Ris og Ros af danske cons!

Her vil afholdte conventions komme hen.
Det sker, når en moderator føler at snakken er faldet til ro og datoen for conventionen er overstået.
Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Ris og Ros af danske cons!

Indlægaf Hecko X » tirs 31. maj 2011 12:36

Det er også helt i orden, tror det Hebi mente, var det med, at de bruger tid på rehersals; det kom bare ud lidt forkert. Det sker c:

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: Ris og Ros af danske cons!

Indlægaf Hebi » tirs 31. maj 2011 19:42

Hecko X skrev:Det er også helt i orden, tror det Hebi mente, var det med, at de bruger tid på rehersals; det kom bare ud lidt forkert. Det sker c:


Det er mig der har udtrykt mig lidt forkert: Ja selfølgelig er rehearsels'ne frivillige og du er ikke ''tvunget'' til at deltage men du har i for sig ikke noget valg hvis du ikke ønsker fejl under selve showet, så at kalde det frivilligt er måske en anelse easygoing efter min mening. Ydermere er der tit ventetid, og er man blandt de sidste grupper plejer politikken at være: at man ikke må gå før man har været igennem proceduren.

Min pointe er virkeligheden at folk der cosplayede brugte fra 12 eftermiddag til cosplay showets start om lørdagen på forberedelse uden chance for at få noget ''solidt'' at spise da det at gå derfra er ihvertfald ''moralsk'' udelukket.

Med det sagt er jeg ikke utilfreds eller utaknemmelig med måden det er gjort på. Der er helt klart en symbolsk betaling i at deltage: Man får lov at optræde for flere tusinde mennesker, man opnår en grad af popularitet på connen, osv etc.

Stadigvæk: Det sekund man tager lang tid ud af personer der i for sig også er betalende kunder på connen på at de skal underholde et betalende publikum der måske har cosplay showet som deres motivation for at deltage i connen så bør man betragte det som scenefolk der underholder et betalende publikum.

Hvilket også er grunden til at jeg mener at vi ikke kan sammeligne cosplay til en STOR con med karaoke. Der er trods alt en del krav til drejebog, møder, godkendelse af grupper gennem opfyldelse af krav etc. man kan ikke ''bare'' tage et kostume på og deltage trods alt :3

Og lad mig pointere endnu engang jeg har aldrig på noget tidspunkt sagt at deltagerne bør få en kontant betaling, dette ville jeg selv være uenig med.

Når jeg siger betaling ville det være i form af: Forplejning (evt. pizza, billig middag for cosplay deltagerne hvor man taler om planlægningen etc.), evt. VIP adgang til visse områder (færre ventetid for cosplay CON Deltagere) etc. sidstnævnte ville i bedste fald ikke engang koste noget for arrangørerne. I sidste ende mener jeg bare at der bør være en form for symbolsk og moralsk betaling, der ikke nødvendigvis behøver at koste hverken arrangørerne eller cosplayer'ne noget, og er dette tilfældet - i så fald meget lidt for arrangørerne's side.

Og til personen der refferede til American Idol kan jeg så sige... at godt nok får de ikke ''betaling'' men de får transport frem og tilbage til hoteller betalt, spiser luksus middager på programmets regning samt får limonsine ture til div. events mens de deltager, så at kalde det udelukkende frivilligt med præmien som mål er måske ikke heeeelt rigtigt
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Ris og Ros af danske cons!

Indlægaf *Wish* » tirs 31. maj 2011 21:38

Hebi skrev: Ja selfølgelig er rehearsels'ne frivillige og du er ikke ''tvunget'' til at deltage men du har i for sig ikke noget valg hvis du ikke ønsker fejl under selve showet, så at kalde det frivilligt er måske en anelse easygoing efter min mening. Ydermere er der tit ventetid, og er man blandt de sidste grupper plejer politikken at være: at man ikke må gå før man har været igennem proceduren.


Det var ikke engang halvdelen af grupperne, der ønskede lydprøve til dette års SVScon (så vidt jeg erindrer at have fået af vide). Alligevel forløb det hele lydmæssigt godt for alle grupperne.

Hebi skrev:man kan ikke ''bare'' tage et kostume på og deltage trods alt :3

Det kan man faktisk til Freestyle til SVScon. ;) Det eneste der kræves til connen, er at gruppen møder op så vi kan få styr på det antal mikrofoner de skal bruge.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ris og Ros af danske cons!

Indlægaf SsjGogo » tirs 31. maj 2011 21:45

Hehe, sådan Wish *_* alt reklame kan bruges! :P
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: Ris og Ros af danske cons!

Indlægaf Hebi » tirs 31. maj 2011 21:58

SsjGogo skrev:Hehe, sådan Wish *_* alt reklame kan bruges! :P


:D
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Ris og Ros af danske cons!

Indlægaf Hecko X » ons 1. jun 2011 00:34

Hebi skrev:Og til personen der refferede til American Idol kan jeg så sige... at godt nok får de ikke ''betaling'' men de får transport frem og tilbage til hoteller betalt, spiser luksus middager på programmets regning samt får limonsine ture til div. events mens de deltager, så at kalde det udelukkende frivilligt med præmien som mål er måske ikke heeeelt rigtigt

Jeg tror personen, som refererrede til American Idol, specifikt mente de folk, som venter 8-16 timer i evt. lortevejr for en 15 sekunders mulighed for at vinde en af de X antal ture til Hollywood (eller hvor det nu end er den gule seddel giver adgang til) og de 'egentlige' runder :)

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Ris og Ros af danske cons!

Indlægaf Gintoki » ons 1. jun 2011 00:47

Hecko X skrev:
Hebi skrev:Og til personen der refferede til American Idol kan jeg så sige... at godt nok får de ikke ''betaling'' men de får transport frem og tilbage til hoteller betalt, spiser luksus middager på programmets regning samt får limonsine ture til div. events mens de deltager, så at kalde det udelukkende frivilligt med præmien som mål er måske ikke heeeelt rigtigt

Jeg tror personen, som refererrede til American Idol, specifikt mente de folk, som venter 8-16 timer i evt. lortevejr for en 15 sekunders mulighed for at vinde en af de X antal ture til Hollywood (eller hvor det nu end er den gule seddel giver adgang til) og de 'egentlige' runder :)

Præcist det jeg refererede til :) Vinderne af cosplayshowet til J-pop får jo også hotel betalt i Japan så vidt jeg har forstået. Som sagt før er jeg enig i en eller anden form for forplejning af deltagerne i cosplayshowet ville være fin men så heller ikke mere da det i sidste ende er en konkurrence man deltager i for hyggens skyld og for at vinde. Kan man ikke lide måden det foregår på så må man jo lade være med at deltage, der er jo ingen der tvinger en til deltagelse. Jeg bryder mig heller ikke om at betale 30 kr for en Lotto kupon men jeg forlanger ikke pizzaer som kompensation for det xD (Ved godt det sidste var ret firkantet sat op men det var et forsøg på en dårlig joke xD)
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
MADAO
Chunin
Chunin
Indlæg: 115
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 21:59
Køn: Mand

Re: Ris og Ros af danske cons!

Indlægaf MADAO » søn 12. jun 2011 01:44

God, I am so thankful I have nothing to do with cosplay or its organization..

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Ris og Ros af danske cons!

Indlægaf LiseR » man 13. jun 2011 00:18

MADAO skrev:God, I am so thankful I have nothing to do with cosplay or its organization..

You're missing out on a lot, though :) And not all shows are that time-consuming.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "Afholdte conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster