Har du nogle convention spørgsmål?

Her vil afholdte conventions komme hen.
Det sker, når en moderator føler at snakken er faldet til ro og datoen for conventionen er overstået.
Brugeravatar
Eutaku
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 9. maj 2011 22:09
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Har du nogle convention spørgsmål?

Indlægaf Eutaku » fre 24. jun 2011 02:13

Jeg tror her på forummet har vi nu samlet nogle ret garvede arrangører der har indblik i det danske convention miljø. Hvis i har nogle spørgsmål eller har noget i gerne vil vide, så kan i stille spørgsmål her.

Det ville være fedt at vide hvad folk går og tænker på og måske gerne vil vide mere om?

Jeg vil starte og spørge om hvormange har været til con's i udlandet, hvor i gerne må svare med navn på con, og hvad slags oplevelse i har haft? Sådan kan jeg lære mere om flere cons i udlandet!
Billede

Brugeravatar
mikael
Genin
Genin
Indlæg: 98
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:32
Køn: Mand
Geografisk sted: danmark

Re: Har du nogle convention spørgsmål?

Indlægaf mikael » fre 24. jun 2011 09:01

Jeg har været til en del udenlandske cons,
den bedste må nok være Uppcon i Sverige der plejer at være generelt awesome.
Så er der Connichi i Tyskland der er en fantastisk oplevelse, med 15.000 gæster hvor mange cosplayer.
Og der er MCM i London som ikke lige er con som dem vi kender, men mere en stor messe, hvor man kan rende ind i alt muligt, så som stormtroopers, Predators, Ghostbusters, Docter Who og selvfølgelig, en hær af anime cosplayers.

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Har du nogle convention spørgsmål?

Indlægaf *Wish* » fre 24. jun 2011 11:08

Jeg har været til tre udenlandske conner: Uppcon, Sverige i efteråret 2007, Animecon, Holland i foråret 2008 og London Expo i oktober 2009 og 2010.
Jeg var med som dealerhjælp til Uppcon, så jeg fik ikke set så meget af connen, og har derfor svært ved at danne mig et overordnet billede. Det samme gælder Animecon, men de havde nogle fede ting på programmet, og jeg hører at salen til cosplayshowet skulle være flot og godt indrettet. Det var desuden rigtig rart, at det foregik på et hotel, hvor vi så også overnattede.
Som Mikael skriver, så er London Expo meget anderledes end de conner vi kender, da den er mere industriorienteret og ja fungerer mere som en messe med forskellige stande, som sælger og/eller promoverer noget. Expoen lukker også om aftenen og har altså ikke åbent 24/7. Der er en del larm inde i hallen, men der er mange spændende ting at se på. Uden for messecentret, hvor det foregår er der en masse deltagerarrangerede events så som meet-ups. Jeg har kun deltaget til London Expo som VIP, så jeg har haft early entry (hvilket betyder, at jeg kom ind før og ikke skulle stå i kø) og sidste år også adgang til et afslapningslokale for EuroCosplays gæster, så man kunne komme lidt væk fra larmen.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Har du nogle convention spørgsmål?

Indlægaf SsjGogo » fre 24. jun 2011 13:54

Super initiativ Eutaku! Det er dejligt, at arrangørerne vægter miljøet så meget! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Andrea-Chan!
Chunin
Chunin
Indlæg: 196
Tilmeldt: tors 19. jul 2012 15:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Jorden

Re: Har du nogle convention spørgsmål?

Indlægaf Andrea-Chan! » tirs 8. jan 2013 07:16

Hvornår afholdes der Sakura? Og Hvor? Er der nogle cons tæt på Haderslev?
Billede

Kitty
Jonin
Jonin
Indlæg: 335
Tilmeldt: søn 13. nov 2011 22:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Egebjerg, Ballerup
Kontakt:

Re: Har du nogle convention spørgsmål?

Indlægaf Kitty » tirs 8. jan 2013 16:54

Andrea-Chan! skrev:Hvornår afholdes der Sakura? Og Hvor? Er der nogle cons tæt på Haderslev?


Hej :)

Sakura afholdes 27-28 April 2013, Kan selvfølgelig ikke huske hvad stedet hedder præcist, men det er ikke ret langt fra Langelinie. nærmere info står på deres hjemmeside der er http://www.sakurafestival.dk/index.php

Hmm. en con tæt på Haderslev. De conner der ligger i DK som jeg kender er SVS con som ligger i Herning, Genki som er i Roskilde, og Jpopcon som er i KBH i DGI byen.

Håber det var svar på dine spørgsmål, ellers er du meget velkommen til at spørge igen.

//Kitty
Kitty: Hvilken valuta skal man veksle til, når vi skal til SVS?

Brugeravatar
Andrea-Chan!
Chunin
Chunin
Indlæg: 196
Tilmeldt: tors 19. jul 2012 15:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Jorden

Re: Har du nogle convention spørgsmål?

Indlægaf Andrea-Chan! » søn 20. jan 2013 16:51

Kitty skrev:
Andrea-Chan! skrev:Hvornår afholdes der Sakura? Og Hvor? Er der nogle cons tæt på Haderslev?


Hej :)

Sakura afholdes 27-28 April 2013, Kan selvfølgelig ikke huske hvad stedet hedder præcist, men det er ikke ret langt fra Langelinie. nærmere info står på deres hjemmeside der er http://www.sakurafestival.dk/index.php

Hmm. en con tæt på Haderslev. De conner der ligger i DK som jeg kender er SVS con som ligger i Herning, Genki som er i Roskilde, og Jpopcon som er i KBH i DGI byen.

Håber det var svar på dine spørgsmål, ellers er du meget velkommen til at spørge igen.

//Kitty[/

Arigatou gozaimasu for at du svarede på mine spørgsmål ^_^
Billede


Tilbage til "Afholdte conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster