være til at overse, men jeg synes det er virkelig af stave navnet på ens Guest of Honor forkert. Men næste år har de nok bedre tid til at lave den.
Noget andet, der egentlig hører under både hjemmeside og conbog, er deres event schedule. Mange af dem, jeg har snakket med, er enige med mig i, at designet er uheldigt. Først troede jeg egentlig at der var en farvekode (at paneler var én farve, konkurrencer en anden osv.), men ved nærmere observation lader det ikke til at være tilfældet. Desuden er det meget svært at læse hvid skrift på limegrøn baggrund.
Der var også et kort i conboggen, hvor der var indtegnet en rute fra stationen til kongrescenteret, hvilket nok ikke er så relevant, da man først får bogen henne på connen. I stedet kunne man have optegnet en rute fra connen til sovesalen. Der stod også, at der var 10% rabat på de to nærmeste pizzariaer, men på Castello pizza sagde de, at det var der ikke.
Tilgengæld fik jeg mit conbog signeret af Allan, så alt var tilgivet :P

Roskilde Kongres Center
Jeg synes, kongrescenteret er et godt valg til en convention af denne størrelse. Der er mange gode (store) rum, og jeg synes generelt, de blev udnyttet bedre end sidste år. Dog var det lidt træls at den lille scene var midt i den store hal med dealerne, men det bliver åbenbart lavet om næste år (ved at artist alley bliver puttet derind). Jeg håber også, at de ikke sætter noget andet op på gangene (nu hvor artist alley bliver flyttet), da det var meget trangt nogle gange.
Nogle synes, at rummet til biografen var alt for stort, og jeg er enig i, at man godt kunne bruge den til flere events.
1. salen over caféen var åbenbart afspærret for de almindelige congængere (fordi man kunne gå op ad trappen og ned på den anden side, hvor receptionen var plus at der var VIP-rum), hvilket jeg egentlig synes var ret uheldigt. Der er rigtige mange toiletter deroppe, og det kunne der godt være brug for, så hvis man bare kunne afspærre halvdelen af området deroppe ville det være rigtig fint.

Dealerrummet
Lignede sig selv fra andre conner. En stor forskel var dog en bod, der solgte (hentai og yaoi) doujinshi.
Jeg købte dog kun selv en vifte derinde, så jeg kan ikke sige så meget om priserne og evt. bootlegs.
Ved siden af dealerområdet var der selvfølgelig perleplader! Dog sker der det, som der sker hvert år - de løber tør for sorte perler!

Sovesalen
I år var der en ekstern sovesal på et gymnasium 800 meter fra connen. Jeg synes personligt, det var ret langt væk, men jeg går ud fra, at Genki ikke rigtig havde andre muligheder. Jeg kommer dog nok ikke selv til at benytte den igen næste år.
Da vi kom derover (på en fælles ekspedition), var der ret meget forvirring om, hvordan sovepladserne skulle distribueres. Først fik vi én ting at vide og derefter en anden. De eneste retningslinjer var, at ens madras skulle være to meter fra hver af væggene og at den skulle vende en bestemt vej. Vi fik heller ikke at vide, at de ville udnytte resten af skolen som sovepladser udover de to store haller.
Da vi så skulle i seng (omkring kl. halv to), var der meget larm i den store sal. Det var også oplyst af nogle store projektører i loftet. Døren ud til gangen var ikke blevet lukket, men jeg prøvede alligevel at falde i søvn. Det var dog helt umuligt, da folk snakkede, grinede og generelt bare larmede - selv gopherne. Min kæreste fik til sidst nok og gik ud for at spørge om alternative sovepladser. I mellemtiden blev døren lukket ud til gangen, men det hjalp ikke det store, da der stadig var snak i salen. Det så ikke ud som om, der var nogen vagter til at dæmpe larmen. Min kæreste kom tilbage og sagde vi kunne rykke ind i et af klasselokalerne. Vi fik et helt tomt lokale, hvilket dog ikke var en fordel, da der så kom flere folk ind i løbet af natten, så jeg sov måske fire timer.
Næste dag begyndte staff at regulere klasseværelserne, så de var ligeligt fordelt. Det hjalp en del på det, men jeg så, der også var folk, der sov i lokaler, som kun var skærmet med et lille forhæng ud mod gangen - og der var altså også meget larm ude på gangen! Så meget at det endda var svært at sove for larmen på gangen inde i klasseværelserne. Der burde være nogle regler for hvornår der skulle være stille. Inde i vores lokale var der også en organizer, der tidligt om morgenen modtog et telefonopkald, og han snakkede virkelig højt og længe. Det synes jeg virkelig er upassende.
Ydermere stod der i conbogen, at man skulle være ude kl. 12, men allerede kl. halv ni blev vi vækket, fordi alle skulle være ude kl. halv ti.

Events
Jeg var ikke til særlig mange events, men jeg kan da fortælle lidt om dem, jeg så.

Opening Ceremony
Den var virkelig flot udført og anderledes end hvad man før har set. På programmet stod der dog, at den ville vare en time, og den finske dansegruppe ville komme på kl. 19. Det virkede dog mere som om, de var en del af åbningsceremonien, så jeg blev lidt skuffet over, den ikke varede længere.

International conventions-panel
Vi skulle have været til dette panel, men det blev udsat til næste dag, da svenskerne åbenbart var fulde. Ikke særlig professionelt.

Pokémon-quiz
En udmærket quiz. Jeg fandt dog bare aldrig ud af, hvem vinderen var. Kommer vinderne af de forskellige konkurrencer op på hjemmesiden?

Otaku Hour
Jeg havde regnet med noget lidt bedre. Først opgave var, at trække en liter cola og så løbe hen til en skraldespand. De spurgte efter frivillige deltagere, men det virkede dog mest til, at de hev folk ned de kendte (nok 70% af deltagerne var staff).
Derefter var der Human Twister, hvor reglerne åbenbart blev bøjet, hvis det var to piger, der var med. På et tidspunkt faldt den ene i hvert fald, men de sagde, at de bare skulle ignorere det fortsætte, hvor de med de andre (mandlige) deltagere havde været mere konsekvente.

Cosplay Show
Som der allerede er blevet sagt, så synes jeg personligt også, at lyden til tider var for høj. De to værter brugte også for meget tid på ingenting. Selv er jeg interesseret i at se de forskellige grupper - ikke værterne.
Showet blev også forsinket en time, men det gjorde mig ikke rigtig noget. Så kunne jeg også komme til at se nogle af lydprøverne.

Sound of Anime
En quiz der ikke har ændret sig særlig meget de sidste to år. Jeg synes, det er lidt mærkeligt, at den løber over tre dage, da man så skal være parat til at møde op alle dagene for at være med. Jeg synes også, at man burde lave den som papirquiz i stedet for at man skal tælle sine points ved at tage et stykke slik, når man har gættet rigtigt. På den måde er der ikke meget overvågning over om der er nogen, der snyder.
Min største kæphest med quizzen er dog, at den ikke rigtig er en lydquiz. Hvis deltagerne ikke kan gætte musikken, så begynder værten at fortælle om animeen (historien, karaktererne osv.) for at få nogle rigtige gæt.

Name That Character

Samme pointsystem som ovenstående quiz. Jeg kunne genkende mange af karaktererne fra sidste års quiz, og det er altså lidt underligt at genbruge sådan en quiz.

Genki Auction
Som forventet overskred auktionen sin tidsplan, men det er også rigtig svært at sætte præcis tid af til en auktion. Ellers gik den som det skulle. Man kunne komme op til et bord for at se de næste ting, der kom på. Gophere, der stod og holdte øje, var dog knap så behagelige. Nogle af tingene lå ovenpå hinanden, så jeg ville lige rykke en af dem var at se hvad det var. Jeg fik at vide i en meget skarp tone, at jeg altså skulle lade tingene være! En af mine venner oplevede også det samme, og det på trods af, at der ikke var nogle synlige skilte, hvor der stod, man ikke måtte røre ringene.

Brugeravatar
ZealCat
Jonin
Jonin
Indlæg: 427
Tilmeldt: søn 13. nov 2011 22:57
Geografisk sted: Wow... Haven't I been here before?? x3
Kontakt:

Re: "Min" Genki oplevelse 2012

Indlægaf ZealCat » man 20. aug 2012 20:27

Jeg havde en super GenkiCon, men dette er også min sådan "første" genki, selvom jeg var med den allerførste gang det blev holdt i Valby kulturhus (jeg nåede dog at ødelægge det for mig selv og en veninde ved at bruge over 600 kroner på halvanden dag så vi ente med at tage direkte hjem til hende lørdag i stedet for at vente til efter søndagen - det var også den gang jeg ikke var så meget inde i hele miljøet xD)

Når men først og fremmest var jeg overrasket over hvor lidt kø der var. Jeg ankom sammen med en veninde kl cirka ti minutter i fire, og der var praktisktalt ingen kø, hvilket var et stort plus i mine øjne ^^

Dog var det lidt surt at jeg faktisk havde glædet mig til at se CMV konkurrancen men den lå netop som jeg ankom til Genki og derfor havde jeg ikke mulighed for at se nogle som helst af cmv'erne :-/

Et minus var dog at sovesalen (som så mange andre også har sagt) altså lå et stykke fra connen. Flere af mine venner har brokket sig over gå afstanden, så næste år overnatter vi vidst alle sammen hos en fælles ven der forhåbentlig stadig bor i Roskilde til den tid ._.
Jeg oplevede ikke rigtigt larmen i/på sovesalen om natten, men det var nok mere fordi jeg allerede fra tidligere på dagen havde et halv anstrengt forhold til sovepladserne. Vi fik som før skrevet ikke rigtigt anvist omkring hvor meget vi måtte fylde, og hvordan vi skulle ligge... Jo to meter fra alle vægge og så gerne på lige linjer (hvilket der ikke rigtigt er nogle der kan overholde) - hvilket resulterede i at det faktisk var mega svært at bevæge sig fra den ene ende af sovesalen til den anden ende - Yup havde formået at spærre min gruppe inde, fordi jeg sådan lidt var den der bestemte hvor vi skulle ligge -.-

Resten af lokalerne var super godt opdelt og syntes at konkress centeret var et godt sted at holde sådan en convention ^^

Om lørdagen nåede jeg ikke at opleve særligt meget, da jeg var en del af cosplay showet, og derfor var "indespærret" fra kl 9.45 - til engang efter showet - hvilket var liiidt stramt da ingen fra min gruppe havde fået noget mad eller sovet særligt meget + vi havde to rygere i gruppen som begge gerne ville ud og ryge flere gange pga nerver ._.
Jeg syntes personligt at de små samtaler værterne havde i mellem hvert act var rimeligt godt. Jeg kunne godt lide det fordi det faktisk gav nogle af cosplayerne mulighed for lige at samle sig lidt ekstra, få styr på de sidste af deres prop, kulisser, og nå at snakke med staff'sene som efterhånden havde fået riiiimeligt meget styr på alting ^^

Der var 25 grupper med til cosplay showet i år, hvilket er RIMELIGT mange O.O og helt SIKKERT også grunden til at showet var så langt... Dette var fordi de havde givet tre "wildcards" væk og derefter taget de sidste to der stod på venteliste :P
De havde vidst også forventet at der var et par grupper der faldt fra inden connen, eller slet ikke dukkede op til nogle af møderne. Dette var vidst bare ikke lige tilfældet xP

- i forhold til lyden, lagde jeg kun mærke til at lyden desværre på et par af mikrofonerne var alt for lave så jeg kunne ikke hører hvad der blev sagt ._.
Dog ved jeg også godt at vores lydspor var en smule underligt, og undskyldninger er der nok af, og en af dem er at vi havde fået alt vores tale optaget i et studie, dog da vi kom ned og skulle afspille det på min computer var lyden bare alt for lav ._. jeg gik ind i et andet lyd program og fik sat lyden op, men da vi allerede havde fået ham i studiet til at skubbe til den enes stemme blev det som den blev ._.
- hvorfor vi ikke lige gik op til duden i studiet, tja jeg havde det lidt dårligt med at skulle gå op og sige noget til ham igen eftersom at der havde været en masse små problemer da vi skulle indspille det xP

Resten af lørdagen brugte jeg på mere eller mindre at lalle rundt. Gruppen og jeg havde ikke sovet særligt meget, fået et kæmpe adralin rush af at stå på scenen, minus mad, så vi var alle sammen pænt smadret. Dog nåede jeg at løbe rundt sammen med min Sasuke (jeg var Sakura efter showet) og tænke på nye ideer til andre shows *_*
Dog nåede jeg heller ikke at se nogle ting her -.-
Dog kom jeg i maid cafe kl tolv og det syntes jeg var virkelig heldigt, dog var det liiidt surt at de ikke kunne forstå hvad man bestilte hvis man sagde ordene på japansk O.o

Om søndagen skulle vi være ude af sovesalen alt for tidligt efter min mening, hvilket nok også var grunden til at vi var nogle af de sidste der forlod den store sovesal :P - dog var der lørdagen aften nogle der syntes at det var sjovt at stå og lege uden for ved ruden, hvilket min kammerat var blevet meget pist over og derfor havde været ude og sige det til staff'erne. Jeg opdagede det faktisk kun meget kort og der var min ven allerede ude ved staff' for at fortælle det så kan ikke sige mere om den episode xD

søndag blev meget varm dag (det havde hele weekenden været) og endnu engang var jeg meget glad for at jeg denne gang faktisk kun skulle have "lette" cosplays på. Jeg var Rin fra Naruto - "old" Team 7, men da der var Naruto fotoshoot var der en af Naruto'erne der ikke kunne genkende mig -.-

Søndag nåede jeg heller ikke at se så meget andet end afslutnings showet som faktisk var okay ^^ (har ikke været med til så mange afslutnings og åbnings shows fordi dette er min først con hvor jeg ikke selv er frivillig og derfor har tid til at se tingene xD)

Så alt i alt har det været en SUPER con for mig ^^
- og uden at brokke mig alt for meget over varmen, så var det lidt surt at det var så varmt at man(jeg) faktisk kun kunne holde ud at være uden for i skyggen :P

- Jeg tror at dette var sådan det meste eller alt for mit vedkommende :P
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: "Min" Genki oplevelse 2012

Indlægaf LiseR » tirs 21. aug 2012 01:49

Zeal Cat, du kan altså ikke forvente at danske frivillige til maidcafeen kan tale japansk! -_-

Jeg havde en glimrende con med god "spirit". Der var tydeligt meget forvirring bag kulisserne før connen, programmet kom ikke ud i ordentlig tid og f.eks. folk der skulle i artist alley fik ikke besked om de var med eller ej. Info om CMV konkurrencen glimrede ved sit fravær før connen og en venindes cmv kom ikke med af den grund.

Da vi først var deroppe fungerede tingene dog ok så vidt jeg kunne se. Man kunne godt mærke en manglende rutine hos visse af staff og eventmakers, mens andre tydeligvis var på hjemmebane. Det gik dog ret glat med godt humør.

Selve centret virkede lidt amputeret, under ombygning? Man kunne godt mærke presset på lokalerne. Det virkede på mig upraktisk at have den lille scene inde i dealer-room, det må give meget fnidder og larm.

Mange events lå for tidligt på dagen efter min mening. Jeg har også en rent ud sagt afsindig døgnrytme, og jeg valgte derfor at ignorere programmet og deltog i det der sådan kom dumpende. Det jeg deltog i (Cosplay Royale og Paraden) var sjovt og kørte okay. Jeg fik heller ikke set cosplayshowet, desværre. Jeg så et par events, der var mange forskellige og de så sjove ud, især gutterne på Nerf banen og sværdkamp gav den gas.

Dealer room var som altid for dyrt, men der var vist de ting de unge vil have.

Jeg kan ikke sove i sovesal, så den undgik jeg heldigvis. At vække folk halv 9 når der er udmeldt kl. 11 er langt under al kritik og bekræfter mig i at jeg også i fremtiden skal undgå sovesale. Man skal nok gøre sig tanker om hvorvidt det fungerer at have sovesalen andetsteds, hvorvidt man kan få klarere aftaler med skolen, eller om man simpelthen skal mindske deltagerantallet til connen så der kan soves on-site.

Vi sov på vandrerhjemmet nede ved havnen der var et fint sted til en ok pris, men desværre meget langt væk.

Mad og indkøb var der fine muligheder for. Købmanden på hjørnet nedad bakken havde awesome baklava og billig frugt og drikkevarer.

Karaokerummet havde endnu engang kun noget jeg tror var anime openings og endings, det fatter jeg ikke men sådan skal det åbenbart være. Fik dog sunget et par ponysange.

Games room var so-so. For få multiplayer spil, og Guitar Hero med 1 controller der ikke virker ordentligt er spild af ressourcer. Der var brætspil og det var fe'e.

Jeg fornemmer en del udskiftning bag kulisserne op til dette års Genki som jeg tror står til grund for mange af de småkiks connen bar præg af. Det sagt hyggede jeg mig fint og fastholder at Genki er den bedste danske con.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: "Min" Genki oplevelse 2012

Indlægaf SsjGogo » tirs 21. aug 2012 08:43

Med så mange mennesker i en sovesal, kan det ikke undgås - at enkelte ikke få en hel nats søvn. Heldigvis har man et år til at planlægge sin overnatning, og der er rigeligt med vandrehjem og hoteller i Roskilde og omegn. :)

Naturligvis er prisen dyrere ved disse - men man kan ikke forvente, at en con, som i øvrigt er afhængig af høje deltagertal, formindsker disse grundet sovepladser.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: "Min" Genki oplevelse 2012

Indlægaf nielsm » tirs 21. aug 2012 10:36

Jeg forstår ikke kritikken af at sovesalen var "langt væk". Det var ikke nogen videre gåafstand, det skulle kunne klares på under 15 min for de fleste normale mennesker, og at det ligger et lille stykke væk er ikke noget problem for sovesalene er ikke et opholdssted og ikke et (generelt) opbevaringssted. (At der så angiveligt har været staffere der ikke har fattet at sovesalene faktisk er sovesale og ligefrem har medvirket til støj er et helt andet problem, det kan jeg slet ikke forsvare.)
Til sammenligning kan jeg sige at UppCon havde lejet skoler over hele Uppsala til sovesale, og det betød at nogen havde noget med 15 minutter i bus dertil. At kunne sove på eller klods op ad con-området er en ren luksus. At kunne få overnatningsplads noget sted i to nætter over en weekend for 60 kr er i forvejen er afsindig godt tilbud, jeg synes det er tamt at klage over en lille smule gåafstand med den pris.
(Til sidst: Jeg ville have haft denne mening selv hvis jeg ikke havde været Genki staffer. Jeg baserer det her på mine egne oplevelser med UppCons sovesalsordning og bruger dem som sammenligningsgrundlag.)

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: "Min" Genki oplevelse 2012

Indlægaf ReficulNatas » tirs 21. aug 2012 10:39

Jeg forstår heller ikkke at folk klager over afstanden til sovesalene. Der var altså ikke ret langt derhen.
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
Yumiko
Chibi
Chibi
Indlæg: 41
Tilmeldt: søn 19. aug 2012 20:17
Køn: Kvinde
Geografisk sted: 3600 - Gangsta! ;)
Kontakt:

Re: "Min" Genki oplevelse 2012

Indlægaf Yumiko » tirs 21. aug 2012 10:48

Jeg var der kun én dag (Lørdag) og jeg deltog ikke rigtig i noget. Men bare det at rende rundt blandt folk og møde nye mennesker gjorde min dag helt perfekt. Jeg tilbragte dagen med min helt egen Pumba (Timon og Pumba), hvilket gjorde det helt ekstraordinært sjovt og jeg mødte adminsne til den her dejlige side (selvom jeg var alt for hipster til det her sted til at starte med.) Jeg sang med Gogo, jagtede folk op på den store sten, fægtede med rollespils sværd og mødte Humon endnu en gang.

Desværre sluttede det hele meed at jeg brækkede mit knæ

Brugeravatar
Zenia
Chunin
Chunin
Indlæg: 136
Tilmeldt: man 11. jul 2011 10:28
Køn: Kvinde

Re: "Min" Genki oplevelse 2012

Indlægaf Zenia » tirs 21. aug 2012 10:53

Dette var min første Genki.
Jeg nåede dog ikke at opleve så meget som jeg selv ville, desværre :(

Jeg startede min dag med min "husbond", og 3 andre venner lørdag kl 12.
Jeg gik lidt rundt og viste dem hvad det er jeg synes var sjovt ect.

Gamer rummet:
Var ganske ude mærket, men der måtte godt være lidt mere med multiplayers, som f.eks til guitar heros. Rummet med brætspil var lidt mørkt og kedeligt.
F.eks. Animangas stand var nærmste usynlig. Og ligesom de 2 andre stande gemt godt af vejen.

Dealer rummet:
Skuffede mig meget, jeg havde forventet at jeg kunne komme og gøre et godt "kup" på en bunke bøger. Men der var kun én trist lille stand med bøger. Jeg ville godt ha set flere bøger evt. flere film. Udover at priserne er latterlig høje, så synes jeg ikke at det var specielt hyggeligt at være der. Der var for meget larm fra den lille scene, som jeg egenlig slet ikke synes skulle være der. Og man kunne heller ikke rigtig høre hvad der blev sagt.

Jeg synes ikke rigtigt at jeg kunne finde noget a la Artist Vally, Der var bare nogle få borde hvor folk gik rundt og tegnede lidt. Det savnede jeg lidt.
Jeg nåede desværre ikke at finde et event skema, så vi missede sikkert en hel masse events.

Jeg synes ikke at ting var mærket godt op. Og ligesom fra DGI-byen synes jeg at det kunne have været rart med en info skærm eller 2 ved indgangen så man evt kunne se kommende events.

Jeg fik for første gang endelig taget mig sammen og se cosplay show. Men synes at salen var ALT for varm, og at showet var alt for langt. Vi måtte stikke af fordi det var for ulidligt. Deraf fik jeg så hovedpine som bare blev værre og værre. :(

Når man ikke går rundt og har skema på sig, så ville det ha været rart med info om hvad der skal ske i "Dette rum".

Det var først da jeg skulle hjem at det gik op for mig, at der var noget i "kontainerne" overfor indgangen. Øv.

Det kunne have været sjovt hvis de havde nogle flere ude aktivitets spil når vejret nu var så godt. :)

Men jeg tror at mine venner synes at det var sjovt at være der, og det gjorte jeg også. :) Så det har bestemt stadigvæk været en sjov dag. :D


Tilbage til "Afholdte conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster