MMORPG nu med rollespil

Alt snak om spil, nye udgivelser og andre sjove ting relateret til gaming.
Brugeravatar
Il Dottore
Chibi
Chibi
Indlæg: 13
Tilmeldt: man 24. jun 2013 17:19
Køn: Mand

MMORPG nu med rollespil

Indlægaf Il Dottore » søn 25. aug 2013 18:54

(ノ^_^)ノ┻━┻ ┬─┬ ノ( ^_^ノ).

yo folks ! Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der var nogle af jer som spiller/har spillet nogle MMO's, hvor i også har RP'et (altså decideret RP med andre spillere og ikke bare løbet rundt i spillet og flirtet med NPC's : p ) og i så fald hvilke spil ?

Jeg har selv engang spillet World of Warcraft (har dog ikke RP'et dér) og så har jeg spillet Star Wars: Old Republic, hvor jeg blev introduceret til online RP 8) Super nice spil forresten ^^ Havde en ond, ond , ond Sith Juggernaught og en meget artig jedi Counsular på samme server. Så kunne jeg spille de forskellige sider lidt ud mod hinanden hehe : p
Lige pt. spiller jeg Guild Wars 2, hvor jeg også RP'er, når der lige er mulighed for det. Har en Sylvari ranger på Piken Square (uofficielle RP server) der næææsten er i lvl 80

ps: pointen med tråden er self også, at hvis der er nogle, der sidder og spiller de samme spil her på siden uden at vide det, så kan de jo finde ud af det nu og GAME ( !!! ) sammen ^^
┬─┬ ︵ /(.□ . )
Put back that table !

(ノ^_^)ノ┻━┻ ┬─┬ ノ( ^_^ノ).

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: MMORPG nu med rollespil

Indlægaf SsjGogo » søn 25. aug 2013 19:19

Til noobs som mig: hvad er "RP" altså roleplay, men hvad er konceptet
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Il Dottore
Chibi
Chibi
Indlæg: 13
Tilmeldt: man 24. jun 2013 17:19
Køn: Mand

Re: MMORPG nu med rollespil

Indlægaf Il Dottore » søn 25. aug 2013 21:44

SsjGogo skrev:Til noobs som mig: hvad er "RP" altså roleplay, men hvad er konceptet


Det er bare rollespil inde i selve spillet. Altså den karakter/figur, som du løber rundt med inde i spillet giver du en bestemt personlighed, og hvis man er lidt hardcore også en baggrundshistorie, hvor man så (fra tastaturet self) påtager sig den her rolle og "spiller" den over for andre. Du lever dig ind i selve universet og agerer så alt efter, hvordan du har valgt din karakters personlighed skal være og hvilken klasse du har valgt.
Det sjove ved Online RP er så, at der også et "emotes" man kan lave: altså man skriver /dance , /grin , /wave og så laver figuren i spillet så den bevægelse, for ligesom at gøre rollespillet mere levende end bare talebobler.

Lidt ligesom hvis du har en flok rollespillere, der løber rundt i Hareskoven som Sortelvere og Orkere mm. Så foregår Online RP bare i selve spillets univers og man sidder bag en skærm

Håber det var et ok svar : p spørg endelig om mere, hvis det er ^^
┬─┬ ︵ /(.□ . )
Put back that table !

(ノ^_^)ノ┻━┻ ┬─┬ ノ( ^_^ノ).

Brugeravatar
Chuchu
Chunin
Chunin
Indlæg: 162
Tilmeldt: tirs 10. apr 2012 23:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Ishøj

Re: MMORPG nu med rollespil

Indlægaf Chuchu » man 26. aug 2013 00:25

Skulle engang til det på WoW - der er nogle servers beregnet til RP, så vidt jeg husker. Fik lavet en character, Blood Elf hunter (I think), men kom aldrig rigtig nogen steder. Tror jeg er lidt for "LEVELS!!!" til også at skulle rollespille :D haha.

Brugeravatar
Houkou
Jonin
Jonin
Indlæg: 477
Tilmeldt: tirs 28. maj 2013 20:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Gistrup
Kontakt:

Re: MMORPG nu med rollespil

Indlægaf Houkou » man 26. aug 2013 08:07

Har ikke rigtig prøvet det, men jeg kender nogen gamle venner som gjorde det på WoW. Jeg gør det mere bare for mig selv, men da min com er noget møg, så kan jeg ikke rigtig spille noget som helst, selv om min far insistere på jeg begynder at spille star wars: the old republic. Overvejer at spille når jeg får mig en bedre computer.
Billede

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: MMORPG nu med rollespil

Indlægaf Kiwi » man 26. aug 2013 10:45

Min alliance guild i World of Warcraft havde et par stykker der arrangerede RP events af og til. De største var i forbindelse med ting som aflevering af Onyxias hoved, men der var også spontane events. Et eksempel kunne være at mødes på en kro, drikke sig fulde og rende nøgne gennem byen eller lave en historie ud af at redde Marshall fra BRD.
Det sidste var nærmest en nødvendighed. Jeg var en fast del af "få de nye attuned til Onyxia" (også kaldet "tjek om folk er retards") holdet, og der skulle altså lidt variation til at gøre det interessant (og så kunne man også lave lidt sjov med de nye ;-)).

Min lyst til at lave RP i WoW forsvandt mere eller mindre med Burning Crusade. Det blev simpelthen for strømlinet og lineært. I vanilla skulle man i højere grad selv opdage ting. Et par eksempeler blandt mange var Tirion Fordring, der stod foran sin lille hytte og startede en lang og spændende quest. Magistrate Marduke i Scholomance var et andet. At rende rundt i Silithus før AQ fik også fantasien til at arbejde.

Som Chuchu er inde på blev man nok også lidt for fokuseret på "LEVELS!!!" i de senere expansions, man gik mere op i hvordan ens toon kunne spilles optimalt end historien. Ihvertfald var der også en lang questline til Black Temple, men af en eller anden grund føltes den ikke så monumental som den til Onyxia.

Brugeravatar
Il Dottore
Chibi
Chibi
Indlæg: 13
Tilmeldt: man 24. jun 2013 17:19
Køn: Mand

Re: MMORPG nu med rollespil

Indlægaf Il Dottore » man 26. aug 2013 14:49

Chuchu skrev:Skulle engang til det på WoW - der er nogle servers beregnet til RP, så vidt jeg husker. Fik lavet en character, Blood Elf hunter (I think), men kom aldrig rigtig nogen steder. Tror jeg er lidt for "LEVELS!!!" til også at skulle rollespille :D haha.


Nu skal jeg ikke kunne tale på "RP i WoW"-s vegne, men det fede ved online RP er netop, at man kan gøre det i hvilket som helst level ; D Størstedelen af det jeg i hvert fald selv har været med til har foregået i storbyer og/eller enutrale zoner, og ikke ude blandt monstre i hæje levels.
Jeg ser flere (godt nok i GuildWars 2), der bare starter en ny karakter hver gang de vil spille en anden rolle, fordi level netop ikke har nogen betydning. Det skulle da lige være at ens gear så mere hardcore ud..

Houkou skrev:Har ikke rigtig prøvet det, men jeg kender nogen gamle venner som gjorde det på WoW. Jeg gør det mere bare for mig selv, men da min com er noget møg, så kan jeg ikke rigtig spille noget som helst, selv om min far insistere på jeg begynder at spille star wars: the old republic. Overvejer at spille når jeg får mig en bedre computer.


Jeg kan kun bakke din far op mht. Star Wars: Old Republic, især hvis du godt kan lide ast løbe rundt selv. SWtOR har den mest spændende, unikke story line af alle de MMORPGs, som jeg har spillet. man bliver virkelig revet med : ) Og ja det er selvfølgelig nødvendigt med en computer, der kan spille spillene : p Dog vil jeg sige, at man sagtens kan fornøje sig ved at spille på "medium" graphics. Man behøver slet ikke have en monster-pc til 13.000 kr hehe

Kiwi skrev:Min alliance guild i World of Warcraft havde et par stykker der arrangerede RP events af og til. De største var i forbindelse med ting som aflevering af Onyxias hoved, men der var også spontane events. Et eksempel kunne være at mødes på en kro, drikke sig fulde og rende nøgne gennem byen eller lave en historie ud af at redde Marshall fra BRD.
Det sidste var nærmest en nødvendighed. Jeg var en fast del af "få de nye attuned til Onyxia" (også kaldet "tjek om folk er retards") holdet, og der skulle altså lidt variation til at gøre det interessant (og så kunne man også lave lidt sjov med de nye ;-)).

Min lyst til at lave RP i WoW forsvandt mere eller mindre med Burning Crusade. Det blev simpelthen for strømlinet og lineært. I vanilla skulle man i højere grad selv opdage ting. Et par eksempeler blandt mange var Tirion Fordring, der stod foran sin lille hytte og startede en lang og spændende quest. Magistrate Marduke i Scholomance var et andet. At rende rundt i Silithus før AQ fik også fantasien til at arbejde.

Som Chuchu er inde på blev man nok også lidt for fokuseret på "LEVELS!!!" i de senere expansions, man gik mere op i hvordan ens toon kunne spilles optimalt end historien. Ihvertfald var der også en lang questline til Black Temple, men af en eller anden grund føltes den ikke så monumental som den til Onyxia.


haha det lyder mega grinern : p Jeg kan kun give dig ret i at WoW har taget en lidt ærgelig drejning, hvor alt bare skal gå hurtigt og blive serveret uden meget arbejde. Don't get me started haha xD Men så er det måske på tide at prøve et nyt MMORPG? .. som øh.. "host" Guild Wars 2 "host" ; p
┬─┬ ︵ /(.□ . )
Put back that table !

(ノ^_^)ノ┻━┻ ┬─┬ ノ( ^_^ノ).

Brugeravatar
Houkou
Jonin
Jonin
Indlæg: 477
Tilmeldt: tirs 28. maj 2013 20:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Gistrup
Kontakt:

Re: MMORPG nu med rollespil

Indlægaf Houkou » man 26. aug 2013 20:48

Il Dottore skrev:
Houkou skrev:Har ikke rigtig prøvet det, men jeg kender nogen gamle venner som gjorde det på WoW. Jeg gør det mere bare for mig selv, men da min com er noget møg, så kan jeg ikke rigtig spille noget som helst, selv om min far insistere på jeg begynder at spille star wars: the old republic. Overvejer at spille når jeg får mig en bedre computer.


Jeg kan kun bakke din far op mht. Star Wars: Old Republic, især hvis du godt kan lide ast løbe rundt selv. SWtOR har den mest spændende, unikke story line af alle de MMORPGs, som jeg har spillet. man bliver virkelig revet med : ) Og ja det er selvfølgelig nødvendigt med en computer, der kan spille spillene : p Dog vil jeg sige, at man sagtens kan fornøje sig ved at spille på "medium" graphics. Man behøver slet ikke have en monster-pc til 13.000 kr hehe


Det ved jeg, men nu er det sådan at den com jeg har, ikke engang kan spille facebook spil uden at lagge :sur: og det er også lige før den gør det når jeg spiller syv kabale og edderkop. Men får heldigvis en god computer lige før sommerferien :3 dog er den stationær, men ser frem til det, da jeg ikke har råd til en ny når jeg kun har min SU. Men jeg er glad for at høre andre anbefalinger for Star wars: Old Republic, det gør jeg får lidt mere lyst, savner også at game med min far, så ser frem til min nye com, selv om der går en del tid.
Billede

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: MMORPG nu med rollespil

Indlægaf LiseR » man 26. aug 2013 21:04

Så vidt jeg ved RP'er folk stadig en del i Lord of the Rings Online, men spillet er døende. Det er dog gratis, så der sker ikke noget ved at prøve det :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Kijoi Mudasan
Chunin
Chunin
Indlæg: 148
Tilmeldt: lør 28. sep 2013 01:24
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København

Re: MMORPG nu med rollespil

Indlægaf Kijoi Mudasan » lør 28. sep 2013 20:21

Jeg spiller SWTOR og Guild Wars 2!

Hvis du er på Underworld then look me up some time! :)
SEE YOU SPACE COWBOY...


Tilbage til "Games"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster