GAMING!!!

Alt snak om spil, nye udgivelser og andre sjove ting relateret til gaming.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

GAMING!!!

Indlægaf SsjGogo » man 9. maj 2011 23:22

Dette er emnet dedikeret til gaming, dvs. alt hvad vedrører computerspil og konsoller.

Jeg kan lægge ud med det første emne:

Hvad vil du anerkende som værende det bedste RPG spil?
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: GAMING!!!

Indlægaf nodokasa » man 9. maj 2011 23:52

Arh, den var fa'me ikke fair.
For mig, grundet ren mængde af tid brugt, må det være FFVII. Som barn prøvede jeg spillet og kom lige ud af Akt I. Så fór jeg vild og kom ikke videre.

Senere hen genopdagede jeg spillet igennem anime og færdiggjorde så det hele. Ellers har Grandia II og FFIX også deres pladser. Dragon Age var også fedt.
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: GAMING!!!

Indlægaf SsjGogo » man 9. maj 2011 23:55

Jeg må vælge et spil som Chrono Trigger og Seiken Densetsu (Secret of Mana) til SNES, det er gamle spil, hvor historien var i fokus.

FF7 er også ekstremt godt, men faktisk så blev jeg "forelsket" i FF8, da jeg synes den havde en hel speciel atmosfære, og pistoldsværd er altid epic! :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
vampyrsten
Chunin
Chunin
Indlæg: 121
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 14:34
Køn: Mand
Geografisk sted: Brøndby Strand

Re: GAMING!!!

Indlægaf vampyrsten » tirs 10. maj 2011 00:08

Fable 2 eller Mass Effect >>>> the rest..
"In every age, in every place,
the deeds of men remain the same"

Brugeravatar
Heterochromia
Genin
Genin
Indlæg: 67
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 14:22

Re: GAMING!!!

Indlægaf Heterochromia » tirs 10. maj 2011 00:20

Jeg er ikke så kendt på konsoller, udover PSP, og til dels Xbox 360, samt Wii.

Med det sagt, til PSP vil jeg forslå Tactics Ogre: Let Us Cling Together (Square Enix), som mest af alt minder om en visual novel med flere forskelige veje og større gameplay. Alt afhængig af spillers beslutninger igennem spillet, vil handlingsforløbet ændre sig. Tactics Ogre: Let Us Cling Together er et Turn-based tactical RPG, som betyder, at spiller og modstander skiftes til at bevæge deres enheder (lidt ligesom skak). Grundet de mange forskellige veje, er der mange timers spille værdi. Imellem kampende, vil spilleren få muligheden for at bevæge sig rundt på en World-map, som er bestem af forskellige punkter. Der er desuden en stor mænge af forskellige klasser, som du kan træne dine enheder i, og kan skifte, forudsat du har et class card.
Udover Tactics Ogre, vil jeg også belyse Legend of Heroes: Trails in the Sky, som også har gode RPG aspekter, og minder om Tactics Ogre i kampsystemet (dog med færre mulige enheder på banen).



Til Xbox 360 er Mass Effect, Fable og Final Fantasy selvsagt.

Til Wii, vil jeg mene at enten Ookami eller Zelda må tag pladsen. Jeg har forsøgt mig med Arc Rise Fantasia og Tales of Symphonia: Dawn of the New World (som igen har flere veje, afhængig af spillerens valg). En fed feature i Tales of Symphonia er, at man kan bruge Wiimoten til at angribe, men jeg valgte hurtigt at gå tilbage til de gode gamle knapper, da personen jeg styrede ikke rigtigt gjorde det, jeg mente den skulle.

Brugeravatar
tarmie
Chunin
Chunin
Indlæg: 132
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 23:28
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Odense

Re: GAMING!!!

Indlægaf tarmie » tirs 10. maj 2011 01:25

Persona 4.
Det spil er genialt.
Jeg elsker historien, som er en blanding mellem en traditionel mordgåde og et psykologisk mind-rape. Man ved aldrig hver der venter en.
Jeg er vild med gameplayet, i modsætning til persona 3 her 4'eren jo lidt variation. Og kampsystemet er hurtigt og udfordrende.
Persongalleriet er fremragende, ATLUS har været meget modige med nogle af de problemer personerne kæmper med.
Sidst men ikke mindst er designet unikt og gennemført. At holde spillet i eet farvetema synes jeg personligt er en kanon ide, det giver det i forvejen unikke design endnu mere personlighed. Jeg ser personligt meget op til Shigenori Soejima og hans tegnestil har præget min egen meget.

Og nu er der jo også en Persona 4 anime på vej. ;D
Yeah Whatever Fine

Brugeravatar
Mink
Kage
Kage
Indlæg: 519
Tilmeldt: man 9. maj 2011 07:10
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: GAMING!!!

Indlægaf Mink » tirs 10. maj 2011 07:14

Uha der er flere :)

Final Fantasy IX: Et spil jeg elskede igennem det meste af min barndom, selvom jeg dengang, ikke engang kunne læse engelsk. Har siden da genspillet det op til flere gange, brugt ihvertfald 150+ timer på det, og elsker stadig karakterene, historien og alt hvad der ellers hører med, som var det igår at jeg sad og spillede det som lille.

Persona 3 & 4: Et spil jeg altid har været ganske glad for, eftersom jeg elsker når RPG'er blander kampe og level-grinding, med en god historie samt sim-dating elementer. Desuden er det et plus i min bog, at det er en lidt mørkere spilserie, end gennemsnittet.

Star Ocean: The Last Hope: Jeg ved at dette spil, ikke har så forfærdelig mange 'hardcore fans', men jeg er altså en af de få, der nød dette relativt nye RPG spil i fulde drag. Det var i største grad kamp systemet der tiltalte mig, samt nogle enkelte karakterer, og muligheden for masser! af spiltid selv efter hovedhistorien var slut.

Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews
Formand for KAF.
Spørgsmål vedrørende Københavns Anime Forening kan sendes til følgende E-mail: Bestyrelsen@Animekbh.dk
http://animekbh.dk/

Brugeravatar
Heterochromia
Genin
Genin
Indlæg: 67
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 14:22

Re: GAMING!!!

Indlægaf Heterochromia » tirs 10. maj 2011 08:14

Recettear: An Item Shop's Tale (PC), RPG og forretningsimulator. Vis man kan lide Spice and Wolf, kan man også lide Recettear. I alt sin enkelthed handler det om at betale et stort gæld, ved at sælge varer. Varer som kan skaffes ved at købe dem, bytte sig til dem, eller udforske dungeons (fangekældre *_* ), sammen med ens trofaste eventyrere.

CAPITALISM, HO!

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: GAMING!!!

Indlægaf Kiwi » tirs 10. maj 2011 11:40

Chrono Trigger er mit bud på bedste jrpg. Det er simpelthen fantastisk godt lavet, god historie, gode figurer og uendelig mange måder at gennemføre på.
Secret of Mana, Final Fantasy VII, The Legend of Zelda: A link to the past og Phantasy Star IV er også gode, men mangler lige det sidste.

Planescape Torment er det bedste vestlige rpg. Det er plot drevet hele vejen igennem, og det er en rigtig fed historie. Hvad du gør og siger har virkelig stor betydning, og man kan faktisk snakke sig udenom næsten alle kampe i spillet. Dertil er selve atmosfæren kanon.
Baldurs Gate I og II er også gode, men er noget mere grind baseret end ovenstående.

Ocarina of Time og Wind Waker var også kanon, men synes mere det er adcenture end RPG. Mass Effect er også fedt, men føler mere det er en shooter end RPG. Valkyria Chronicles har også en del RPG elementer, men føles mere som et TBS.

Største skuffelse var Blue Dragon. Det er flot, men karaktererne var totalt ligegyldige. Kan kun huske katten, og det er ikke for det gode.


Mink jeg kan egentlig også godt lide Star Ocean: Last Hope, fik dog fniller af Edges "det var mig der dræbte dem allesammen" emo trip. Synes det varede alt for længe og virkede for kunstigt. Hvis du har en X360 så prøv at få fat på Tales of Vesperia, synes det er det foreløbigt bedste jrpg i denne generation.

Brugeravatar
Legend
Chunin
Chunin
Indlæg: 113
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 14:59
Køn: Mand

Re: GAMING!!!

Indlægaf Legend » tirs 10. maj 2011 13:53

Jeg er, som andre herinde, stor fan af Chrono Trigger, og det må være mit bud på det bedste RPG nogensinde. Ellers er jeg også glad for Dragon Quest-spillene, især nr. 4 og 5. Og man kommer heller ikke uden om Pokémon :D
Billede


Tilbage til "Games"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster