En af mine venner og jeg kom på den ide at lave en visual novel ved hjælp af http://www.renpy.org/ .
Ham og jeg er programmørerene til spillet.
Her er dog en liste over hvem vi leder efter:
Historie:
- Historie linje
- Karaktere
- Dialog
Lyd:
- Musik
- Lydeffekter
Art:
- Karaktere
- Baggrunde
- Menu
- Ikoner
- osv.
Progammøre:
- i stand til at arbejde med python
Visual novel er kort sagt en type spil hvor en novelle bliver udspillet i en mere visuelt verden.
Typisk er genren kærlighed, drama og lignende f.eks. http://www.katawa-shoujo.com/
Det er mest et projekt, hvor vi får lavet et seriøst amatør spil, hvor vi stadigvæk har det sjovt og lærer noget.
Hvis I har spørgsmål eller ideér, så stil dem endelig
Hvis I skulle være interesseret kan I finde mig på skype, som hedder commentatorboy.
Ellers er min gmail commentatorbot snæbela gmail punktum com. Der kan vi også snakke sammen via google hangout.
Håber værdfald I vil finde projektet spændende, og at I vil være med.
Og ja dette er 100% frivilligt.
Hjælp mig med at lave en visual novel
Hjælp mig med at lave en visual novel
Programmør.
Aegisub inspirerede mig til at være programmør. Hvilket jeg takker bla. Niels for.
Quote:
Aegisub inspirerede mig til at være programmør. Hvilket jeg takker bla. Niels for.
Quote:
Spoiler: vis
- kishimotomochi
- Kage
- Indlæg: 576
- Tilmeldt: lør 9. jul 2011 10:44
- Køn: Kvinde
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Re: Hjælp mig med at lave en visual novel
Jeg har et par historier liggende som jeg selv har skrevet, hvis I skulle været intresserede, men det er ikke så meget aktion
Blog:
cherrydunia.blogspot.dk
Tumblr:
thoselittlefandoms.tumblr.com
cherrydunia.tumblr.com
cherrydunia.blogspot.dk
Tumblr:
thoselittlefandoms.tumblr.com
cherrydunia.tumblr.com
Re: Hjælp mig med at lave en visual novel
Ikke for at lyde provokerende, men er det ikke en kende mærkeligt at ville lave en visual novel, uden interesse for rent faktisk at udarbejde det visuelle, som jo er hovedpointen i sådan en?
Ej, nevermind. Min søster viste mig Renpy for en måneds tid siden, og jeg fik lidt interesse for at lave en, men det er jo et stort projekt, så det er da klart nok I gerne vil være flere om det trods alt i hvert fald hvis det skal være fancy fancy, som jo er tilfældet i jeres eksempel.
Good luck med det!
Ej, nevermind. Min søster viste mig Renpy for en måneds tid siden, og jeg fik lidt interesse for at lave en, men det er jo et stort projekt, så det er da klart nok I gerne vil være flere om det trods alt i hvert fald hvis det skal være fancy fancy, som jo er tilfældet i jeres eksempel.
Good luck med det!
- nielsm
- Missing-Life
- Indlæg: 2181
- Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
- Køn: Mand
- Geografisk sted: 輪場
- Kontakt:
Re: Hjælp mig med at lave en visual novel
Husk at prioritere.
En VN er først og fremmest et litterært værk, så historien bør være i hovedsædet. Forfatteren skal være habil, både til at finde et godt scenarie og så kunne skrive det vel.
Den grafiske side er mindre vigtig, og hvis historien er god nok er det til at acceptere mindre god grafik. Som eksempel kan tages Tsukihime, karakterportrætterne er temmelig simple, ikke videre detaljerede, og baggrundene er grundlæggende bare behandlede fotografier af generiske scener. Det spil blev en kæmpe succes, på grund af fortællingerne det leverede. (Fate/Stay Night som så kom nogen år senere fra de samme folk havde kraftigt opgraderet grafik, inklusive overraskende gode grafiske effekter i action-scener.)
Et andet eksempel på en populær VN med dårlig grafik og god historie er Higurashi No Naku Koro Ni serien, som har nogen (mildest talt) ret akhavede karakterportrætter.
Alt andet er rent "nice to have", og absolut sidsteprioritet.
Altså, først og fremmest hav et godt scenarie. Derefter, sørg for at det er implementeret vel rent teknisk. Så kommer karakterportrætter, baggrunde, og event-CG (i den rækkefølge). Og til sidst alt andet.
Selvfølgelig siger jeg ikke I skal vente på at scenariet er fuldstændig færdigskrevet før I begynder at kigge efter tegnere og grafikere, men det giver ikke mening at bruge kræfter på at lede efter en foley til lyd hvis I ikke har en forfatter endnu.
Nå ja, og vær kritiske. Hvis resultatet skal blive godt bliver I nødt til at kunne afvise personer der ikke gør deres arbejde ordentligt. Hvem som helst kan skrive en eller anden historie, men det er ikke hvem som helst der kan skrive en god historie, og hvis Jeres forfatter viser sig ikke at kunne skrive ordentligt, så fyr vedkommende, eller send ham tilbage til skrivebordet. (Og hvis dem I har fundet ikke finder sig i det, så var det nok den forkerte person alligevel.)
En VN er først og fremmest et litterært værk, så historien bør være i hovedsædet. Forfatteren skal være habil, både til at finde et godt scenarie og så kunne skrive det vel.
Den grafiske side er mindre vigtig, og hvis historien er god nok er det til at acceptere mindre god grafik. Som eksempel kan tages Tsukihime, karakterportrætterne er temmelig simple, ikke videre detaljerede, og baggrundene er grundlæggende bare behandlede fotografier af generiske scener. Det spil blev en kæmpe succes, på grund af fortællingerne det leverede. (Fate/Stay Night som så kom nogen år senere fra de samme folk havde kraftigt opgraderet grafik, inklusive overraskende gode grafiske effekter i action-scener.)
Et andet eksempel på en populær VN med dårlig grafik og god historie er Higurashi No Naku Koro Ni serien, som har nogen (mildest talt) ret akhavede karakterportrætter.
Alt andet er rent "nice to have", og absolut sidsteprioritet.
Altså, først og fremmest hav et godt scenarie. Derefter, sørg for at det er implementeret vel rent teknisk. Så kommer karakterportrætter, baggrunde, og event-CG (i den rækkefølge). Og til sidst alt andet.
Selvfølgelig siger jeg ikke I skal vente på at scenariet er fuldstændig færdigskrevet før I begynder at kigge efter tegnere og grafikere, men det giver ikke mening at bruge kræfter på at lede efter en foley til lyd hvis I ikke har en forfatter endnu.
Nå ja, og vær kritiske. Hvis resultatet skal blive godt bliver I nødt til at kunne afvise personer der ikke gør deres arbejde ordentligt. Hvem som helst kan skrive en eller anden historie, men det er ikke hvem som helst der kan skrive en god historie, og hvis Jeres forfatter viser sig ikke at kunne skrive ordentligt, så fyr vedkommende, eller send ham tilbage til skrivebordet. (Og hvis dem I har fundet ikke finder sig i det, så var det nok den forkerte person alligevel.)
Re: Hjælp mig med at lave en visual novel
nielsm skrev:Et andet eksempel på en populær VN med dårlig grafik og god historie er Higurashi No Naku Koro Ni serien, som har nogen (mildest talt) ret akhavede karakterportrætter
mildest talt
「タダより高いものはない」
Re: Hjælp mig med at lave en visual novel
nielsm skrev:vær kritiske. Hvis resultatet skal blive godt bliver I nødt til at kunne afvise personer der ikke gør deres arbejde ordentligt. Hvem som helst kan skrive en eller anden historie, men det er ikke hvem som helst der kan skrive en god historie
You said it!
Writing can, especially in this type of genre, make or break the game (talk about pressure). Because of its importance it would be fantastic to have at least some kind of draft of the main story etc. before the actual production takes place. That's why I wanted to ask whether you did not have any more.. specific concepts or ideas in mind (except "love and drama")?
It may not be in the writing department that I can be of much help but I could potentially make some of the smaller contributions for your project such as those to do with interface design (though I must admit that is an area that is pretty new to me despite the ingrained habit of observing how they are done - in good and bad). Otherwise I believe I should be capable of drawing characters if that is needed (no talent whatsoever for the backgrounds though).
- Selissa
- Chunin
- Indlæg: 119
- Tilmeldt: man 14. jan 2013 17:33
- Køn: Kvinde
- Geografisk sted: Østjylland
- Kontakt:
Re: Hjælp mig med at lave en visual novel
Normalt ville jeg melde mig som forfatter, men 'kærlighed' er virkelig ikke min stærke side
Til gengæld har jeg erfaret at det fleste af sådanne projekter stærkt har brug for redigering og korrekturlæsning, når det kommer til tekst. Hvis spillet er påengelsk(hvilket jeg stærkt går ud fra), vil jeg gerne hjælpe med det ^^
Til gengæld har jeg erfaret at det fleste af sådanne projekter stærkt har brug for redigering og korrekturlæsning, når det kommer til tekst. Hvis spillet er påengelsk(hvilket jeg stærkt går ud fra), vil jeg gerne hjælpe med det ^^
95% Crazy
-
http://michellelouring.wordpress.com
“If life gives you lemons, make apple juice. Then make people wonder how the hell you did it.”
-
http://michellelouring.wordpress.com
“If life gives you lemons, make apple juice. Then make people wonder how the hell you did it.”
Re: Hjælp mig med at lave en visual novel
nielsm> Det er klart at historien er i højsædet, men synes personligt at det grafiske også skal prioriteres højt - ellers kunne man jo ligeså godt bare skrive en novelle? det fremgår jo af ordet "visual novel" hvad der adskiller det fra en skrevet novelle. Og så ville jeg personligt aldrig gide at spille noget der så sådan her ud:
Af samme grund som jeg ikke ville gide at spille et computerspil fra før min tid, i og med at det bare ikke ville være til at se på. Men det er nok en subjektiv ting til gengæld er din opfattelse af simpel, mindre god grafik heller ikke helt så dårlig - det er i hvert fald noget der stadig kræver en god håndfuld tegneskills for at få lavet
Men ja, historien er helt klart det vigtigste, både i en almindelig novelle, en visual novel, en film, eller et hvilket som helst computerspil eller lignende! Man læser/spiller jo ikke noget for de flotte billeder - selvom det er med til at gøre det awesome
Af samme grund som jeg ikke ville gide at spille et computerspil fra før min tid, i og med at det bare ikke ville være til at se på. Men det er nok en subjektiv ting til gengæld er din opfattelse af simpel, mindre god grafik heller ikke helt så dårlig - det er i hvert fald noget der stadig kræver en god håndfuld tegneskills for at få lavet
Men ja, historien er helt klart det vigtigste, både i en almindelig novelle, en visual novel, en film, eller et hvilket som helst computerspil eller lignende! Man læser/spiller jo ikke noget for de flotte billeder - selvom det er med til at gøre det awesome
- Tanerion
- Missing-Life
- Indlæg: 2363
- Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
- Køn: Mand
- Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars
Re: Hjælp mig med at lave en visual novel
Chuchu skrev:Af samme grund som jeg ikke ville gide at spille et computerspil fra før min tid
missing ouuuut!
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!
Re: Hjælp mig med at lave en visual novel
Tanerion skrev:missing ouuuut!
Probably går bare for meget op i god grafik.
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster