Fremtiden for XBOX

Alt snak om spil, nye udgivelser og andre sjove ting relateret til gaming.
Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Fremtiden for XBOX

Indlægaf Crystal Dragon » tors 23. maj 2013 22:50

Billede
I tirsdags blev sløret endelig løftet for den nye XBOX ONE.
Efter en pressekonference blev den nye maskine fra Microsoft vist frem med alt dens vidunder og beskuet med beundrer ... eller blev det?

Hvad var jeres tanker, hvis I så konferencen? Og hvad er jeres tanker generelt?

Hvad er de gode ting? Hvad er de dårlige ting? Og hvad er de fuldstændig idiotiske beslutninger de har taget? xD
Sorry, prøvede at være neutral, men det lykkes ikke helt.
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Fremtiden for XBOX

Indlægaf nielsm » tors 23. maj 2013 23:31

Eks-box... nej, den skal nok sælge alligevel.

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Fremtiden for XBOX

Indlægaf nodokasa » fre 24. maj 2013 00:55

Nææh, endnu en konsol, som Nvidia vil påstå er forældet i fht. PC'ere når den kommer ud? ;)
Lad os se: Ingen Always-Online Requirement.
OK. MS er blevet "Good Guys". Eller har indset at det var en god ide.

Transition til mere "Multimedia Center" end ren spille konsol? Udemærket idé, men det viser blot at konsoller ikke kan konkurrere med PC'ere når det kommer til controllere og hardware (tak, åbne standarder).

All in all, not too shabby. Still not gonna buy one. :)
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Fremtiden for XBOX

Indlægaf l.mathiasen » fre 24. maj 2013 01:03

Ser man på det Nordamerikanske marked bliver Xbox 360 brugt mere til mediestreaming end spil http://latimesblogs.latimes.com/enterta ... y-mlb.html
Microsoft har frasolgt Mediaroom http://www.reuters.com/article/2013/04/ ... HL20130408 som er de tv bokse man blandt andet kender fra TDC.
Så jeg synes det giver fuldt ud mening at de fokusere på at deres nye Xbox skal være centrum for det samlede mediacenter i hele husstanden, der samler kabeltv, spil, film og musikstreaming, Microsofts egne tv serier (Halo), og spreder det ud til computere, tablets, smartphones etc (der så helst skal køre Windows også ;D ). Det er en stor satsning at forsøge at lave en samlet platform for alt, men hvis det lykkes så er der virkelig store muligheder i det.

Playstation har været den måde dvd og bluray kom ind i manges stuer, ser ud til at Xbox nu prøver at være nutidens svar på det, mens den nye Playstation virker mere fokuseret på at være en social spille oplevelse.

Der kommer så lige et aber dabei, mange af de planlagte ting til den nye Xbox kommer vi nok ikke til at se her i landet, og streaming tjenesterne finder nok også vej til Sony.
Men de har jo også begge forladt markedet for spillemaskiner for at være centrum for hjemmets medieforbrug på hver sin måde, hvem der vinder (og hvad Apple finder på som modsvar) aner jeg ikke.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Noah100
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: søn 28. aug 2011 19:20
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Fremtiden for XBOX

Indlægaf Noah100 » fre 24. maj 2013 09:13

nodokasa skrev:Lad os se: Ingen Always-Online Requirement.
OK. MS er blevet "Good Guys". Eller har indset at det var en god ide.


Nej i første omgang.
MS udtalte sener at de ikke stiller det som et krav, men at udviklerne frit kan gøre det og at de personligt håber på at de vil udvikle sig til at alle gør det i fremtiden.
Desuden så er der stadig et krav om at du skal lokke på din XBox konto mindst en gang hver døgn, ellers vil du ikke kunne spille. Heller ikke de spil der ellers ikke bruger internet.

Personligt har xboxen aldrig intrasseret mig (de spil jeg vil have kommer til Wii eller PS), men jeg så afligevel afsløringen live, og må sige at jeg godt nok forundres over nogle af de beslutninger MS har taget... :/
Og min forundring blev kun støre da jeg hørte at mange af de TV features som de gik meget op i at fremvis, umidelbart kun virker i USA og at man skal bøbe en seperat box for at få det til at virke ???

Og så syndes jeg det siger en hel del at SONYS aktier steg 10% efter ms afsløring af XBoxen

Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Re: Fremtiden for XBOX

Indlægaf Crystal Dragon » fre 24. maj 2013 19:33

Så er der også den faktor at det er blevet confirmed at den blokerer brugte spil, og at der vil blive forlangt en "fee" for at kunne spille disken.

http://kotaku.com/the-xbox-is-not-always-online-but-seems-to-block-used-509077987

Det er lidt en dealbreaker for mig.
Jeg plejer som regel ikke at sælge mine spil efter at ha købt dem, men jeg bruger dog tid på i Gamestop at lede efter brugte spil som jeg har råd til. Og jeg lader da også mine venner låne mine spil hvis de har lyst til at prøve den.
Jeg har en udemærket forståelse at udvirklerne ikke får så mange penge ved at jeg for eksempel låner den ud til en ven, i stedet for at vennen køber den selv, men det er da den helt forkerte drejning at tage. I stedet for at virke så pengegriske ved direkte at blokere spillet, så lav dog i stedet for en aftale med Gamestop, eller det skulle de har gjort for længe siden, så Gamestop ikke får hele udbytten af brugtmarkedet.
Når man vil låne et spil så skal man også kunne spille det gratis. Man skal da ikke betale for at låne en bog af en ven, eller at man køber middag for gæster men i sekundet de skal til at tage en bid så kommer slagteren og forlanger flere penge fordi du deler af din mad. xD
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Fremtiden for XBOX

Indlægaf l.mathiasen » fre 24. maj 2013 20:39

Som jeg forstår de forskellige medier bliver det netop butikker som Gamestop der kommer til at betale direkte som du efterspørger, naturligvis kommer regningen videre til kunden. Men det bliver mere skjult. Jeg forstår også godt hvis det er den vej de vil gå. Konsoller bliver ofte solgt med tab det første lange stykke tid, og indtjeningen er så på spillene. Så uden spilsalg ingen indtægt (og for den sags skyld ingen penge til at udvikle næste generations konsol).
Men jeg tror flere og flere spil vil blive købt online alligevel uden fysiske medier. og der er hele Gamestop snakken jo så ret irrelevant .

Nørdernes tid med konsoller er for længst forbi, hvis du ikke vil være med til hvordan forretningen kører nu er du alligevel ikke målgruppen. Konsollerne hører nu hjemme hos ganske almindelige folk der vil have en god maskine der kan mange ting på en let måde.
Jeg overvejede selv at købe den nye Sim City for nyligt, men kunne ikke gå med til deres krav for at jeg kunne spille den, c'est la vie, vi må bare erkende at nørder er få og Hr og Fru Danmark er mange.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

MissBehavenGaming
Jonin
Jonin
Indlæg: 259
Tilmeldt: man 29. jul 2013 16:37
Køn: Kvinde

Re: Fremtiden for XBOX

Indlægaf MissBehavenGaming » fre 2. aug 2013 15:27

De hardcore Xbox fans skal nok købe den, ingen tvivl om det, men har hørt fra flere der ellers har været tilhænger af Xbox at de hælder mere til Ps4'eren, efter de ændringer de har lavet... Selv er jeg rimlig neutral, da Xbox faktisk næsten er den eneste konsol jeg ikke selv har spillet på endnu...
Men af hvad jeg har hørt og kunnet læse mig til kan det bedre betale sig at købe en Xbox 360 end den nye Xbox one...
Ud over det er navnet også vildledende, de stakkels bedsteforældre der skal købe den i gave til deres børnebørn kommer jo til at tro at den nye er den gamle alene ud fra navnet...
Men selv om jeg er krittisk, så ville jeg da ikke sige nej til at tage imod den hvis den blev viftet om næsen på mig, ligesom med enhver anden konsol :3 man er vel samler! :D

Brugeravatar
Urahara
Kage
Kage
Indlæg: 529
Tilmeldt: søn 28. jul 2013 16:57
Køn: Mand
Geografisk sted: Under min hat.

Re: Fremtiden for XBOX

Indlægaf Urahara » fre 2. aug 2013 17:18

Ikke at jeg har pengene til det, men jeg er tidligere Xbox 360 ejer, men jeg hælder helt sikkert mere til at få en PS4 denne gang.
Billede

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Fremtiden for XBOX

Indlægaf Tanerion » fre 2. aug 2013 22:10

Dette bliver måske første gang jeg ikke køber en Xbox.
Jeg foretrækker godt nok PlayStation men har da købt Xboxene alligevel.
Der er bare ikke rigtig noget ved Xbox One der siger mig noget mens der er et par spil til PS4 som jeg rigtig glæder mig til.
Har også altid foretrukket PlayStation's exclusives.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!


Tilbage til "Games"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster