Skynd dig at købe billet til Genki 2011!

Her vil afholdte conventions komme hen.
Det sker, når en moderator føler at snakken er faldet til ro og datoen for conventionen er overstået.
*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Skynd dig at købe billet til Genki 2011!

Indlægaf *Wish* » fre 10. jun 2011 16:43

Hecko X skrev:
*Wish* skrev:Vi kunne også se en tydelig stigning i indbetalinger i de to uger op til rabatperioden udløb. Folk har det åbenbart med at vente til sidste øjeblik, når det handler om at betale for ting.

Tror det har en del at gøre med sikkerhed. Selvom man ved hvornår en messe foregår, og man gerne vil gøre tid til det, så er det sjældent man kan være helt sikker på, at der ikke er andet, der dukker op, før to uger op til. Og hvem gider betale 2-300 kroner for en billet til en messe, som de ikke engang kan komme til?


Jeg kan godt forstå, hvis man er i tvivl om der kan komme noget i vejen, men man kan jo altid blive syg og blive forhindret på den måde, hvilket jo skulle betyde, at folk så ventede med at betale til de stod i døren. Dog synes jeg, at det ofte virker til, at folk har bestemt, at de skal af sted og er i gang med forberedelser, men de venter alligevel med at betale til sidste øjeblik.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Skynd dig at købe billet til Genki 2011!

Indlægaf nielsm » fre 10. jun 2011 17:04

Er der nogen der har prøvet hvor vidt positivt incitament virker i forhold til negativt? Det vil sige, give folk en bonus i form af merchandise eller lignende for at være hurtigt ude, frem for en "straf" i form af højere billetpris for at være langsom.
(Jeg tror de færreste reelt ser det som en rabat for at være hurtig, men nærmere ser den lave pris som baselinjen, som der kommer til tilllæg på. Her er det ligegyldigt hvor meget man prøver at forklare sig ud af det som arrangør, det vil altid blive opfattet som en billig baselinje med et tillæg for at være sen.)

Brugeravatar
Valdera
Chunin
Chunin
Indlæg: 110
Tilmeldt: ons 8. jun 2011 13:42
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Odense

Re: Skynd dig at købe billet til Genki 2011!

Indlægaf Valdera » lør 11. jun 2011 11:07

Får først købt min billet i næste måned da jeg er lidt økonomisk på røven >:(
Don't you know me?
I'm her ------->

I won't be him ----->

Get that? :)

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Skynd dig at købe billet til Genki 2011!

Indlægaf Concreteface » lør 11. jun 2011 22:56

nielsm skrev:Er der nogen der har prøvet hvor vidt positivt incitament virker i forhold til negativt? Det vil sige, give folk en bonus i form af merchandise eller lignende for at være hurtigt ude, frem for en "straf" i form af højere billetpris for at være langsom.
(Jeg tror de færreste reelt ser det som en rabat for at være hurtig, men nærmere ser den lave pris som baselinjen, som der kommer til tilllæg på. Her er det ligegyldigt hvor meget man prøver at forklare sig ud af det som arrangør, det vil altid blive opfattet som en billig baselinje med et tillæg for at være sen.)


Personligt ville jeg være meget utilfreds med at få et stykke merchandise fremfor et nedslag i prisen. Det ville resultere i, at jeg ville betale senere, så jeg kunne slippe for at modtage merchandise. Jeg ser heller ikke den højere billetpris som en straf, men derimod opfatter jeg den lave pris som en bonus. Så jeg tror ikke, det er de 'færreste', der opfatter det sådan.

Desuden er det vel også kun positivt for cons, at deres deltagere først betaler sent og derved skal betale mere?

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Skynd dig at købe billet til Genki 2011!

Indlægaf nielsm » søn 12. jun 2011 00:56

Concreteface skrev:Desuden er det vel også kun positivt for cons, at deres deltagere først betaler sent og derved skal betale mere?

Nej.
For hver dag der går, hvor vi ikke har fået dine penge mister vi chancer for at få ting billigt. Jo hurtigere det skal gå at anskaffe materialer og den slags, des sværere er det normalt at få det til en god pris.
Det er også svært at planlægge når man endnu ikke ved hvor mange gæster der totalt kommer. Genki arbejder med et fleksibelt budget, hvor vi har et minimum antal gæster vi antager kommer og planlægger en "baseline" con efter, og efterhånden som vi kommer over det minimum bygger vi mere på, men det er sværere at følge op på når gæsterne betaler sent.

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Skynd dig at købe billet til Genki 2011!

Indlægaf Hecko X » søn 12. jun 2011 04:36

nielsm skrev:Genki arbejder med et fleksibelt budget, hvor vi har et minimum antal gæster vi antager kommer og planlægger en "baseline" con efter, og efterhånden som vi kommer over det minimum bygger vi mere på, men det er sværere at følge op på når gæsterne betaler sent.

The hours I spend in excel doing budgets and accountancy... :'(

Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Re: Skynd dig at købe billet til Genki 2011!

Indlægaf Crystal Dragon » tirs 21. jun 2011 10:25

Jeg skrev godt nok derher spørgsmål i tråden om jeg kom til Genki, men spørger også her for en sikkerheds skyld:
Er det muligt at købe en billet online til kun én dag? Der står godt nok på hjemmesiden man skal købe ved indgangen hvis man kun kommer én dag, men hvad hvis der ikke er plads til flere på dagen man kommer? :'(
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Brugeravatar
Eutaku
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 9. maj 2011 22:09
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Skynd dig at købe billet til Genki 2011!

Indlægaf Eutaku » fre 24. jun 2011 02:44

Crystal Dragon skrev:Jeg skrev godt nok derher spørgsmål i tråden om jeg kom til Genki, men spørger også her for en sikkerheds skyld:
Er det muligt at købe en billet online til kun én dag? Der står godt nok på hjemmesiden man skal købe ved indgangen hvis man kun kommer én dag, men hvad hvis der ikke er plads til flere på dagen man kommer? :'(


Der er masser af plads til Genki's endags billeter. Så du skal bare tage det med ro. De står kun til salg ved døren, sandt, men der er masser af billeter.
Billede


Tilbage til "Afholdte conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster