Ris og Ros af danske cons!

Her vil afholdte conventions komme hen.
Det sker, når en moderator føler at snakken er faldet til ro og datoen for conventionen er overstået.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Ris og Ros af danske cons!

Indlægaf SsjGogo » man 16. maj 2011 13:29

Kære brugere,

Jeg ville lave et emne, hvor folk kunne give ros for konkrete tiltag i de forskellige conventions, samt lufte deres utilfredshed over mangel af samme.

Da der på Animanga.dk er en del convensions-planlæggere, vil dette formodentlig hjælpe dem at udvikle tiltagene mere, og tillade jer, brugerne/gæsterne, at blive hørt.

Personligt kunne jeg finde på at kritisere meget af det indelukkethed, som har præget nogle af de danske conventions. Dem som conventions burde omhandle, gæsterne, er ikke i alle tilfælde blevet taget nok med i beslutningsprocessen.
www.gogonoter.dk

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Ris og Ros af danske cons!

Indlægaf *Wish* » man 16. maj 2011 20:00

Kan du uddybe hvad du mener med "beslutningsprocessen"? Beslutningsprocessen omkring hvad? Der tages jo en del beslutninger, når man arrangerer en con.

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Ris og Ros af danske cons!

Indlægaf Hecko X » man 16. maj 2011 20:53

Omkring gæsterne, som han siger. Han mener vi er for afskærmende og ikke altid tager brugernes feedback lige godt til os, men i stedet træffer beslutninger baseret primært på vores (arrangørernes) egne præferencer.

Det var i hvert fald sådan jeg forstod det.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ris og Ros af danske cons!

Indlægaf SsjGogo » man 16. maj 2011 21:40

Og det var præcist det samme, at jeg mente, tak Hecko X.

Der er selvfølgelig ekstremt mange beslutninger, der skal foretages, men ikke desto mindre er det ikke altid, at gæsterne bliver inddraget i processen. Det er derfor også dejligt, at folk fra ex. Genki spørger brugerne på Animanga.dk om ideer til konkrete tiltag. Det er med til at gøre tingene mere åbne og attraktive for publikum. Man får følelsen af "at være med". Det er lidt det samme koncept vi kører med Animanga.dk. Giver du gæsten/brugeren følelsen af "ejerskab", jamen så er du garanteret et besøg igen.

Så er de færreste arrangører gode til at tage imod (konstruktiv) kritik. Det gælder ikke alle, men de få jeg har diskuteret med, har taget det meget ilde op, at jeg påpegede mangler ved det pågældende convention. Deres modargument var, at jeg aldrig havde prøvet noget tilsvarende, og derfor ikke kunne tillade mig, at ytre kritik.
www.gogonoter.dk

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Ris og Ros af danske cons!

Indlægaf Hecko X » tirs 17. maj 2011 00:59

Genki
Ros:
  • Dækker en stor målgruppe vha. variede events.
  • Har til dato afholdt alle events med ingen eller minimale forsinkelser (maks. 30 minutter).
  • Alle forespørgsler besvares næsten omgående eller maks 72 timer efter forspørglsen blev afsendt.
  • Donerer al profit til velgørende formål ved årets udløb.
  • Fuld økonomisk gennemsigtighed.

Ris:
  • Intern kommunikation skal forbedres, især fra os i bestyrelsen og ud til de mindre grupper.
  • Hjemmesidens nyheder skal opdateres oftere og selve siden skal gøres mere overskuelig; information skal forkortes og irrelevant information fjernes.

Jeg nægter at udtale mig offentligt om de andre messer; folk har det med at opfatte konstruktiv kritik som fjendtlighed, og jeg gider ikke fodre troldene.

Brugeravatar
Lorentzen
Chibi
Chibi
Indlæg: 34
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:34
Køn: Mand

Re: Ris og Ros af danske cons!

Indlægaf Lorentzen » søn 29. maj 2011 16:20

Genki

Ros!

Jeg syntes jeg ser Genki mere på nettet end de andre conventions og det lader sig til at det har mere kontakt samt er en del af miljøet.

Ris!

Jeg vil gerne arbejde mere med Genki men jeg syntes det er lidt kaotisk, dog er der kommet styr på det her på det sidste! Glæder mig vild meget til Genki!


J-popcon

Ros!

Der kommer stadig mennesker til J-popcon! Nye folk drages ind fordi det har været der i 10 år så det trækker flere fans ind i miljøet.

RIs!

Efter 10 år syntes jeg måske de burde være kommet længere? Ud fra hvad mine venner siger så er det gået ret langsomt siden de startede med at udvide? Uppcon i sverige startede samtidigt og har 5,000 gæster og 3,000 betalende hvor de sælger ud de sidste 2 år?


SvScon

Ros!

Jeg har hørt om jer!

Ris!

Har aldrig været der!

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Ris og Ros af danske cons!

Indlægaf *Wish* » man 30. maj 2011 13:19

Lige omkring antallet af deltagere til Uppcon, jeg ved ikke om det stadig er gældende, men før i tiden talte de deltagere per dag. Det vil sige, at en person, som deltog hele weekenden, blev talt med 3 gange. Hvorimod vi i Danmark kun tæller en person en gang ligegyldigt hvor mange dage personen er der.

Brugeravatar
mikael
Genin
Genin
Indlæg: 98
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:32
Køn: Mand
Geografisk sted: danmark

Re: Ris og Ros af danske cons!

Indlægaf mikael » man 30. maj 2011 14:41

jeg tror den med at Uppcon tæller personer par dag er lidt af et rygte. De gange jeg har været med var der under ingen omstændigheder færre deltager end j-popcon, som er der hvor jeg første gang hørte det rygte.

Cutepuppy
Chibi
Chibi
Indlæg: 25
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 10:00

Re: Ris og Ros af danske cons!

Indlægaf Cutepuppy » man 30. maj 2011 23:49

Uppcon skriver selv på deres site at de havde "over 2000 gæster" ved sidste event, hvilket er præcis det samme som Uppcon, og så bor der så lige også 4 millioner flere mennesker i Sverige end i Danmark.

EDIT : Det er så gamle tal, kan ingen steder finde officielle tal fra Uppcon, hvilket jeg finder mærkeligt, der var dog en del mere info på den svenske version der siger over 3000 i 2009, dog uden at nævne om det er betalende eller ej, og intet om 2010.

EDITEDIT : Og et helt tredje sted på sitet (Genialt site), står der også over 3000 i 2010, deres about side er mere eller mindre totalt broken.

Dog alligevel et frisk pust at se ris til J-Popcon der siger at J-Popcon ikke vokser hurtigt nok, den var ny.

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: Ris og Ros af danske cons!

Indlægaf Hebi » tirs 31. maj 2011 00:01

Well der er faktisk en ting jeg altid har været lidt forundret over. Hvilket er det faktum at folk der cosplayer ''professionelt'' på scenen i for sig underholder et betalende publikum. Jeg forstår selfølgelig at denne optræden er frivillig, men efter at have deltaget i J-popcon 2010 cosplay showet syntes jeg imidlertidigt ikke dette nødvendigvis er helt fair. Mængden af arbejdet der ligger i at lave noget der både har en vis kvalitet og dybde kostumemæssigt såvel som actmæssigt, samt at bruge mange mange timer man ellers ville kunne bruge på connen - til praktiske ting vedr. cosplay er ganske enkelt brutalt.

Personligt føler jeg lidt, at arrangørerne ved de største cons bør og har en forpligtigelse til at give cosplayerne der som tidligere nævnt i for sig optræder og underholder et betalende publikum - en form for kompensation. Dette behøver ikke være i form af penge, eller en nedsættelse af indgangsprisen. Det kunne også være div. VIP rettigheder, evt. speciel adgang til områder, hurtigere adgang til visse ting, etc. Folk der cosplayer bruger trods alt næsten halvdelen af deres tid som betalende kunder til connen på at forberede tekniske ting til showet i form af lys og lyd. Og let's face it.. Dette virker ikke ALTID efter hensigten :D

Nogle pizza'er eller lign. til en når man har været igang en hel dag med at forberede showet ville hellere ikke være dårligt. Min pointe er vel ivirkeligheden at arbejdsbyrden ved det er blevet så stor, at det kun er ganske fair at man på en eller anden måde rent symbolsk får en betaling for alt arbejdet man ligger i det.
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''


Tilbage til "Afholdte conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster