SommerCon:01

Her vil afholdte conventions komme hen.
Det sker, når en moderator føler at snakken er faldet til ro og datoen for conventionen er overstået.
*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: SommerCon:01

Indlægaf *Wish* » tirs 5. jul 2011 15:27

Jeg har skrevet lidt om SommerCon på min blog. Jeg må sige, at jeg var skuffet over connens indhold. Det var langt at rejse for ikke særlig meget. Jeg fik dog stadig en hyggelig weekend ud af det sammen med mine venner og en tur på Sakura.

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: SommerCon:01

Indlægaf Sunny88 » tirs 5. jul 2011 16:19

nu skulle det jo heller ikke være en CON som sådan ;) der var ikke planer om noget stort som et cosplay show og store konkurrencer eller turneringer. Men lad os se på det til næste år. Alt feedback kan bruges! :3
Billede

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: SommerCon:01

Indlægaf JoaCHIP » ons 6. jul 2011 10:01

*Wish* skrev:jeg følte mig godt nok lidt som "the odd one out", fordi jeg var jyde og alle københavnerne tydeligvis kendte hinanden godt.

Godt nok er jeg selv københavner, men alligevel kender jeg faktisk kun ret få i miljøet endnu - så jeg kender godt fornemmelsen alligevel. Nåja, og så var jeg vist den ældste til hele arrangementet - også selvom man tæller caféens personale og jazz-bandet med. :p
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: SommerCon:01

Indlægaf SsjGogo » ons 6. jul 2011 10:47

Generelt var gennemsnitsalderen ret lav, og jeg følte mig sådan set også lidt "out", da jeg ikke kom i et cosplay, og de forskellige små grupper var ret fragmenterede til connen.

Som jeg skrev tidligere, så syntes jeg, at "con" måske ikke var den rette definition af dette hygge-event, og for mange, som kom langvejs fra, kan jeg godt se, at det må have været lidt af et antiklimaks.

Jeg bider dog mærke i, at jeg fik lov til at møde en masse herlige mennesker, og at sidde face to face med nogle fra Animanga, som vi sjældent egentlig gør.
www.gogonoter.dk

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: SommerCon:01

Indlægaf *Wish* » ons 6. jul 2011 14:20

Sunny88 skrev:nu skulle det jo heller ikke være en CON som sådan ;) der var ikke planer om noget stort som et cosplay show og store konkurrencer eller turneringer. Men lad os se på det til næste år. Alt feedback kan bruges! :3


Jeg vidste skam godt, at der ikke ville være de store foranstaltninger som cosplayshow, quizzer og konkurrencer. Dog havde jeg håbet, at der ville have været mere gods i paneler og debatter og at dem der kom virkelig interesserede sig for de ting der sker i miljøet.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: SommerCon:01

Indlægaf SsjGogo » ons 6. jul 2011 14:44

*Wish* skrev:
Sunny88 skrev:nu skulle det jo heller ikke være en CON som sådan ;) der var ikke planer om noget stort som et cosplay show og store konkurrencer eller turneringer. Men lad os se på det til næste år. Alt feedback kan bruges! :3


Jeg vidste skam godt, at der ikke ville være de store foranstaltninger som cosplayshow, quizzer og konkurrencer. Dog havde jeg håbet, at der ville have været mere gods i paneler og debatter og at dem der kom virkelig interesserede sig for de ting der sker i miljøet.


Jeg kom relativt sent den dag, og deltog derfor kun i Animangas panel. Her syntes jeg dog, at der var en ret god debat og en masse spørgsmål og kritiske punkter! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: SommerCon:01

Indlægaf Sunny88 » ons 6. jul 2011 14:44

*Wish* skrev:
Sunny88 skrev:nu skulle det jo heller ikke være en CON som sådan ;) der var ikke planer om noget stort som et cosplay show og store konkurrencer eller turneringer. Men lad os se på det til næste år. Alt feedback kan bruges! :3


Jeg vidste skam godt, at der ikke ville være de store foranstaltninger som cosplayshow, quizzer og konkurrencer. Dog havde jeg håbet, at der ville have været mere gods i paneler og debatter og at dem der kom virkelig interesserede sig for de ting der sker i miljøet.


Helt forståeligt! ville også gerne selv se mere, men det kræver desværre også at mere en 1-3 personer gider at møde op og vise interesse ): dog har der været snak om lidt udendørs scener med diverse paneler og sådan til næste år, og da der er mulighed for flere gæster, burde det også øge antallet af paneler :D (Folk der selv har noget de gerne vil dele over et panel, er btw velkomne til at ansøge om at få et)
Billede

Brugeravatar
Zarsu
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 07:56
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: SommerCon:01

Indlægaf Zarsu » fre 8. jul 2011 09:43

Eftersom programmet til SommerCon på forhånd afslørede at der ikke ville foregå det helt vilde til SommerCon havde jeg ikke de store forventninger. Selv kommer jeg fra Aalborg af, så ikke nok med at turen til Valby tager 5 timer, så koster den også lige en skilling eller to. Men jeg synes nu connen var alle pengene værd - jeg tog nemlig mest dertil for at hænge ud med de venner, jeg kun ser til conventions :D
Af denne årsag rendte jeg også bare mest rundt på connen og var social, og deltog derfor ikke rigtig i nogle af panelerne. Jeg var kun med til CosMag + AniManga panelerne, hvilket også var fedt - nu ved jeg hvad AniManga er :'D Der var godt nok ikke særlig mange deltagere til begge paneler, men det fortæller vel lidt om at connens deltagere hellere ville være sociale end at blive underholdt af debat?

Jeg kunne godt lide at connen havde "så få" deltagere, da det gav ekstra meget til hyggen plus man havde masser af plads og kunne altid finde et sted at sidde ned / få plads ved perlepladerne :3

Lemogera
Chunin
Chunin
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26

Re: SommerCon:01

Indlægaf Lemogera » lør 9. jul 2011 23:37

Selv de små grupper af cosplayere, som jeg var i kontakt med i løbet af connen, syntes at der skete lige lovligt lidt, og nogen af dem følte at de havde betalt 100kr for at side og lege med perler ^^' Flere af dem troede faktisk også at der ville være et cospalyshow af en art.

For mit eget vedkommende, så lykkedes det mig og kæresten at dukke meget sent op til connen af både fredag og lørdag, af forskellige årsager, så mange af de paneler jeg gerne ville have set, inkl. Animanga's, nåede jeg ikke til, desværre ^^' Men det er jo så min egen fejl. (Og det kommer ikke til at ske til Genki!)

Selv var jeg også lidt skuffet over connens indhold, og jeg syntes at nogen af de ting jeg fandt beskrevet på hjemmesiden ikke var til stede. Såsom disco/cafe i Kraftwerket, og den udendørs grill, isbar og popcorn maskine? (Ja, jeg læser con sider grundigt)
Jeg ved dog ikke om det måske bare var mig der kom for sent til at opleve alle de mad steder der skulle have været og om der måske foregik noget i Kraftwerket jeg ikke havde opdaget?
Og hvad blev der er Yari-con? Skulle de ikke have haft lokaler til Sommercon? *Forvirret*

Men jeg syntes bestemt ikke at det ville have gjort noget med en lille form for diskotek eller noget, der lørdag aften. Især de yngre mennsker elsker ihvertflad når der bliver tændt for musikken, så de kan danse og og bruge deres energi - Også undgår man at de løber skrigende rundt på connen, eller render rundt ude i regnvejr og derefter gør alting vådt indenfor :3

Men ellers, så var det da hyggeligt at se sine venner igen, og jeg fik da også hilst på nogen af dem herfra siden igen :), og jeg fik taget nogen nye cosplay billeder, så helt skidt var connen ikke ^^ :D

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: SommerCon:01

Indlægaf nielsm » lør 9. jul 2011 23:47

Lemogera skrev:Selv de små grupper af cosplayere, som jeg var i kontakt med i løbet af connen, syntes at der skete lige lovligt lidt, og nogen af dem følte at de havde betalt 100kr for at side og lege med perler ^^' Flere af dem troede faktisk også at der ville være et cospalyshow af en art.

Heh det var faktisk, så vidt jeg har forstået, en af pointerne med Sommercon: ikke at have et cosplayshow.

Lemogera skrev:Selv var jeg også lidt skuffet over connens indhold, og jeg syntes at nogen af de ting jeg fandt beskrevet på hjemmesiden ikke var til stede. Såsom disco/cafe i Kraftwerket, og den udendørs grill, isbar og popcorn maskine? (Ja, jeg læser con sider grundigt)

Jeg tror nok caféen pludselig havde mistet isbaren til et arrangement et andet sted i byen, og jeg vil nu mene det ikke var et problem med manglende udendørs grill, i forhold til vejret. Popcorn-maskine synes jeg ikke jeg havde hørt om... øv, ingen j-popcorn :(
Lemogera skrev:Jeg ved dog ikke om det måske bare var mig der kom for sent til at opleve alle de mad steder der skulle have været og om der måske foregik noget i Kraftwerket jeg ikke havde opdaget?

Nej, Kraftwerket var bare opbevaring...
Lemogera skrev:Og hvad blev der er Yari-con? Skulle de ikke have haft lokaler til Sommercon? *Forvirret*

Det var de også! Oppe på 3. sal, og de havde adskillige events på programmet endda.


Tilbage til "Afholdte conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst