.hack serien

Alt snak om spil, nye udgivelser og andre sjove ting relateret til gaming.
Brugeravatar
TMP
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 8. jul 2012 01:17
Køn: Mand
Kontakt:

.hack serien

Indlægaf TMP » søn 8. jul 2012 23:26

Jeg vil lave den her emne for at høre om nogle af jer kender til serien.
Serien er både kommet som anime, manga og spil.
Mangaen og 4 af spillene er udkommet i Danmark.
Mangaen hedder .hack//Legend of the Twilight som er på dansk, som også kan lånes på biblioteket.
De 4 spil hedder .hack//infection, mutation, outbreak, quarantine. som er på dansk.
Med spillene medfølger der også en anime OVA, som reflektere hvad der sker "i virkeligheden" på samme tid med spillet.

Serien er meget kompliceret efter min mening, men ikke destro mindre en genial historie.

Historien handler i korte træk omkring at der kommer en virus overalt på jorden, hvor så dette operative system ALTIMIT OS er den eneste styresystem som "overlevede".

Efter nogle år så bliver dette spil "the world" lavet, som er en MMORPG. Spillet bliver ekstrem populær og får flere millioner spillere.
Under overfladen så sker der noget underligt. En virus kommer i spil og skaber problemer, for moderatorene og administratorene. Hver gang man dør i spillet så kommer man i koma i virkeligheden.

Jeg vil helt klart anbefale at i både læser mangaen og ser animeen og spiller spillene.
Problemet er dog at de 4 overnævnte spil er de eneste som er udgivet i PAL version.
Der er kommet mange andre spil som desværre kun er udgivet til Japan og USA, inklusiv et rigtig MMORPG.

Jeg så nogle andre indlæg med dette, men så ikke et overordnet emne med dette.
Nu ved jeg ikke om dette skulle være i spil, anime eller manga sektionen, så hvis I vil flytte emnet så er det i orden :)
Programmør.
Aegisub inspirerede mig til at være programmør. Hvilket jeg takker bla. Niels for.
Quote:
Spoiler: vis
I am not afraid of the one who can kill me, I am afraid of the one who can touch my heart.
Myself

Hvis I hader mig for den jeg er, så gør det. Hellere det, end at blive elsket for at være en løgner. Så må alle i hele verden hade mig.
Migselv

Love is not about finding the perfect person, but about seeing an imperfect person perfectly
Gundvang

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: .hack serien

Indlægaf Tanerion » man 9. jul 2012 00:38

relevant for denne sektion
jeg har dette her på vej i posten:
http://www.play-asia.com/.hack_Sekai_No ... -4m13.html

har læst mangaerne, set serierne og spillet spillene
det er dog ikke så meget fordi jeg kan lide historien eller spillene men mere fordi jeg simpelthen elsker konceptet :)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
TMP
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 8. jul 2012 01:17
Køn: Mand
Kontakt:

Re: .hack serien

Indlægaf TMP » man 9. jul 2012 00:56

Ja konceptet er også genialt. Et spil inde i et spil :P

Men hvordan kan du spille det spil du har købt?
Programmør.
Aegisub inspirerede mig til at være programmør. Hvilket jeg takker bla. Niels for.
Quote:
Spoiler: vis
I am not afraid of the one who can kill me, I am afraid of the one who can touch my heart.
Myself

Hvis I hader mig for den jeg er, så gør det. Hellere det, end at blive elsket for at være en løgner. Så må alle i hele verden hade mig.
Migselv

Love is not about finding the perfect person, but about seeing an imperfect person perfectly
Gundvang

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: .hack serien

Indlægaf psyg » man 9. jul 2012 02:31

der er ingen regions kodning på ps3 spil, så det er bare at gå nuts :P

menuer i spiller er naturligvis stadig på japansk men det er formetenligt nogenlunde overskueligt i et kamp spil (som det der virker til at være)
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
TMP
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 8. jul 2012 01:17
Køn: Mand
Kontakt:

Re: .hack serien

Indlægaf TMP » man 9. jul 2012 15:23

Mega fedt! Tak for oplysningen... så skal jeg da helt klart få fat i nogle af dem.
Programmør.
Aegisub inspirerede mig til at være programmør. Hvilket jeg takker bla. Niels for.
Quote:
Spoiler: vis
I am not afraid of the one who can kill me, I am afraid of the one who can touch my heart.
Myself

Hvis I hader mig for den jeg er, så gør det. Hellere det, end at blive elsket for at være en løgner. Så må alle i hele verden hade mig.
Migselv

Love is not about finding the perfect person, but about seeing an imperfect person perfectly
Gundvang

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: .hack serien

Indlægaf Gama » man 9. jul 2012 19:43

Jeg kan sagtens se hvorfor den appellere til nogle folk(anime mmorpg), men jeg må indrømme at jeg fandt den forudsigelig og general meget kedelig.. Jeg ville dog anbefale den til folk som er helt forgabt i mmorgs :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
TheIssing
Chunin
Chunin
Indlæg: 105
Tilmeldt: søn 29. apr 2012 19:05
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Havet

Re: .hack serien

Indlægaf TheIssing » man 9. jul 2012 22:31

ahh elsker den serie. Har importeret alle 3 G.U. spil fra USA, og har købt flere af mangaerne. Har også G.U. light novel, som har en ret anderledes historie end spillene. Jeg holder rigtig meget af den serie >w<


Tilbage til "Games"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster