CMV 2012 på vej!

Her vil afholdte conventions komme hen.
Det sker, når en moderator føler at snakken er faldet til ro og datoen for conventionen er overstået.
Brugeravatar
Eutaku
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 9. maj 2011 22:09
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

CMV 2012 på vej!

Indlægaf Eutaku » fre 4. nov 2011 11:08

Vi arbejder nu for at lancere den første Danske CMV konkurrence. En Cosplay Music Video, hvor man i cosplay laver en musik video man selv vælger sang til og samsætter. Vi starter med at lancere konkurrencen d. 9 November, men Animanga folkene får self lidt love og så informerer vi lige her at hvis der er nogle punkter man gerne vil have taget op inden vi lancerer og påvirke selve konkurrencen kan det gøres her!

Hvis i syntes det er en fe´ idé så er det også helt i orden! Det bliver vildt godt!
Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: CMV 2012 på vej!

Indlægaf SsjGogo » fre 4. nov 2011 11:22

Ideen er rigtig god - jeg vælger dog lige at påpege, at der kan være nogle problemstillinger med musikken - nærmere ophavsretligt beskyttet musik. :)

Men med lidt "love" til ophavsmanden - kan man måske slippe godt fra det! ;)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Zarsu
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 07:56
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: CMV 2012 på vej!

Indlægaf Zarsu » fre 4. nov 2011 16:18

SsjGogo > Det problem er der vel også til alle AMV konkurrencerne på de danske cons? xD Med mindre de forskellige conner selvfølgelig sørger for at lov til at bruge de sange som deltagerne har valgt.


Ud over det synes jeg det er et vildt fedt initiativ! Håber på at folk deltager så der bliver en masse flotte musikvideoer, med danske cosplayere, til at savle over :D

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: CMV 2012 på vej!

Indlægaf SsjGogo » lør 5. nov 2011 10:54

Zarsu skrev:SsjGogo > Det problem er der vel også til alle AMV konkurrencerne på de danske cons? xD Med mindre de forskellige conner selvfølgelig sørger for at lov til at bruge de sange som deltagerne har valgt.


Ud over det synes jeg det er et vildt fedt initiativ! Håber på at folk deltager så der bliver en masse flotte musikvideoer, med danske cosplayere, til at savle over :D



Det har du fuldkommen ret i - der er selvfølgelig også langt fra juridisk teori til sanktioner i virkeligheden - men hvis man på en eller anden måde, kan indhente tilladelserne, så er det en lille sejr i sig selv! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: CMV 2012 på vej!

Indlægaf LiseR » lør 5. nov 2011 12:50

Man kan godt spørge om lov til at bruge tingene i kunsterisk sammenhæng... Jeg kan lige prøve at spørge mine guruer i musikbranchen.

En løsning er at man simpelthen indspiller nummeret selv - det kræver dog skillz men måske har man venner der kan hjælpe :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: CMV 2012 på vej!

Indlægaf SsjGogo » lør 5. nov 2011 20:56

LiseR skrev:Man kan godt spørge om lov til at bruge tingene i kunsterisk sammenhæng... Jeg kan lige prøve at spørge mine guruer i musikbranchen.

En løsning er at man simpelthen indspiller nummeret selv - det kræver dog skillz men måske har man venner der kan hjælpe :)



Man kan jo altid gradbøje citatretten lidt - men ellers kan i jo altid ringe til de flinke mennesker fra Koda og høre ad! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: CMV 2012 på vej!

Indlægaf LiseR » søn 6. nov 2011 15:28

Citatretten er vist et amerikansk fænomen så vidt jeg forstår ;) Herhjemme må vi faktisk ikke særligt meget :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: CMV 2012 på vej!

Indlægaf SsjGogo » søn 6. nov 2011 15:35

LiseR skrev:Citatretten er vist et amerikansk fænomen så vidt jeg forstår ;) Herhjemme må vi faktisk ikke særligt meget :)


Du tænker på den amerikanske fair use regel.

Den danske citatret fremgår af ophavsretslovens § 22 - men du har helt ret, den er meget begrænset ift. de amerikanske fair use regler.
www.gogonoter.dk

Lemogera
Chunin
Chunin
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26

Re: CMV 2012 på vej!

Indlægaf Lemogera » søn 6. nov 2011 16:00

Super fed ide :D
Men hvordan skal det helt præcist foregå? Får man så fra d. 9 november og indtil Genki næste år til at lave den? ^^

Brugeravatar
Eutaku
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 9. maj 2011 22:09
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: CMV 2012 på vej!

Indlægaf Eutaku » tirs 15. nov 2011 05:13

Lemogera skrev:Super fed ide :D
Men hvordan skal det helt præcist foregå? Får man så fra d. 9 november og indtil Genki næste år til at lave den? ^^


Jep, vi har nu lanceret på hjemmesiden det som vores først Contest, så nu kan du gå ind og se på det og give den gas!

Læs mere på hjemmesiden.
Billede


Tilbage til "Afholdte conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster