SVScon 2011

Her vil afholdte conventions komme hen.
Det sker, når en moderator føler at snakken er faldet til ro og datoen for conventionen er overstået.
Brugeravatar
TAT
Jonin
Jonin
Indlæg: 263
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:08
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Grenaa

SVScon 2011

Indlægaf TAT » fre 6. maj 2011 10:24

Billede
Hvad er SVScon?
SVScon er et weekendarrangement for folk med interesse for japansk popkultur, som bl.a. omfatter:
- anime: japanske tegnefilm
- manga: japanske tegneserier
- gaming: bl.a. Wii og Xbox 360
- cosplay: udklædning og ofte optræden

Fokuset er på cosplay. Ordet cosplay er en sammensætning af de engelske ord ”costume” og ”play”. Det går ud på, at man klæder sig ud som en figur fra f.eks. en anime eller manga. Det kan dog også sagtens være en figur fra et spil. Mange cosplayere nøjes ikke bare med at gå rundt i deres kostumer, de optræder også med det. Til SVScon har man mulighed for at deltage i to cosplay konkurrencer. På scenen opfører de fleste et skuespil, synger og/eller danser.

Til SVScon mødes børn, unge og voksne omkring deres fælles interesse for japansk popkultur. Der kommer deltagere fra hele landet – de fleste er 16-21 år. Alle har de en passion for noget inden for japansk populærkultur, som de måske ellers har svært ved at give udtryk for eller dele med andre i deres hverdag. Til SVScon bliver man taget godt imod af andre, som forstår og deler ens interesse.

SVScon strækker sig over en weekend. De helt store attraktioner er nok de to cosplayshows – Freestyle og SVScosplayshow med kvalifikationsmulighed til EuroCosplay i London. Under SVScon bliver der ud over cosplaykonkurrencer også afholdt andre events, som udfordrer deltagernes paratviden, kreative evner og agilitet. Der vil også være paneler, som giver mulighed for at udvide deltagernes horisont. Vi vil løbende offentliggøre events, som de falder på plads. I løbet af hele connen vil der være mulighed for at læse manga, tegne, spille konsol og diverse kort- og brætspil.

Receptionen er bemandet 24 timer i døgnet, så man altid kan få fat i nogen, hvis man skulle have spørgsmål eller brug for hjælp.

Hvornår og hvor?
SVScon 2011: 6-8. maj
Sted: Sportscenter Herning (også kendt som Holingcenteret), Holingknuden 3, 7400 Herning
Max deltagerantal: 800 personer

Pris:
Entre ved tidlig betaling: 250 kr (Vi skal have modtaget pengene senest den 15. april)
I døren: 300 kr

Priserne er for hele weekenden. Der sælges ikke endagsbilletter. For at nå at registrere din betaling inden connen, skal vi have modtaget pengene senest den 5. maj.

Overnatning:
Overnatning: Ja, en soveplads koster 50 kr. og dækker begge nætter. Der sælges ikke billet til kun en nat.

Antal: 450 (de første til at betale)

For mere information, besøg SVScons hjemmeside her.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: SVScon 2011

Indlægaf LiseR » man 9. maj 2011 15:16

Og den var awesome! :D
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Cazmill
Chibi
Chibi
Indlæg: 44
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Lyngby
Kontakt:

Re: SVScon 2011

Indlægaf Cazmill » tirs 10. maj 2011 01:25

LiseR skrev:Og den var awesome! :D

Jeg kunne ikke være mere enig.
Det var mit 3. år til SVS, og det bliver bare bedre og bedre.

Brugeravatar
Eutaku
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 9. maj 2011 22:09
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: SVScon 2011

Indlægaf Eutaku » tirs 10. maj 2011 11:04

LiseR skrev:Og den var awesome! :D


For dem der ikke var med af forskellige årsager ville det være for mig og måske andre fedt at vide hvad det er der gøre SVS lige fedt for dig! Så kan man bedømme når man finder den her tråd i fremtiden om man skal tage med eller ej!

Hvad syntes du var fedt?
Billede

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: SVScon 2011

Indlægaf LiseR » tirs 10. maj 2011 17:29

Well.
Conner generelt synes jeg er fede pga den gode stemning der er der.
SVS var en relativt lille con, og omgivelserne havde den perfekte størrelse - i modsætning til J-pop con, som jeg synes er for stort til mig.

Der var en god og lidt venneagtig stemning - events'ne var ikke sådan superprof lagt an, men mere "nu laver vi det her og det er sjovt." Det gjorde at folk følte sig trygge og turde deltage i alt muligt.

Det eneste negative jeg kunne finde var at a) der var ingen butikker i nærheden - man var tvunget til at købe mad fra et lidt dyrt cafeteria. Omvendt var maden her dog vældig god og relativt alsidig.

b) lyden på scenen var ikke god! og det tror jeg resulterede i at i hvert fald en optræden gik galt - performerne kunne ikke høre hvad der kom ud af højttalerne, da de alle vendte mod publikum og man vist ikke havde in-ear højttaler som performer.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Eutaku
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 9. maj 2011 22:09
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: SVScon 2011

Indlægaf Eutaku » tirs 10. maj 2011 23:32

Cool, tak for svaret LiseR! Det er altid godt med at få lidt mere information ud af et tråd!
Billede

Brugeravatar
Pacman
Jonin
Jonin
Indlæg: 321
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 13:58
Køn: Mand
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Re: SVScon 2011

Indlægaf Pacman » ons 11. maj 2011 20:39

Jeg arbejder godt nok på en con rapport da jeg skal skrive en som event maker.
Men jeg vil sige det var en god weekend og en god con.
Der kunne godt være en del flere events i weekenden, men det er jeg selv med til at lave xP.
Så det kan der arbejdes på næste år.

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: SVScon 2011

Indlægaf *Wish* » tors 12. maj 2011 22:38

I må meget gerne sende ris og ros til info@svscon.dk ^^

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: SVScon 2011

Indlægaf ReficulNatas » ons 18. maj 2011 12:10

Vi er et par stykker som fik taget billeder i Photoshoot hjørnet, som undrer os lidt over at vi ikke har modtaget en kopi af billederne endnu, som vi var blevet lovet..
Så, jeg ville bare lige høre om der var nogen der vidste mere om det? ???
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: SVScon 2011

Indlægaf *Wish* » ons 18. maj 2011 15:08

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig der, da jeg ikke havde noget med fotografen at gøre. Hvad var aftalen? Skulle billederne blive sendt direkte til jer eller via SVS, og blev der givet en tidshorisont? Hvad hed fotografen? Så skal jeg se, om jeg kan finde ud af noget. Vi havde nemlig et par til at tage billeder til connen.


Tilbage til "Afholdte conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster