Nye/Gode Download Spil

Alt snak om spil, nye udgivelser og andre sjove ting relateret til gaming.
Brugeravatar
CAPTAIN N
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2070
Tilmeldt: man 4. jul 2011 15:37
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Nye/Gode Download Spil

Indlægaf CAPTAIN N » fre 15. jul 2011 03:47

Download spil bliver mere og mere populærer for hver dag der går. Nogle kan til og med kun købes via download services. Denne tråd er dedikeret til netop de spil.
Har i nogle gode spil i gern vil anbefalde, så er det her at gøre det.

Det kan både være gratis eller betalte spil, så længe de er værd at spille.
Det kan være fra alle services og alle platforme og de behøver ikke at være nye.
Hvis i har et tip om spil der er på tilbud kan det også være relevant.
Update: Alm Apps kan også tælle.


Jeg vil lægge ud med at Deathsmiles er udkommet til App Store.
Det er et actionfyld shoot em up fra det Japanske studio "Cave" som næsten er kongen af den her genre.

Deathsmiles
Billede

Og så vil jeg også hurtigt gøre opmærksom på at det Danske spil "Limbo" står til at komme på PS3 her den 20 Juli. Helt bestem også et kig værd.

Limbo
Billede


Og til alle jer der holder af at bygge grave og slos mod monstre. Så vil jeg enten anbefale jer "Minecraft" eller "Terraria" på PC og Steam

Minecraft
Billede

Terraria
Billede
Senest rettet af CAPTAIN N fre 15. jul 2011 15:10, rettet i alt 1 gang.
Billede

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Nye/Gode Download Spil

Indlægaf *Wish* » fre 15. jul 2011 11:14

Et gratis spil jeg har brugt en del tid på er Alien Swarm. Det kan downloades og spilles gratis via Steam.

Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Re: Nye/Gode Download Spil

Indlægaf Crystal Dragon » fre 15. jul 2011 13:28

Steam har faktisk sin egen kategori med gratis spil og de er bestemt værd at se på.
Jeg har downloadet Forsaken World og det er en meget god erstatning til dem der ikke har penge til at spille WoW.
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Nye/Gode Download Spil

Indlægaf Kiwi » fre 15. jul 2011 14:41

Gode gamle Death Rally er blevet gratis til PC. Det er faktisk stadig temmelig underholdende.

Soldat er en multiplayer 2D shooter, er faktisk ganske sjovt til LAN's. Aner ikke om man også kan spille over nettet.

Rockstar har også udgivet GTA 1 og 2 som freeware.

Der er også Beneath a Steel Sky og Flight of the Amazon Queen. Fik førstnævnte gratis på Good Old Games, er dog ikke sikker på om man skal købe et eller andet for at kunne få det. Sidstnævnte var gennem ScummVM. Vil også lige anbefale The Dig som kan fås på Steam til ca 30 kroner, selvom grafikken ikke ligefrem er up to date er historien det hele værd.

Brugeravatar
CAPTAIN N
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2070
Tilmeldt: man 4. jul 2011 15:37
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Nye/Gode Download Spil

Indlægaf CAPTAIN N » tirs 2. aug 2011 19:15

Bastion udkom for lidt tid siden på Xbox LIve Arcade og jeg syntes det er et lille kig værd. Det er dog lidt dyrt med prisen af 1200 MS points

Billede

Billede

Billede


Plus det er Ms.Splosion Man også kommet og det er til den fornuftige pris af 800 Ms Points


Billede

Billede
Senest rettet af CAPTAIN N ons 3. aug 2011 03:11, rettet i alt 1 gang.
Billede

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Nye/Gode Download Spil

Indlægaf nielsm » ons 3. aug 2011 01:26

Hotlinking ahoy i den her tråd!
Billede
LAD NU VÆRE MED DET. Det er ekstremt dårlig netikette at bruge et billede fra en fremmed server direkte i sit eget indhold. På et forum hvor jeg lavede reglerne var der hurtigt faldet advarsler og midlertidige udelukkelser her.
Hvis du vil vise et billede, så upload det til din egen server eller til en billedhosting-side der tillader hotlinking.


For det faktiske emne, tæller Steam?
For Steam er awesome.

Der er naturligvis en masse store PC spil på Steam, men der er lige godt endnu flere små spil udviklede af uafhængige studier, hvor imellem der også er ægte guldklumper.
Jeg vil specielt udpege Recettear og Chantelise, to japanske doujin spil der begge har fået absolut fremragende engelske oversættelser. I det første driver man en butik i en JRPG verden, i det andet er det en selv der løber ud og slår ondskaben ned. Men prøv i hvert fald demo-udgaverne af dem hvis ikke andet.

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Nye/Gode Download Spil

Indlægaf nodokasa » ons 3. aug 2011 02:24

*Wish* skrev:Et gratis spil jeg har brugt en del tid på er Alien Swarm. Det kan downloades og spilles gratis via Steam.

Alien Swarm er ret fedt - men der er stadig kun ét map.. :(
I AM DISSAPOINT.

... Jeg spiller OpenTTD(Transport Tycoon Deluxe)... :D
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
CAPTAIN N
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2070
Tilmeldt: man 4. jul 2011 15:37
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Nye/Gode Download Spil

Indlægaf CAPTAIN N » ons 3. aug 2011 03:14

nielsm skrev:Hotlinking ahoy i den her tråd!
Billede
LAD NU VÆRE MED DET. Det er ekstremt dårlig netikette at bruge et billede fra en fremmed server direkte i sit eget indhold. På et forum hvor jeg lavede reglerne var der hurtigt faldet advarsler og midlertidige udelukkelser her.
Hvis du vil vise et billede, så upload det til din egen server eller til en billedhosting-side der tillader hotlinking.



Vil da mine det er dårligere etikette at stjæle billederne og lægge dem andet sted hen og så linke.
Billede

Brugeravatar
LightningEagle
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: tirs 17. maj 2011 00:04
Køn: Mand
Geografisk sted: DTU

Re: Nye/Gode Download Spil

Indlægaf LightningEagle » ons 3. aug 2011 08:10

CAPTAIN N skrev:Vil da mine det er dårligere etikette at stjæle billederne og lægge dem andet sted hen og så linke.

I nogle tilfælde, ja. Men i princippet opbruger du deres trafik på den her måde uden at de får besøgende.
Lad os sige at de har 10 GB trafik pr. måned. Hvis 100 personer hotlinker nogle billeder af 1MB (ja, det er nok ikke helt realistiske tal, men konceptet er det vigtigste her), på forkellige mere eller mindre brugte fora. Hvis bare 100 personer på hvert fora ser på billedet er der brugt 1MB * 100 * 100 = 10000MB ~~ 10 GB trafik og dermed har de ikke mere for den måned.

===============================

Nu til nogle spil:

Nifflas-spil: Knytt, Knytt Stories og Saira. http://nifflas.ni2.se/
2D platformere af bedste skuffe, Knytt Stories har tilmed en Editor så man kan lave egne spil, ligeledes med Saira, men der er en verden til forskel i sværhedsgraden. Kan huske hvordan vi (spillerne) brugte uger på at gennemskue hvordan settings i level-filerne levelet. Ved ikke om det rent faktisk blev levet et custom level, men resourcerne til det er der.
Saira kan også købes på Steam, så hut jeg vidsker.

Ellers undrer det mig at Cave Story ikke er nævnt endnu: http://www.cavestory.org/

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Nye/Gode Download Spil

Indlægaf nielsm » ons 3. aug 2011 11:13

CAPTAIN N skrev:Vil da mine det er dårligere etikette at stjæle billederne og lægge dem andet sted hen og så linke.

Så lav dit eget.
Det er en god øvelse at blive hurtig til at tage et screenshot, beskære det, og uploade det et sted, og det kan gøres rigtig hurtigt.


Tilbage til "Games"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster