EPIC - Final Fantasy

Alt snak om spil, nye udgivelser og andre sjove ting relateret til gaming.
Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

EPIC - Final Fantasy

Indlægaf Hebi » man 24. okt 2011 00:09

Jeg ved emnet har været oppe før, men jeg kan ikke finde min Final Fantasy tråd nogen steder, så jeg håber det er okay jeg reposter under forummets nye fantastiske ''Games'' Sektion :3.

FF/ og FF8 var mine helt store favoritter, desværre føler jeg at efter at Square Enix overtog efter det gamle Squaresoft, så har serien kun fået dårligere og dårligere titler. Det sidste gode Final Fantasy spil, er i mine øjne Final Fantasy 10. FFX-2 var ulidelig og derfra er det kun blevet værre. Hvad tænker i drenge/piger? Har serien overhovedet nogen fremtid for os gamle hardcore fans? Eller har Square ''solgt ud?''
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: EPIC - Final Fantasy

Indlægaf nodokasa » man 24. okt 2011 02:53

Square har solgt ud.
FF7 og FF9 var super fede. FF8 var godt på et eksperimentalt basis, (magi systemet) men karaktererne kunne jeg ikke lide.

Resten siden da? Ellers tak. Stemmer var en fed ide, men at lægge så vægt meget i grafik og ikke gøre (hvad jeg kunne se) sønderligt ved gameplay (og samtidig holde fokus på historie) er lidt skidt.
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: EPIC - Final Fantasy

Indlægaf SsjGogo » man 24. okt 2011 08:36

Har ikke spillet nogle af spillene efter nummer 9. Har snuset til dem, men niveauet er for lavt. Det er lidt trist for genren.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: EPIC - Final Fantasy

Indlægaf kaas » man 24. okt 2011 08:49

Den serie er vel efterhånden også blevet malket fuldstændigt. Hvad er de oppe på, 15 spil?

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: EPIC - Final Fantasy

Indlægaf SsjGogo » man 24. okt 2011 10:06

kaas skrev:Den serie er vel efterhånden også blevet malket fuldstændigt. Hvad er de oppe på, 15 spil?


Passer nok meget fint, men det er lidt øv. Square stod jo for nogle af de største titler inden for RPG-genren.

Hvem husker ikke klassikerne fra SNES - nu er det blevet maskineproduktioner med flot grafik.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: EPIC - Final Fantasy

Indlægaf Hebi » man 24. okt 2011 13:09

Den største fejltagelse Squaresoft nogensinde gjorde sig skyldig i, var at gå sammen med Enix og forme Square-Enix, det er gået galt lige siden. Virksomheden har tydeligvis ikke meget til overs for de fans som forvandlede virksomheden fra et lille konkurstruet selskab, til en giga koncern.
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: EPIC - Final Fantasy

Indlægaf SsjGogo » man 24. okt 2011 14:04

Hebi skrev:Den største fejltagelse Squaresoft nogensinde gjorde sig skyldig i, var at gå sammen med Enix og forme Square-Enix, det er gået galt lige siden. Virksomheden har tydeligvis ikke meget til overs for de fans som forvandlede virksomheden fra et lille konkurstruet selskab, til en giga koncern.


Enig!

Planen er mig et mysterium - i vesten masseproducerer man RPG-spil, men i alle spillene er handlingen i hovedfokus - ihvertfald i de gode af dem. Dette var også kernen i de oprindelige FF-spil, en god og solid handling, herunder karakterudvikling.

Nu skal den bare malkes!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: EPIC - Final Fantasy

Indlægaf Hebi » tirs 29. nov 2011 21:58

Jeg var her for nylig til en Distant Worlds koncert her i London. Suk... der var også alt for mange af de nyere sange, Ville have foretrukket flere af de gamle - ah well... Skal være noget til enhver smag i guess. Når man tænker Nobou tænker man ellers ''de gode gamle sange''
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: EPIC - Final Fantasy

Indlægaf Tanerion » ons 30. nov 2011 09:53

Hebi skrev:Den største fejltagelse Squaresoft nogensinde gjorde sig skyldig i, var at gå sammen med Enix og forme Square-Enix, det er gået galt lige siden.

problemet er nok mere at Hironobu Sakaguchi ikke arbejder der længere
og så kan jeg hellere ikke lide hvordan Tetsuya Nomuras stil har udviklet sig

Square-Enix er gode nok hvis man kan lide andre serier end FF
nogle af mine yndlingsspil til PS2 blev udgivet af Square-Enix (for eksempel Dragon Quest og Rogue Galaxy)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: EPIC - Final Fantasy

Indlægaf Hebi » ons 30. nov 2011 15:07

Tanerion skrev:
Hebi skrev:Den største fejltagelse Squaresoft nogensinde gjorde sig skyldig i, var at gå sammen med Enix og forme Square-Enix, det er gået galt lige siden.

problemet er nok mere at Hironobu Sakaguchi ikke arbejder der længere
og så kan jeg hellere ikke lide hvordan Tetsuya Nomuras stil har udviklet sig

Square-Enix er gode nok hvis man kan lide andre serier end FF
nogle af mine yndlingsspil til PS2 blev udgivet af Square-Enix (for eksempel Dragon Quest og Rogue Galaxy)


Spillet star ocean the last hope af Square-Enix var da også en succes. Men for mig er det serien og ikke virksomheden der appellerer til mig. Og det er da aldeles sørgeligt når deres ''bedste'' og mest succesfulde serie til dato, er på vej til at blive dårligere end deres andre serier som i for sig bare er indtægtskilder der forekommer mellem udgivelserne af final fantasy spillene.
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''


Tilbage til "Games"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster