Tag et bad!

Her vil afholdte conventions komme hen.
Det sker, når en moderator føler at snakken er faldet til ro og datoen for conventionen er overstået.
Brugeravatar
Eutaku
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 9. maj 2011 22:09
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Tag et bad!

Indlægaf Eutaku » ons 6. jul 2011 11:18

Her imorges mens mig og en af medarrangørene på Genki sov over os til møde kom jeg afsted uden at gå i bad. Nu er jeg på vej mod Roskilde med personen og vi kom i snak om folk der ikke går i bad.

Jeg er glad for der er mange der går i bad til conventions men der er nogle få der glemmer det fra gang til gang.

Til SVScon og Genki ved jeg der er bade faciliteter til stede som giver muligheden for gæster at tage bad på stedet. Fantastisk at kunne gøre det må jeg sige. Men der er nogle der simpelthen mener ikke at de behøver gå i bad efter 3 eller nogle gange 4 dags conventions gængeri i træk.

Woah.

Hvis der er bad faciliteter på stedet og du har en par måneders info om det i forvejen er det muligvis en idé at sørge for man har alt det man skal bruge med til at gå i bad. Dette lærte mange af os mange år siden til LAN parties, hygge arrangementer, festivaller, osv.

Jeg må indrømme at jeg nogle gange undgår folk der ikke har været i bad fordi i nogle tilfælde kan det være ret slemt. Seriously. Woah.

Det er fedt at være til Con men næppe så fedt for nogle når de skal klage ud ad til om folk der lugter D:! Så næste gang du skal til con, og skal bo på sovesal, eller kender en der skal det så mind dem lige om at tage deres bad grej med!

This rant is over!

Har du nogle gå nu i bad historier?
Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Tag et bad!

Indlægaf SsjGogo » ons 6. jul 2011 12:54

Da jeg er miljøbevidst, går jeg slet ikke i bad. Jeg afventer større regnperioder (såsom i weekenden) hvor jeg kan skylle skidtet af.

Spøg til side, hvis man har været til en con 3-4 dage i træk, herunder været i et cosplay som fylder meget, ville et bad være at anbefale.

Spørgsmålet er herefter, hvordan bad-faciliteterne ser ud. Det er ikke alle, der er glad for fællesbad, og det kan muligvis afskrække nogle fra at bade offentligt.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Tag et bad!

Indlægaf LiseR » ons 6. jul 2011 13:30

Vi har været nødt til at indføre tvunget bad til lan-parties, da folk ellers ikke gik i bad eller skiftede tøj hele ugen. Jeg synes godt man kan tillade sig at sige til folk at de lugter altså ikke så godt - nogle gange kan man ikke selv lugte det.

Jeg har ikke oplevet folk der virkeligt lugtede dårligt til cons - jaeh, lidt af sved men hvad fa'en. Det værste jeg har prøvet er mit eget træningstøj - når jeg hænger det til tørre efter træning for så at kunne lægge det til vask. Jeg må hænge det op i kælderen, for hænger jeg det i badeværelset kan jeg ikke holde ud at gå derind :D
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: Tag et bad!

Indlægaf Sunny88 » ons 6. jul 2011 14:24

"Vi skal nok stå op til tiden! jeg stiller uret til 8:40!!!" og: "jeg kan godt stå op uden problemer når jeg ikke har været vågen 3 dage i træk" hahahaha flot drenge~ 8)

Men kender et par stykker der virkelig skulle benytte sig af de faciliteter vi endelig kan tilbyde. (til tider tvivler jeg på om de har hørt om Deodorant *sad face*)
Så f.eks. kun staffers bruge badet til sommercon og til Genki sidste år i Valby kulturhus, og det er lidt nedern at tænke på da folk sveder som gale pga. lummerheden i vejret. Synes tit det er et problem til arrangementer, conventions såvel som LAN parties.
Jeg ved ikke hvordan det kan reddes for at være ærlig.. Om vi skal forsøge at lave en "hvad skal du have med" liste hvor vi nævner shampoo og håndklæde grundet badene, (for folks øjne springer åbentlyst altid hen over den tab med Bade info) eller om vi fortsat skal forsøge os med at poste info om det på facebook..
Personligt har jeg nævnt det for de af mine mere 'nære' venner der dukker op, i håb om at de vil tage det til sig og bruge det.
Billede

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Tag et bad!

Indlægaf Concreteface » søn 10. jul 2011 17:07

Jeg ved ikke, om det bare er mig, men jeg ser altså ikke noget galt i, man ikke bader under connen, hvis man går i bad fredag, hvor man tager af sted, og søndag, når man kommer hjem -_-*

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: Tag et bad!

Indlægaf Sunny88 » søn 10. jul 2011 18:57

nu skal du jo tænke på, at i f.eks. valby var alt meget kompakt. folk sveder i små rum med mange mennesker, og jeg ved ikke om du gør som så mange andre, men de fleste deltagere løber meget rundt hvilket også får dem til at svede. selvfølgelig er det ikke alle mennesker der sveder af pommerns til under conventions, for jo, at bade hver 2. dag er ganske normalt (og det skåner håret, da shampoo hver dag er skadeligt) Men en lille del af vores deltagere kommer højest sandsynligt til at skulle bruge et bad for at gøre det behageligt for alle at være i samme rum eller område :) så en god hyggiejne blandt 800+ deltagere, er højest værdsat.
Senest rettet af Sunny88 man 11. jul 2011 01:46, rettet i alt 2 gange.
Billede

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Tag et bad!

Indlægaf Concreteface » søn 10. jul 2011 19:06

Sunny88 skrev:nu skal du jo tænke på, at i f.eks. valby var alt meget kompakt. folk sveder i små rum med mange mennesker, og jeg ved ikke om du gør som de fleste andre, men de fleste deltagere løber meget rundt hvilket også får dem til at svede. selvfølgelig er det ikke alle mennesker der sveder af pommerns til under conventions, for jo, at bade hver 2. dag kun er ganske normalt! (og det skåner håret, da shampoo hver dag er skadeligt) Men en lille del af vores deltagere kommer højest sandsynligt til at skulle bruge et bad for at gøre det behageligt for alle at være i samme rum eller område :) så en god hyggiejne blandt 800+ deltagere, er højest værdsat.


Nah, man kan vist ikke ligefrem påstå, at jeg er en af dem, der løber rundt :p Jeg cosplayer heller ikke. Dertil kommer, at de fleste cons, jeg har deltaget i, har været enten om foråret eller om efteråret, så det har jo ikke været vildt varmt. Derfor har jeg aldrig følt mig så klam under en con, at jeg har haft akut brug for et bad.

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Tag et bad!

Indlægaf ReficulNatas » ons 27. jul 2011 09:22

Nu sad jeg lige og kiggede på Genki's hjemmeside, og jeg kunne ikke finde noget om hvorvidt det var muligt at benytte badefaciliteter, eller ej?

Men til Cons har jeg somregel en pakke vådservietter med, både til at kunne lave en såkaldt "trucker vask", samt for at kunne fjerne makeup o.l...
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Tag et bad!

Indlægaf nielsm » ons 27. jul 2011 09:26

ReficulNatas skrev:Nu sad jeg lige og kiggede på Genki's hjemmeside, og jeg kunne ikke finde noget om hvorvidt det var muligt at benytte badefaciliteter, eller ej?

Men til Cons har jeg somregel en pakke vådservietter med, både til at kunne lave en såkaldt "trucker vask", samt for at kunne fjerne makeup o.l...

Stedet er også idrætshal, så der er omklædningsrum med bad, som naturligvis bliver gjort tilgængelige. (Ja, det bliver måske lidt fællesbad-agtigt til tider, det må man leve med :))

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Tag et bad!

Indlægaf ReficulNatas » ons 27. jul 2011 10:02

Det er skam også en ting jeg sætter pris på at der er mulighed for, jeg påpeger bare at det ikke er oplyst på Genkis hjemmeside ^_^
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.


Tilbage til "Afholdte conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster