MINECRAFT!

Alt snak om spil, nye udgivelser og andre sjove ting relateret til gaming.
Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: MINECRAFT!

Indlægaf Manna » ons 9. sep 2015 19:34

Huzza, puster lige liv i en gammel tråd :D
Tænkte at der måske var nogle kloge mennesker herinde, der kunne hjælpe mig med at løse et LAN-problem, da hverken Google eller Mojang er til nogen hjælp :(

Vi har skiftet LAN et par gange, og når jeg starter en LAN-server op, kan ingen herhjemme komme ind, de får koden: minecraft java.net.socketexception network is unreachable.
Indtil videre har vi prøvet følgende løsninger:
- re-installing java
- Allowing minecraft trough the firewall
- checked the net connection
- tried to direct connect with just the server number ex. 25460
- tried to direct connect with both IP address + server number ex. 192.486.0.15:25460
- used CMD
- rebooted
- made sure to use the .msi file to install minecraft, and not play online
- made sure we have the same update 1.8.8
- made the network setting private instead of public
- re-installing Minecraft

Hvis nogle af jer skulle have en gylden løsning vil jeg blive lykkelig, det er lidt kedeligt når min kæreste ikke kan spille med i vores verden :/ Vi får forresten den samme kode hvis jeg sætter en online server op.


Anyways, ellers håber jeg at dem af jer der spiller ikke oplever nogle problemer :)
~Queen of the night~

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: MINECRAFT!

Indlægaf JoaCHIP » tors 10. sep 2015 20:29

Jeg kan se ud fra din IP adresse:port nummer at port nummeret er 25460.

Moderne udgaver af Windows har en indbygget firewall som blokerer for trafik der kommer udefra (d.v.s. fra andre maskiner på netværket), så du skal prøve at finde ud af at åbne i firewall'en for port 25460 eller måske 25565 som google siger er den normale port for minecraft. Åbn evt. bare for begge to for at være sikker.

Alternativt kan i slå windows firewall helt fra, men det er lidt risikabelt hvis i ikke er bag en anden firewall.
RYST OG NYD!


Tilbage til "Games"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster