Spil: Kompetitive eller Afslappet?

Alt snak om spil, nye udgivelser og andre sjove ting relateret til gaming.
Brugeravatar
CAPTAIN N
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2070
Tilmeldt: man 4. jul 2011 15:37
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Spil: Kompetitive eller Afslappet?

Indlægaf CAPTAIN N » lør 20. aug 2011 01:22

Jeg kunne godt tænke mig at vide, når i spiller spil er det så oftest spil hvor man skal konkurrer med andre om at være den bedste (Spil som f.eks Super Smash Bros, Street Fighter eller Call of Duty)

Billede

Eller er i mere til afslappede singleplayer eller Co-Op spil hvor der er mere fokus på historie og oplevelse. (Spil som Zelda, Mario, Persona og Shadow of Collosus)

Billede

Selv er jeg ikke det store konkurrence menneske når det kommer til spil. Kan godt spille en smule for at få noget for alle mine penge når jeg alligevel har betalt for det men jeg er langt hellere til et godt eventyr eller en god platformer. Skal jeg spille multiplayer skal det helst være lidt co-op. Portal 2 og New Super Mario Bros Wii er et godt eksempel.

Men hvordan gamer i og hvilke slags spil er i jeres comfort zone?
Billede

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Spil: Kompetitive eller Afslappet?

Indlægaf Hecko X » lør 20. aug 2011 04:04

Kompetitive. Jeg bliver bedre af at tabe til en god modstander og jeg synes det er fedt at kunne måle sine fremskridt.

Afslappede spil er dog også sjove, men jeg spiller dem kun pga. historien, så FPS, MMORPG og den slags siger mig ikke det store, da de oftest er for 'malkede'. Hvis ikke historier fanger, eller gameplayet i det mindste er innovativt, så synes jeg det sjældent er det værd.

Brugeravatar
mikael
Genin
Genin
Indlæg: 98
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:32
Køn: Mand
Geografisk sted: danmark

Re: Spil: Kompetitive eller Afslappet?

Indlægaf mikael » lør 20. aug 2011 08:16

helt klart afslappet, jeg spiller mange MMO og der plejer jeg at sige at det er rejsen der tæller, ikke at ankomme til målet. Så jeg vil hellere tage det roligt og udforske spillene, end at prøve på at blive den højeste level eller blive den bedste til at dræbe andre spillere.

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Spil: Kompetitive eller Afslappet?

Indlægaf Gintoki » lør 20. aug 2011 14:21

Jeg holder mig helt klart til singleplayer spil hvor tingene køre i mit eget tempo, har spillet noget CS og D2 i de gode gamle dage men det er så også det. Kan ikke overskue multiplayer og er ikke konkurencelysten af natur samt som mikale kan jeg også bedst lide at udforske spillet i alle dets kroge :)
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Spil: Kompetitive eller Afslappet?

Indlægaf Oriolidae » lør 20. aug 2011 15:42

Afslappede spil med eventyr og hvor man som oftes kan kontrollere hvornår man skal kæmpe. :$ :p Mine yndlingsspil er Black & White og pokemon-spil, så det siger nok en del, hahahah.
Billede

Brugeravatar
tarmie
Chunin
Chunin
Indlæg: 132
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 23:28
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Odense

Re: Spil: Kompetitive eller Afslappet?

Indlægaf tarmie » søn 21. aug 2011 11:24

Jeg vil oss sige afslappet, jeg vil selv kunne distribuere min tid, og jeg kan ikke fordrage time limits og jeg bryder mig ikke om FPS'ere.
Men spil som Persona 4, Shadow of the Colossus, pokemon og Paper Mario 2, er lige mig. xD
Yeah Whatever Fine

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Spil: Kompetitive eller Afslappet?

Indlægaf nodokasa » søn 21. aug 2011 20:32

Jeg er til begge dele, afhængig af hvad mit humør siger.
Keder jeg mig for groft spiller jeg noget League of Legends eller andre PvP-baserede spil (Starcraft II, f.eks.).
Er jeg mere nostalgisk/steneren eller lignende, spiller jeg afslappede story-based spil som Mass Effect, Neverwinter Nights (<3), eller lignende. (:
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
Legend
Chunin
Chunin
Indlæg: 113
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 14:59
Køn: Mand

Re: Spil: Kompetitive eller Afslappet?

Indlægaf Legend » søn 21. aug 2011 20:38

Er ikke så meget til kompetetive spil, da jeg sjældent har tålmodighed, tid og talent til at blive gode til dem. Jeg kan dog godt lide et spil Smash Bros. Brawl i ny og næ. Jeg har forsøgt mig med League of Legends, men brød mig ikke så meget om det. Min yndlingsgenre er helt klart klassiske JRPG som Dragon Quest og Pokémon. Dem kan jeg virkelig fordybe mig i og bruge ufatteligt mange timer på :P
Billede

Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Re: Spil: Kompetitive eller Afslappet?

Indlægaf Crystal Dragon » tors 25. aug 2011 20:15

Jeg er mest til singleplayer spil, og gerne spil med dybde og en god historie. Jeg elsker jo spil som Dead Space, Shadow og the Collosus, Persona og spil i den stil.
Multiplayer er ikke noget jeg har spillet så meget af, det meste kommer fra min tid på computeren med WoW og andre MMORPG. Et par gange jeg har spillet multiplayer i for eksempel Smash Bros. Brawl og engang i Ratchet and Clank 3 vidst... og den eneste online multiplayer til konsol var for nylig med Dead Space 2, og det var sjovt nok, men singleplayer er mere mig.
Jeg elsker bare at fordybe mig i en god historie og så føle mig godt tilpas når historien er slut og kan tænke tilbage på de minder jeg har fået om det.
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Spil: Kompetitive eller Afslappet?

Indlægaf SsjGogo » tors 25. aug 2011 20:45

Ved ikke, hvor det falder ind under - men jeg er stor tilhænger af Adventure/RPG spil. Men det er nok i det mere afslappede, reflektive.

Nogle af favoritterne er:

Final Fantasy - serien

Chrono Trigger

Secret of Mana og andre gode SNES RPG klassikere

og så spillet, som jeg ynder at kalde mit all time favorit:

Zelda: Ocarina of Time - det er for mig et fuldendt spil!

:)
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Games"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster